Auteur Topic: Vaarwel "leefbaar" Nederland  (gelezen 12554 keer)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Vaarwel "leefbaar" Nederland
« Gepost op: 7-05-2002, 09:52:04 »
Ik denk dat er toch heel wat mensen zijn die graag wat kwijt willen over wat er gisteren in ons "tollerante" Nederland is gebeurd. Daarom heb ik hierbij maar een nieuwe topic gemaakt.
Ik was behoorlijk overdonderd. Dat zoiets kan. Vreselijk. Worden wij strax U.S.A.II?

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Vaarwel "leefbaar" Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 7-05-2002, 11:46:56 »
Shokking..!!! I'ts a bloody shame....
Heb er geen woorden voor..

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Han_Nuss

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 7-05-2002, 14:08:06 »
ik heb er ook geen woorden voor.. want waar is onze domocratie gebleven?
het betekende toch iets van.. iedereen zun eigenmening en een ander respecteerd dat ook?
(toch?)

greetz
       Han_Nuss

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 7-05-2002, 14:44:25 »
ja, idd... kan eigenlijk alleen maar hetzelfde zeggen als jullie... Het leek wel zo'n schietfilm, waarin iedereen maar op 'spectaculaire' wijze wordt doodgeschoten... maar het is gewoon echt waar...!! Ongelofelijk toch?! Dat ene beeldje uit The Mexican zie ik maar steeds voor me, toen daar ook iemand in zijn hals werd geschoten...

Eerst al in Duitsland paar mensen doodgeschoten, dan denk je ook het is toch de USA niet, Duitsland is toch net zoiets als Nederland... nou dat blijkt, want hier gebeurt het dus ook 'zomaar' even. Ontzettend.
Volgens m'n moeder wilde de dader gewoon in de belangstelling komen, vond ie het spectaculair om zo iemand neer te knallen die heel veel in het nieuws is, en was het hem niet echt te doen om z'n ideeën... Kan ook nog wel een beetje ja, maar ja... Iemand anders merkte op dat hij maar hoopte dat de dader een Nederlander was...! Daar had ik nog niet bij stilgestaan, maar idd!!! Stel je voor dat het een Marokkaan is of zo, wat een golf aan racisme e.d. zou dat niet veroorzaken...? Dus dat hoop ik idd ook, dat het een Nederlander is.

Maar goed ja verder... gewoon heel erg, natuurlijk. Hij heeft toch nooit ook maar iemand iets aangedaan, ik bedoel, het is geen Bin Laden oid, en boven alles was ie ook een mens...!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 7-05-2002, 15:21:45 »
idd iemand vermoorden omwille van een mening is absurd. (een onschuldig iemand vermoorden is sowieso absurd btw)

Het zou best wel eens kunnen dat extreem rechts (weet niet of het zo in NL ook heet, nu meer stemmen krijgt, of zie ik dat verkeerd?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 7-05-2002, 16:14:13 »
Ik lees net dat de dader 'n milieuactivist is, en 't niet eens was met Pim omdat die 't verbod op 't fokken van pelsdieren wilde opheffen.

Z'n motief heeft dus helemaal niks te maken met Pim's opvattingen over allochtonen. Vreemd, dat had ik eigenlijk wel verwacht.

De dader is volgens dat artikel een man die met zijn vrouw en kind in Harderwijk woont en richtte zich op de bestrijding tegen veehouderij en bontfokkerij.

Ik begrijp echt niks van deze man.......  :-\

« Laatst bewerkt op: 7-05-2002, 16:16:50 door Han13 »

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #6 Gepost op: 7-05-2002, 16:33:35 »
Dat heb ik ook net gelezen. Absurd gewoon. Hij is tegen het fokken van pelsdieren omdat ze daarvoor worden afgemaakt en nou maakt hij iemand af omdat hij voor het afmaken van die dieren is, of zoiets  ???

Offline Knikker

• Forumlid
  • Je moet toch wat
« Reactie #7 Gepost op: 7-05-2002, 16:49:16 »
Geen boodschap hebben is ook een boodschap............

