En dit... is dan zo'n moment. Zo'n moment dat je je zo alleen voelt. 3 mensen online, waarvan 1 de grote baas, die altijd druk, druk, druk is en 1 die 'verborgen'is. Dat laatste houdt in dat iemand niet gezien wil worden, onopvallend wil zijn dus of zo. Het moeilijk voor mij is alleen dat hij mij altijd op mn zwakste plek pakt. Juist omdat ik zo'n negatief zelfbeeldje heb, heb ik zelf bedacht dat ik dan maar me ga voordoen als een prinsesje.
Weet je, je wil gewoon iets zijn, iemand zijn, waarde hebben in deze maatschappij. Dus creeer je een fanatsie, een droom, iets wat maakt dat je je beter voelt. Je trekt jezelf door de diepe depressie heen en verzint dat je een prinses bent. Je bent mooi, je bent lief, je bent kwetsbaar en teer. Al deze ingredienten bezit ik natuurlijk helemaal niet. Maar ik doe alsof, ik verzin het ter plekke. Soms pleur ik uit mn rol en moet ik alles weer rechtzetten, moet ik me een aantal dagen weer rustig en koest houden om de illusie weer op te wekken.
Het is een pijnlijk proces, dat kan ik je vertellen, het doet zeer en is soms bijna vernederend om te zien hoe mensen je op je ziel kunne trappen. Nu heb ik wel eelt hoor, op mn ziel, dat groeit naarmate de mensen maar hard genoeg trappen. Maar net nu ik dacht dat het beter ging word er weer gestampt. De ene wenst je nog ergere dingen toe dan de andere. Ik word beschuldigd van valsheid en van verraad en alsof dat niet genoeg is word me ook nog toegewenst dat ik aan een bedje gehangen word.
Het is soms als in een diepe lege put vallen en dan net met je vingertjes aan de rand komt en bezig bent de lucht op te snuiven en je omhoog te trekken en dan komt er iemand die op je vingers trapt. En niet zomaar trappen he, nee, echt hak erop en draaien maar.
Heel pijnlijk allemaal.
Maar ik heb besloten het roer om te gooien. Ik van mijn eiegen illusie nu echte werkelijkheid maken. Ik heb een boekje in mijn bezit, een boekje waarin staat hoe je een echte prinses kunt worden. Dit ga ik bestuderen en leren. En binnekort, heel snel, zal ik een echte prinses zijn en zal ik iedereen laten zien hoe lief, schattig, prachtig en mooi ik ben. Eindelijk zal ik lief gevonden worden, eindelijk gaat het dan gebeuren. Misschien sluit ik hier ddan eens echte vriendschappen met mensen, gaan mensen echt van me houden. Er was wel iemand die van me hield hier, iemand die mij waardeerde om wat ik was... Maar hij dumpte me, hij beschuldige mij van verraad en dat was zo intens gemeen want hetgeen wat hij bedoelde was geen verraad. Hij kwetste mij zo met zijn wantrouwen dat ik hem heb vermoord, ik kon niet anders dan hem onder de zoden leggen.
Tot zover genoeg over mijn diepste zorgen, gedachtes en geheimen. Het is prettig om een plek te hebben waar ik alles kwijt kan en waar ik eerlijk kan zijn zonder dat anderen dat zullen weten.