Ik zal toegeven het was best een aangename en frisse ervaring, vanochtend ook weer.
Maar ik vroeg me nog af;
Aha, vragen! Heel goed bertha, met vragen stellen ter verduidelijking komje er wel!!
-hoe poets jij je tong? Met je tong er helemaal uit en dus uitgerekt zodat je beter je tong schoon kan krijgen, maar mét wat meer een kliederboel (of moet ik nog oefenen) of binnenin je mond, waar je ook wel kan poetsen maar als je te diep met je tandenborstel gaat je gaat kokhalzen en waarbij je volgens mij niet heel goed schoon kan maken...
Ik poets mijn uiteraard met met mijn tong naar buiten boven de wasbak of onder de douchen. Het poetsenvan de tong is inderdaad niet mogelijk met den mond gesloten. Zoals je zelf al benoemd, het heeft braakneigingen tot gevolg.
-is er ook wel onderzoek gedaan naar de (eventueel schadelijke) gevolgen van tongpoetsen?
Het poetsen van de tong is alleen maar ten goede van de hygiene van de mnond en de firsheid van de adem, het is zeer zeker niet schadelijk.
Ik bedoel, ik las dat jij wel eens zo'n karakterloze zoete-rommel-drankje-en-nog-duur-ook een breezer dronk dus vandaar...
Ja..? Ik begrijp de link even niet tussen mijn breezer en het poetsen van den tong. Wat je ook eet of drnkt, als je je tong poetst verwijder je alle restanten van etenswaren.
Hoop dat het antwoord duidelijk genoeg is, en als dat niet zo is, voel je absoluut niet bezwaard en stel gewoon je vragen!