Auteur Topic: Doping in de sportwereld...  (gelezen 1648 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Doping in de sportwereld...
« Gepost op: 24-10-2003, 17:36:57 »
Ik wil ff een nieuwe discussie losmaken. Sinds vorige week is met mogelijk een nieuwe dopingmiddel op te sporen, genaamd THG. Nu dit dopingmiddel is op te sporen, verwacht men het grootste dopingschandaal aller tijden. Inmiddels zijn al 3 betrapte namen bekend, met als bekendste 100 meter lopen Dwain Chambers.

Ik vind 't een goede zaak dat men bezig blijft met het tegengaan van dopinggebruik. Natuurlijk zal je nooit iedereen pakken, en ik durf zelfs wel aan dat er nu nog wel een stuk of 10 middeltjes rondcirculeren waarvan met het bestaan niet eens afweet! Maar elke gepakte is er weer 1. Mijn idee: eerste keer 2 jaar schorsen, 2x gepakt geschorst voor 't leven. Wat is jullie mening hierover?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Doping in de sportwereld...
« Reactie #1 Gepost op: 24-10-2003, 17:44:36 »
Het is met doping precies hetzelfde als met prijs- en loonstijgingen: als iedereen het doet, is het effect teniet gedaan.

Iedereen gebruikt doping, wordt gezegd. En als er eens (bijvoorbeeld) een wielrenner betrapt wordt op het vervoeren van ampullen: dan is het voor zijn hond. Ja, en daar moeten wij intrappen.

Doping maar helemaal vrij geven? Nee, dat is de oplossing niet, dan zijn er geen grenzen meer, en krijg je alleen maar robots, die op hun 30e volledig opgebrand zijn, en verder als zombie door het leven moeten. Wat heb je dan eraan, om een wereldprestatie neer te zetten, als je na je 30e niet meer weet hoe het met je leven verder moet?

Dan maar een wereldrecord minder, maar wel op eigen kracht een prestatie neerzetten.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #2 Gepost op: 24-10-2003, 19:21:53 »
Het probleem is ook dat het vaak door Sportdoktoren wordt aangeboden en omdat iedereen een goed Record of een gouwe Medaille wil hebben, wordt het gebruik van verboden middelen meestal snel aangegrepen ook al is het gebruik ervan verboden

Ik vind zelf nogal kinderachtig dat je Versterkende Middelen nodig hebt om een wedstrijd te winnen, je bent niks voor niks een topsporter, je hebt verschrikkelijk je best gedaan om aan te top te komen en gaat dat Versterkende middelen gebruiken om een wedstrijd te winnen, als je wordt betrapt ben je meestal ook je plaats in het rijtje van Gouden Medailles winnaars kwijt en dat is dan wel zonde.

De Tour De France is natuurlijk het ideale sportevenement om op doping te gebruiken en dat hebben de organisatoren van de Tour inmiddels ook goed begrepen, maar een paar geleden bij Domo-Farm Frites en Fiësta (Geloof ik) zijn de te ver gegaan en mede daardoor heb ik genoten van de rit toen de Rugnummers werden afgedaan, er niet meer verder werdt gereden en de renners Van Farm Frites met zijn allen, hand in hand, met zijn allen over de streep kwamen, prachtig was dat.

En als er eens (bijvoorbeeld) een wielrenner betrapt wordt op het vervoeren van ampullen: dan is het voor zijn hond. Ja, en daar moeten wij intrappen.

Ik heb daarom ook erg gelachen toen er een Doktor werd betrapt en deze tegen de rechter zei:

- Maar edelachtbare, deze spullen zijn voor mijn schoonmoeder
Rechter: Nou, dan zal het me niet verbazen dat we volgend jaar jou schoonmoeder op het erepodium zien staan

;D ;D ;D ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 24-10-2003, 19:24:44 door LC »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 24-10-2003, 22:57:24 »
LC, die laatste (van die rechter), die kende ik nog niet, maar is wel erg leuk. Bedoelde je misschien Festina, die ploeg waar Richard Virenque, Laurent Brochard, enzo voor hebben gekoerst?

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2003, 09:28:57 »
Ja Festina Was het, kan zijn dat je die van die rechter nog niet kende, is ook pas jaartje geleden of zo.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28-10-2003, 00:19:38 »
De Tour De France is natuurlijk het ideale sportevenement om op doping te gebruiken en dat hebben de organisatoren van de Tour inmiddels ook goed begrepen, maar een paar geleden bij Domo-Farm Frites en Fiësta (Geloof ik) zijn de te ver gegaan en mede daardoor heb ik genoten van de rit toen de Rugnummers werden afgedaan, er niet meer verder werdt gereden en de renners Van Farm Frites met zijn allen, hand in hand, met zijn allen over de streep kwamen, prachtig was dat.

