Baziel als een Belg van marokkaanse afkomst door jou als Belg wordt gezien, klopt hetgeen je zegt, maar in mijn ogen blijft dat een allochtoon.
En die mag toch zeker wel stemmen. Verder zijn de incidenten rondom abu jajah en de dood van een Marokkaan door( ik meende) zijn buurman, toch een overduidelijk signaal dat er binnen een woonkern als Borgerhout een grote haard is waarin het vuur van Abu kan ontbranden.
Iemand die hier geboren is heeft automatisch de Belgische nationaliteit.Dat geldt zowel voor mij, als authentieke, goedgekeurde en gepriviligieerde blanke Belg als voor iemand met buitenlandse ouders. Dat zijn allemaal Belgen.
Ook iemand die de Belgische nationaliteit aanneemt , onder welke omstandigheden dan ook, is in mijn ogen een Belg.
Al deze mensen hebben allemaal dezelfde stemplicht in België,dus ook voor mij het recht om hun stem uit te brengen.
Wat jij doet is een selectie maken tussen "echte" of "goeie" Belgen en "anderskleurige" of "rondhangende" Belgen die niet voldoen aan jouw maatschappijbeeld, en daar dan het recht aan koppelt om al dan niet te mogen stemmen...
Ik begrijp ook absoluut niet dat 80 % van de Belgen tegen dat stemrecht is.
Ik kan bijna niet anders dan concluderen dat België aan het evolueren is naar een land waar onverdraagzaamheid dé leidraad is.
Eerst tegen alles wat vreemd is, dan daarna tegen iedereen die ziek of zwak is, want dat kost ook massa's geld, en vervolgens keihard ieder voor zich tot het bittere eind.
Waar en wanneer heeft dat zelfde verhaal zich nog eens afgespeeld ...?
Geen Nederlander of Belg heeft een hekel aan de vele shoarma en kebab tenten die onze landen tellen. Maar we hebben allen wel onze mening over de vele over straat schuimende jongeren van dezelfde afkomst.
En die is simpel hé... Een shoarmakeet runnen is OK, ook al lap je alle wetten rond arbeid en hygiëne aan je laars, maar rondhangen op straat betekent dat je d'office crimineel geboefte bent....