Auteur Topic: Eva had gelijk in het paradijs!!  (gelezen 2372 keer)

Offline mapel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Eva had gelijk in het paradijs!!
« Gepost op: 27-05-2005, 22:43:28 »
Dit bericht kwam ik tegen op de site van het blad Ode. Best wel een leuk blad overigens. Gaat over gezond eten en leven en hoe je vaak genept wordt door de medische wetenschap. Maar dat terzijde. Uit onderstaand bericht concludeer ik dat vrouwen van af het begin der tijden dus gewoon de slimsten zijn geweest!!! Eva wist wat ze deed toen ze die appel jatte ::jaja:: :P ;)

Het geheim van appels
Appels zijn gezond. Appels stimuleren de aanmaak van antioxidanten die een bescherming bieden tegen schadelijke stoffen. En er is meer goed nieuws dat uit het onderzoek aan de universiteit van Massachusetts naar voren komt. Het eten van appels zou ook het risico op chronische aandoeningen, zoals hartklachten, beroertes, kanker, type 2 diabetes en astma doen afnemen.Mannen die ten minste vijf appels per week eten, hebben een betere longfunctie dan mannen die dat niet doen.
Alternative Medicine (oktober 2004) onthult graag het geheim van appels. De onderzoekers vermoeden dat het zit in de combinatie van enkele super-antioxidanten, quercetins en catechins genoemd. Daarnaast bevatten appels veel vezels, ongeveer twee keer zoveel als perziken, druiven en grapefruits. Deze vezels blijken een vitale rol te spelen in de strijd tegen hartziekten en diabetes. Nog een voordeel van deze vezels: die geven je al snel het gevoel ‘vol’ te zitten, terwijl je niet veel calorieën binnenkrijgt. Ideaal voor lijnen.
Het blad De natuur uw arts (januari/februari 2005), een uitgave van de Stichting Natuurlijk Welzijn, is al even juichend over appelazijn, dat ontstaat uit een natuurlijk gistingsproces en ruim negentig verschillende stoffen bevat. De azijn herstelt het bacteriële evenwicht in de mondholte en zorgt bovendien voor een goed evenwicht tussen kalium en natrium dat goed is voor het hart, de vaten en de bloedsuiker. Daarnaast verbetert het de calciumopname, waardoor botten zich beter ontwikkelen en osteoporose wordt tegengegaan. 

Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Eefjuhh

• Forumlid
Re: Eva had gelijk in het paradijs!!
« Reactie #1 Gepost op: 28-05-2005, 20:59:24 »
Eva heeft altijd gelijk  8) ::rofl::

Offline Beaudelaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 24-11-2005, 20:15:26 »
O ja!! ???

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2005, 11:32:22 »
staat er echt in de bijbel dat het om een appel ging? volgens mij is er geen sprake van een appel, maar van het algemenere 'vrucht'.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #4 Gepost op: 25-11-2005, 17:19:02 »
staat er echt in de bijbel dat het om een appel ging? volgens mij is er geen sprake van een appel, maar van het algemenere 'vrucht'.
inderdaad!
Ik citeer even Genesis 3 vers 2:
"We mogen de vruchten van alle bomen eten,’ antwoordde de vrouw, 3 ‘behalve die van de boom in het midden van de tuin. God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten of ze zelfs maar aan te raken; doen we dat toch, dan zullen we sterven."
alleen vruchten dus

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #5 Gepost op: 27-11-2005, 09:55:15 »
Er zijn verschillende theorieën hierover, maar ik hang de theorie aan dat het eigenlijk een banaan was ::jaja::. Meer hierover op de voor jullie al te bekende site (ik mag natuurlijk geen reclame maken voor kwurgh.com ... oeps ;D)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 27-11-2005, 10:22:48 »
inderdaad!
Ik citeer even Genesis 3 vers 2: (...)
alleen vruchten dus
Dan moet je natuurlijk geen vertaling citeren... Kan een keus van de vertaler zijn. Je zou het op moeten zoeken in het Hebreeuws en dan dat woord voor 'vrucht' of 'appel' apart opzoeken. (Of beter nog: dit door iemand laten doen die Hebreeuws kent... ;))

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #7 Gepost op: 27-11-2005, 14:40:33 »
Dan moet je natuurlijk geen vertaling citeren... Kan een keus van de vertaler zijn. Je zou het op moeten zoeken in het Hebreeuws en dan dat woord voor 'vrucht' of 'appel' apart opzoeken. (Of beter nog: dit door iemand laten doen die Hebreeuws kent... ;))
ja sorry, dat is veel te veel werk hoor ;)

Offline Tanic

• Forumlid
  • 'Ik was een vuile, vieze, geniepige mol!' (George)
« Reactie #8 Gepost op: 30-11-2005, 18:54:12 »
Willemson heeft gelijk, ook in het Hebreeuws staat er vrucht, geen appel. Niet om de intelligentie van de vrouwen af te vallen hoor, maar toch, het gaat niet persé om een appel. Trouwens, zo intelligent was Eva niet, als ze het niet had gedaan, hadden wij, volgens de bijbel nu niet in onze eigen shit gezeten, denk aan WTC, Pim Fortuyn, alle oorlogen, tsunami's, schipbreuken, honger, prostitutie bij kinderen enzovoorts. Ze was gewoon egoistisch bezig!!
Grand me the courage to accept the things I cannot change, change the things I can and the wisdom to know the difference

Offline Petrick

• Forumlid
  • Butters is dé man!
« Reactie #9 Gepost op: 13-12-2005, 14:50:36 »
Ik kan hier maar één ding aan toevoegen

Vrouwen zorgen voor de last, maar we hebben ze toch graag te gast  ::rofl::
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #10 Gepost op: 13-12-2005, 21:58:05 »
Ik kan hier maar één ding aan toevoegen

Vrouwen zorgen voor de last, maar we hebben ze toch graag te gast  ::rofl::
::rofl::

::rofl:: ::ok::
Menno is gek

Offline Meandmygirl

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 23-12-2005, 23:33:52 »
Willemson heeft gelijk, ook in het Hebreeuws staat er vrucht, geen appel. Niet om de intelligentie van de vrouwen af te vallen hoor, maar toch, het gaat niet persé om een appel. Trouwens, zo intelligent was Eva niet, als ze het niet had gedaan, hadden wij, volgens de bijbel nu niet in onze eigen shit gezeten, denk aan WTC, Pim Fortuyn, alle oorlogen, tsunami's, schipbreuken, honger, prostitutie bij kinderen enzovoorts. Ze was gewoon egoistisch bezig!!

Nee stel je voor als eva niet van de boom van kennis tussen goed en kwaad had gegeten.
Dan zou er nooit eens iets gebeuren dan zou ons leven super saai zijn en nog erger we zouden dan ook nog het eeuwige leven hebben om te genieten van die saaiheid.
Nog sterker dan zouden wij er allemaal niet eens zijn, want het baren van kinderen kreeg Eva als straf opgelegd.
En laten we reeel zijn het was adam die als eerste loog tegen god omdat hij wist dat hij verkeerd had gedaan.