Ik vond het walgelijk en ontzettend saai. Was in alweer '98 trouwens (keek je al naar de tourdefrance toen je 8 was LC? ) en dat deden ze omdat de renners de behandeling van de Franse justitie niet prettig vonden. Persoonlijk vind ik dat topsporters zich maar moeten schikken.
Ze kiezen er zelf voor om te acteren in de topsport dus moet je maar leven met de 'ongemakken', dus wat mij betreft mogen topsporters best wat minder privacy ed hebben.

Ik vind 't een goede zaak dat men bezig blijft met het tegengaan van dopinggebruik. Natuurlijk zal je nooit iedereen pakken, en ik durf zelfs wel aan dat er nu nog wel een stuk of 10 middeltjes rondcirculeren waarvan met het bestaan niet eens afweet! Maar elke gepakte is er weer 1. Mijn idee: eerste keer 2 jaar schorsen, 2x gepakt geschorst voor 't leven. Wat is jullie mening hierover?

Wat mij betreft direct voor het leven schorsen. Maar elk geval is weer anders natuurlijk, het moet vast staan dat die sporter bewust dope gebruikt heeft...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 30-10-2003, 07:32:27 »
LC, het valt me nu pas in: hoe kun jij de Domo-Farmfrites-renners in de Tour de France 1998 hand in hand hebben zien lopen zonder rugnummers? De enige ploeg die toen door FarmFrites werd gesponsord, was het damesteam, met o.a. Leontien van Moorsel.

Het maakt voor het onderwerp niet uit, maar het was dus TVM, met onder andere Jeroen Blijlevens, dat daar liep. Jeroen Blijlevens reed de Frans-Zwitserse grens over, en kneep meteen in de remmen. Dit is hem en zijn team op een boycot komen te staan van de directie, het is de ploeg heel erg kwalijk genomen. Waarom ga je het gevecht met Justitie niet rechtstreeks aan, als er niets aan de hand is, zo werd geredeneerd. Deze aktie maakte voor de Tourdirectie duidelijk dat er weldegelijk iets met die TVM-ploeg aan de hand was.

Later is de naamsverandering gekomen. Eerst alleen Farm-Frites, een seizoen later Domo-Farmfrites. Dat had een reden: de geldschieters wilden niet meer geconfronteerd worden met de doping-affaires van enkele seizoenen terug.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #7 Gepost op: 30-10-2003, 16:06:37 »
LC, het valt me nu pas in: hoe kun jij de Domo-Farmfrites-renners in de Tour de France 1998 hand in hand hebben zien lopen zonder rugnummers? De enige ploeg die toen door FarmFrites werd gesponsord, was het damesteam, met o.a. Leontien van Moorsel.

Het maakt voor het onderwerp niet uit, maar het was dus TVM, met onder andere Jeroen Blijlevens, dat daar liep. Jeroen Blijlevens reed de Frans-Zwitserse grens over, en kneep meteen in de remmen. Dit is hem en zijn team op een boycot komen te staan van de directie, het is de ploeg heel erg kwalijk genomen. Waarom ga je het gevecht met Justitie niet rechtstreeks aan, als er niets aan de hand is, zo werd geredeneerd. Deze aktie maakte voor de Tourdirectie duidelijk dat er weldegelijk iets met die TVM-ploeg aan de hand was.

Later is de naamsverandering gekomen. Eerst alleen Farm-Frites, een seizoen later Domo-Farmfrites. Dat had een reden: de geldschieters wilden niet meer geconfronteerd worden met de doping-affaires van enkele seizoenen terug.

Het was fietsend voor de duidelijkheid, Ik heb de naam die nu wordt gebruikt, gebruikt. Ik weet dat het TVM was.

Offline Michelangelo

• Forumlid
  • Chatten doe je op #PR
« Reactie #8 Gepost op: 30-10-2003, 19:48:29 »
Ik wil niet goed praten dat sporters doping gebruiken maar kan het wel begrijpen.
Het is voor een sporter die al zoveel jaar zijn best doet en net die top niet bereikt natuurlijk heel aanlokkelijk omdat dan te gaan proberen met doping. Vooral  omdat ze weten dat degene die boven ze staan in het classement of voor ze lopen in de atletiek het ook doen.
En dat ze er opgebrand van raken voor ze 35 zijn nemen ze dan maar op de koop toe, dat is in feite hetzelfde als roken..... iedereen weet dat het slecht is en toch doen ze het
Wat god heeft gemaakt is slechts een kladje, in het net zul je het zelf moeten doen