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #8 Gepost op: 7-05-2002, 16:58:50 »
Op de site mis ik alleen een linkje waar je pistolen kan bestellen  :P

Offline anita23

• Forumlid
  • GEORGE - LOVER
« Reactie #9 Gepost op: 7-05-2002, 17:19:24 »
Ja ook ik ben diep geschokt dat zoiets kan hier in nederland..het is toch te erg voor woorden!
Ik heb er eerlijk gezegd gewoon geen woorden voor, en het is jammer voor pim,hij was op de goeie weg en had nog zoveel plannen!
Ik vond het wel een toffe vent,hoewel ik het niet met al zijn ideen eens was..pim is niet meer,en gek genoeg houd het me best erg bezig...heb tot gister laat in de avond tv zitten kijken,en vandaag weer.
Goed idee van deze topic... ;),het lucht op als je erover kan discusieren..

Offline Wiske

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 7-05-2002, 18:13:24 »
Echt ongelooflijk en angstaanjagend dat dit hier in Nederland is gebeurd.

Die dader moet volgens mij wel gestoord zijn. Heeft alles vooraf natuurlijk gepland, plaats, tijdstip, pistool... Maar heeft niet nagedacht over de gevolgen. Dierenliefde, ok, fantastisch zelfs, maar een mensenleven is toch minstens zoveel waard?! Bovendien had de dader toch ook wel kunnen bedenken dat zo'n actie juist een averechts effect heeft? De woede onder Pim Fortuyn's aanhangers is natuurlijk enorm en uit respect/eerbetoon zullen ze minstens zo fanatiek doorgaan in zijn geest.

Ik hoop maar dat er niet meer van zulke gekken rondlopen in Nederland... Door dit soort incidenten en de media aandacht zouden zij weleens op ideeen gebracht kunnen worden. Is inderdaad wel erg opvallend, twee schietincidenten kort na elkaar. Krijgt Pim ironisch genoeg toch nog gelijk, dat het in Nederland hoe langer hoe onveiliger wordt...

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en dat moet wel zo blijven! Dat leek hier in Nederland zo vanzelfsprekend, dat het gebeurde zo ongeloofwaardig lijkt... Op het forum genieten we er toch ook van dat we alles kunnen zeggen wat we willen? (Eh, mits het wel een beetje over de Mol gaat, dit topic wijkt nu wel erg af, maar het is zo schokkend dat ik blij ben dat er ook onder de molfanaten aandacht voor is...)

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #11 Gepost op: 7-05-2002, 20:19:58 »
geschokt...die foto's bevestigen de hele boel nog eens extra(vind het eigenlijk ook niet echt kunnen omdat kinderen die krant ook zien en dan vragen, mama wat is dat rode bij zijn hoofd?)

dit gaat te ver...

zo dicht bij huis...

...

always look on the bright side of life

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 7-05-2002, 22:06:19 »

Artikel van zijn hand staat op onderstaande pagina:

http://web.archive.org/web/20010718033943/http://www.animalfreedom.org/paginas/column/volkertvandergraaf.html

ja, maar, knikker, zo weet toch iedereen hoe hij heet? dat mag toch niet? ik weet niet hoe dat altijd geregeld wordt maar ze zeiden op tv "de verdachte, G." en op die site staat gewoon z'n volledige naam! Hoe werkt dat eigenlijk van naam/gezicht wel/niet bekend maken, dat begrijp ik niet goed, want iedereen heeft die foto's van zijn arrestatie gezien, ok niet gezicht maar je weet ook al z'n leeftijd en z'n woonplaats en op die site staat gewoon z'n hele naam... weet iemand hoe dat nou eigenlijk zit? kijk, mij maakt het echt helemaal niets uit of hij 'g' genoemd wordt of een hele naam heeft, maar ja waarom dan afkorten als z'n naam op internet staat?  ???

