Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar hier in Breda is het echt erg.
Ik spreek uit ervaring, want ik heb al drie keer meegemaakt dat een tandarts maar wat aanrommelt.
De eerste keer was zowel bij mijn grote als mijn kleine zus. Beiden hadden volgens de tandarts een beugel nodig. Maar dan moesten we een orthodontist zoeken. "Dat hoeft niet" zei de tandarts "want ik kan ook beugels zetten."
Dus mijn zussen allebei een beugel. (heel erg duur ook) En omdat er 4 rekeningen tegelijk openstonden (wat weer een ander verhaal is) wilde hij ons niet meer behandelen. Dus moest mijn moeder alsnog een andere orthodontist zoeken. Bij de nieuwe orthodontist kregen we te horen dat die tandarts van ons helemaal niet bevoegd was om beugels te zetten en dus alleen maar wat wilde bij verdienen.
De tweede keer was een tandarts die liet haar assistent helpen. Dus waren ze met zijn tweeën in mijn mond bezig en dat deed pijn. Want ik mag dan een grote mond hebben, maar zover kan hij echt niet open. Ten tweede hebben ze een vulling in een kies gezet (anderhalf jaar geleden) waar ik nu nog steeds last van heb. Ik kan zo nu en dan niet eens met de rechterhelft van mijn mond kauwen.
Derde tandarts: Deze tandarts was wel het eerlijkst. Maar nu had weer mijn oudere zus pech. Hij had een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd, een behandeling van 500 euri, maar een instrument (of iig een deel ervan) laten zitten. Haar kies begon te ontsteken en de tandarts zei dat dit nog wel te redden viel.
Gisteren kwam ik mijn zus tegen bij de tandarts voor de deur en ze was behandeld door een andere tandarts omdat onze tandarts op mysterieuze wijze is verdwenen
Nu komt het ergste: Die andere tandarts vertelde mijn zus dat die kies niet meer te redden was en dat er een stift in gezet moest worden. Een behandeling van meer dan 1000 euri
Heeft één van jullie wel eens zoiets meegemaakt of komt dit alleen bij ons voor?