Auteur Topic: Over een andere mol gesproken...  (gelezen 4535 keer)

Offline Knudde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Over een andere mol gesproken...
« Gepost op: 29-04-2002, 17:01:11 »
Kijkt er hier soms iemand op zondagavond naar "ALIAS" met Jennifer Garner (Ook: Pearl Harbor) in de rol van Sydney Bristow? Of is de serie momenteel ook in Nederland te volgen?

Het verhaal gaat over een knappe studente die gerecruteerd wordt door SD-6, schijnbaar een speciale afdeling van de CIA om geheime missies voor hen uit te voeren.
Na enkele jaren dienst vraagt haar verloofde haar ten huwelijk en verklapt ze hem haar ware bezigheid. De stakker moet het met de dood bekopen. Daardoor ontdekt Sydney dat SD-6 eigenlijk een afscheiding is van de CIA en ze dus voor de vijand werkt.
Daarop trekt ze naar de CIA en wordt dubbelagent (LEES: MOL) met de bedoeling om SD-6 op te doeken. Ondertussen heeft ze een collega ontdekt die ze al haar hele leven kent en tegelijkertijd niet kent: haar vader.
Tussendoor ook nog een journalist die op haar verliefd wordt en door zijn nieuwsgierigheid in vieze papieren zal geraken, plus de verstuiving met het gewone leven van een geheim agent en je krijgt terug een serie om 'Waauw' tegen te zeggen. Jennifer Garner mag er overigens ook best wezen, maar dit nu eenmaal ter zijde...

Ik denk dat dit een serie is die molkenners wel zal aanspreken, dus vermeld ik ze hierbij even. De serie bestaat uit 21 afleveringen en ze zitten al aan 10, maar als je de verhaallijn eens wilt doornemen, moet je hier maar eens naartoe klikken!

Garner heeft trouwens een Globe Award ontvangen voor haar prestatie in ALIAS. Meer hierover plus een interview op deze site.

« Laatst bewerkt op: 29-04-2002, 17:03:23 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Robbieazerty

• Forumlid
Re:Over een andere mol gesproken...
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2002, 22:12:40 »
Op welke zender kijk je er dan naar?

PS: Ik kijk zondagavond om 23:00 naar '24' op BBC 2. Een reeks van 24 afleveringen en elke aflevering stelt één uur voor. Het is begonnen om middernacht en de eerste aflevering speelt zich dus af van middernacht to 1 uur. Dan van 1 tot 2 enzoverder.
Het verhaal: Een zwarte man is running for president. Hij doet dus veel speechs enzo. Een bende slechteriken willen hem koud maken en gebruiken daarvoor een man (ik weet zijn naam niet meer maar laten we hem effe Jack noemen) Jack dus en ze chanteren hem, want ze hebben zijn vrouw en dochter gekidnapt en als Jack niet doet wat de bende slechteriken wil, zullen ze vrouw en dochter pijn doen of zelfs vermoorden.
Ik ben zelf pas vorige week beginnen kijken, toen moest Jack de president neerschieten. Hij werd gevolgd door de slechteriken. Jack zorgt ervoor dat het pistool opgemerkt wordt en zo kon de president in veiligheid gebracht worden. De slechteriken waren er natuurlijk niet mee opgezet en behandelen vrouw en dochter nog slechter. De politie denkt nu natuurlijk dat Jack erachter zit en hij wordt gearresteerd. Jack ontsnapt omdat hij aan de slechteriken moet, anders is het gedaan met zijn vrouw en dochter.
Anyway, het is een heel spannende reeks, lijkt wel een film.

Maar mijn vraag dus, waar komt 'Alias' op? En er is ook een Vlaamse film die 'De Alias' ofzo heet. Ik weet niet of er daar een mol inzit.

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 30-04-2002, 08:32:35 »
Ah tiens, dat was ik er vergeten bij te plaatsen... :-/

ALIAS is iedere zondagavond op TV1 te volgen rond 22uur na "Recht op recht".
Heeft niets te maken met de film van Jan Verheyen overigens, maar als je op Google het volgende intikt: Alias Bristow, dan krijg je een hele rits interessante links!

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2002, 15:34:29 »
tnx, ik had nog iets nieuws nodig om naar te kijken. Het komt nét voor '24' dus mijn zondagavond is weer gevuld. Nu de groote leegte in de vrijdagavond nog....

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2002, 16:39:53 »
Gaatjes vullen lijkt mij eerder voor de tandarts, maar als ik je er een plezier mee kan doen, laat ik je ondertussen nog wat watertanden... ;) :D

Zoals je ziet, is ze een meester(es) in vermommingen, maar toch schuilt achter die geheim-agent-façade een broos en teder hartje...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 30-04-2002, 17:07:17 »
toegegeven, ze ziet er niet slecht uit, maar om me te laten watertanden moet je met iets anders komen aandraven helaas  :-/

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 30-04-2002, 17:59:22 »

toegegeven, ze ziet er niet slecht uit, maar om me te laten watertanden moet je met iets anders komen aandraven helaas  :-/