ok misschien wel off topic maar dat vraag ik me toch gewoon af.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #13 Gepost op: 7-05-2002, 22:30:35 »
pffffff... egt ernstig, zwaar triets etc. van pim! ik gloofde et eerst niet. ik was het egt bijna niet met hem eens, ik ga ook zekes nie scheinheilig lope doen, maar in dit land staat iets wat vrijheid van meningsuiting heet toch voorop? het slaat echt alles om iemand vanwege zijn uitspraken neer te schieten, en op deze manier...
zo staat het nu dus met nederland, het geeft maar weer eens te meer aan hoe het er voor staat met ons kikkerlandje, dieptriest, als dit gewoon zomaar kan gebeuren, de eerste politieke moord in 3 eeuwen ofzo! belachelijk... pfffffff... et is hier egt nog niet helemaal bezonken

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #14 Gepost op: 8-05-2002, 08:28:35 »
Ik heb gisteravond een stukje gezien over de buitenlandse tv-ploegen die hier verslag deden over de moord van Pim en ze konden het niet begrijpen dat zoiets in Nederland kan gebeuren. In hun ogen is Nederland een van de tollerantste landen die ze kennen, en dan gebeurd er dit.
Hoe kom je eigenlijk ook op zo'n stom idee? Je denkt wel eens ik vermoord je maar dat is figuurlijk, niemand is zo stom om dat echt te doen. Hoe ver moet je heen zijn om iemand neer te schieten, laat staan een paar keer zoals bij Pim? Wat moet zo'n iemand hebben gedacht? Dit kan ik echt niet begrijpen.

Offline Nouky

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 8-05-2002, 12:46:36 »
Echt verschrikkelijk! Bij deze wil ik iedereen sterkte wensen. En inderdaad een goed idee zo`n topic, is ook wel behoefte aan denk ik.
Alleen moet me echter toch iets van het hart. Wat me opvalt is dat de meeste mensen in Nederland nu roepen "hoe kan zoiets in Nederland nou gebeuren?". Ik denk dat we met z`n allen eens wat realistischer moeten worden, dit soort gebeurtenissen gebeurden namelijk al langer, denk aan Joes Cloppenburg, Picornie, burgemeester van Groningen etc etc. Volgens mij lopen in elke samenleving wel een paar geesteszieke mensen rond. Als daar nou eens meer aandacht aan besteed zou worden (voorkomen is nog altijd beter dan genezen!). Bovendien vraag ik me ook af hoe mensen tegenwoordig zo makkelijk aan wapens kunnen komen ( denk ook aan Erfurht). En waarom sommige mensen toch denken dat wapens een oplossing voor problemen zijn. Daar kan ik echt niet bij.
Ik hoop in ieder geval dat de Nederlandse bevolking de moed niet laat zakken, want we zullen toch met z`n allen door moeten.

Nouky (die op 15 mei met een zwart bandje om naar de stembus zal gaan)

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #16 Gepost op: 8-05-2002, 13:55:58 »
heel zijn adres is al over het internet verspreidt.. naam adres postcode telefoonnummer , denk niet dat die man ooit nog een normaal leven krijgt...

MvG,  Kennz

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #17 Gepost op: 8-05-2002, 14:35:14 »
nou, als die man et gedaan heeft dan is dat logisch, en lijkt het me ook niet meer dan terecht dat ie nooit meer een normaal leven krijgt. ik vind het vooral erg voor zijn vrouw en kind, die er niet veel mee te maken schijnen te hebben.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #18 Gepost op: 8-05-2002, 14:40:44 »

nou, als die man et gedaan heeft dan is dat logisch, en lijkt het me ook niet meer dan terecht dat ie nooit meer een normaal leven krijgt. ik vind het vooral erg voor zijn vrouw en kind, die er niet veel mee te maken schijnen te hebben.

Ik ben vooral benieuwd naar zijn beweegredenen. De man zal hoogstwaarschijnlijk psychisch niet helemaal goed zijn. Vrouw en kind zijn ondertussen al naar een schuiladres toegebracht las ik vanochtend in de krant...

MvG , Kennz

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #19 Gepost op: 8-05-2002, 14:41:39 »
Z'n kind zowiezo niet omdat die net geboren is. Je zou maar zo'n vader hebben...
Ik heb ook ergens gelezen dat hij al in '96 of '98 geprobeerd heeft om Pim om zeep te helpen. Maar ik weet niet zeker of dit waar is.