Tss, tss,tss, die jonge gasten toch... ::)
Dan wilt ge dat al eens wat cultuur bijbrengen. Dan wilt ge ze al eens warm maken voor een prima vertolking of een diepgaand scenario en dito verfilming. En wat doen ze dan? Ze zien weer enkel naar de buitenkant, de verpakking.
Ik wist het é. Ik wist het. Ik dacht nog: zou ik die foto met dat latex pakske er nu bijvoegen? Maar ik dacht: nee, dat zal het niveau enkel maar naar beneden halen; ik hou het maar zo. God, God, God, in mijne tijd é, wel in mijne tijd, dan euh...
Tjah, dan was het eigenlijk nie anders... :-[

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 30-04-2002, 21:38:34 »
Achteraf bekeken - "Het kan verkeren" zei Bredero

Hij wist alleen niet in welke richting... ;)

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-05-2002, 20:32:31 »
Hmmm, nog niet veel reacties.
Misschien moet ik ook maar eens aan de dames denken. Er zitten in de serie namelijk ook wat flinke binken. Zie maar:

Deze is al een beetje ouwer, maar heeft toch zo'n typisch geslepen karakterkop dat ik hem niet wou weerhouden:

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #9 Gepost op: 1-05-2002, 21:58:08 »
Heeeej, ik wist niet dat Harry een filmrol had ( ;D)

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 1-05-2002, 22:03:47 »

Heeeej, ik wist niet dat Harry een filmrol had ( ;D)

Ja ik vond hem op het eerste gezicht ook wel op Harry lijken :)

PS: Knudde, misschien komen er zondag, nadat men de aflevering gezien heeft wel meer reacties ;)

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 5-05-2002, 12:43:17 »
Vanavond dus rond 22uur op TV1 een nieuwe aflevering van ALIAS waarbij Sydney Bristow een spion gaat uitleveren aan de CIA maar zelf gevangen raakt.

Dat wordt dus onderhandelen!
Benieuwd wie voor de vrijstelling gaat... ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 5-05-2002, 13:48:45 »
En normaal gezien zou om 23 uur het programma '24' op BBC 2 komen, maar nu komt het vandaag niet *mopper mopper*
Dus volgende week dan....
Zal ALIAS eens bekijken Knudde

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-05-2002, 11:02:55 »
Brrrr, hou je vast aan de takken van de bomen Robbie!

Kippenmollenvelmoment: Sydney komt tot de onthutsende vaststelling dat haar moeder destijds zo opging in haar rol als mol dat ze daarvoor zelfs gehuwd is met een CIA-agent, met hem zelfs een kind gekregen heeft (Sydney), dus haar hele (gevoels)leven in dienst heeft gesteld van haar molopdrachtgevers, om daarna haar eigen vlees en bloed te verlinken en de collega's van haar man om te brengen...

Heel de molfilosofie zit hierin vervat:
- onmols gedrag: huwen met de tegenstander
- iedereen gelijke kansen: beide partners waren geheim agent, alleen voor verschillende kampen...
- molacties: waardoor kandidaten afvallen maar dan op een iets definitievere manier...
- dubbel leven leiden en daarover niets mogen loslaten

Alleen kunnen we hier niet echt meer over een 'spelletje' spreken... :-[ :-/

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 6-05-2002, 11:24:12 »
We kunnen er nog wel zelf altijd een spelletje van maken natuurlijk.

Ik heb de eerste helft gisteren gezien, maar was in slaap gevallen. Niet omdat het saai was hoor, ik vond het best interessant. Vooral met die bril voor die netvliesscanner! De reden dat ik in slaap was gevallen was dat ik het in mijn bed bekeken heb en das altijd riskant. En het feit dat ik de nacht daarvoor pas om 4 uur thuis was, zal er ook wat mee te maken hebben.

Die vader van die mol kwam me trouwens bekend voor, speelt die ook niet in Titanic. Als een van de mensen die op het dek werken, hoe heet zoiets ook weer.... dekhengst?  :P

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 6-05-2002, 17:47:38 »
Victor Garber mocht idd het dek schoonvegen in Titanic; een rolletje dat hij zich al lang beklaagd heeft omdat het 5 maand geduurd heeft vooraleer alles op pelicule stond terwijl zijn eigen inbreng praktisch nihil was.

Maar je hebt hem waarschijnlijk wel al in andere stukken ook zien opduiken. Zijn biografie vind je overigens hier terug.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 6-05-2002, 17:54:31 »
Hmm ik heb es gekeken, maar ken hem echt enkel maar van Titanic. Misschien ook wel omdat ik hem zo vaak gezein heb....

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 6-05-2002, 21:11:49 »

Deze foto zou uit Titanic moeten komen. Ik kan het helaas niet bevestigen want de Titanic is nog nooit aan mijn lodder oog gepasseerd...
(Victor Garber als Thomas Andrews)

Heeft wel al tal van gastrollen gespeeld, sommige zelfs toen Robbie zijn azerty nog moest leren... ;D

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 6-05-2002, 22:53:57 »

Heeft wel al tal van gastrollen gespeeld, sommige zelfs toen Robbie zijn azerty nog moest leren... ;D

Dacht al zoiets ja, want op die site met z'n bio staat een foto waar ie er wat jonger uitziet.

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: 10-05-2002, 19:48:32 »

Die vader van die mol kwam me trouwens bekend voor, speelt die ook niet in Titanic. Als een van de mensen die op het dek werken, hoe heet zoiets ook weer.... dekhengst?  :P

;D hahaha, dat lijkt me toch iets anders Robbie... :P, maarrehm...:

wat is 'azerty' eigenlijk? 'Zijn azerty'? Robbies azerty???