Auteur Topic: Beste radioprogramma  (gelezen 3323 keer)

Offline Madcat

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Beste radioprogramma
« Gepost op: 2-10-2003, 10:53:22 »
Nu wel in het goede forum...

In navolging van alle tv-topics dan ook maar een topic over radioprogramma's!  :)

Naar welke programma's op de radio luisteren jullie? Ikzelf vind het programma ruuddewild.nl op 3fm erg leuk om naar te luisteren, vooral de typetjes van Jeroen Kijk in de Vegte zijn soms briljant gedaan.

En verder luister ik deze week met veel plezier 's ochtends naar Beau van Erven Dorens (YorinFM). Het is duidelijk te merken dat deze man lange tijd op TalkRadio gezeten heeft; veel muziek draait hij niet, maar zijn geouwehoer is geweldig! Helaas is hij maar voor 1 weekje op de radio...  :(

Offline idefix

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Beste radioprogramma
« Reactie #1 Gepost op: 2-10-2003, 11:05:49 »
ik ben ook een 3fm-mens
Ruud de Wild natuurlijk, (ik heb Moraly Beyer die me een "heel goedenavend" wenst als ik m'n computer uitzet)
Ik vind Stenders iets minder de laatste tijd

Maar toen Edwin Evers nog op 3fm zat, Evers staat op, dat was helemaal geweldig!!

Heb nog wel eens naar 538 geluisterd (al voel ik dat een beetje als "verraad")  ::) maar ik vond 'm niet meer zo sterk als vroegah.

we're back :(

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 2-10-2003, 11:27:48 »
Ben nu iets minder fanatieke radioluisteraar dan in mijn jeugdjaren, maar kunnen me nog boeien:

- 3 FM: 3VOOR12FM met m'n onovertroffen landgenoot Luc Janssen (wel DOODjammer dat de Moordlijst is afgevoerd)...

- STUDIO BRUSSEL: http://www.studiobrussel.be
De Afrekening
Was het nu 70, 80 of 90?

- RADIO 1: http://www.radio1.be
Carte Blanche
Pili-pili

Offline Madcat

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 2-10-2003, 11:40:07 »
Maar toen Edwin Evers nog op 3fm zat, Evers staat op, dat was helemaal geweldig!!

Heb nog wel eens naar 538 geluisterd (al voel ik dat een beetje als "verraad")  ::) maar ik vond 'm niet meer zo sterk als vroegah.

Ben ik helemaal met je eens. De show van Evers moet eens flink vernieuwd worden. Hij teert nu al vele jaren op dezelfde trucjes (de boertjes, prins bernhard, etc.), maar ik heb niet het idee dat hij nu nog heel inventief bezig is. Erg jammer, want ik denk dat Edwin Evers opzich een van de beste DJ's van Nederland is...

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #4 Gepost op: 2-10-2003, 17:08:08 »
Edwin Evers blijft leuk

Maar veel van radio 538 vind ik leuk

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2003, 10:47:46 »
ik ben ook een 3fm luisteraar, maar heb thuis nu veel veronica aan (lekker gouwe ouwe allemaal ;D)

maar het beste programma ooit is NATUURLIJK: Het weeshuis van de hits......met morrison!
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #6 Gepost op: 3-10-2003, 12:20:09 »
Luisterde in z'n 3fm tijd altijd naar Evers. Tegenwoordig ben ik meer een radio 1 luisteraar. Vooral 'Met het oog op morgen' en 'Nachtdienst' zijn mijn favorieten.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 3-10-2003, 12:26:36 »
Dat radioprogramma dat op radio 2 komt op zondag, even voordat adres onbekend wordt uitgezonden. De naam ervan schiet me niet te binnen, maar het gaat om levensverhalen van luisteraars, die aan de hand van ''aan elkaar gebreide'' nummers verteld en gedraaid worden. Er zitten soms juweeltjes bij.

Voor de rest: Tijd voor twee, (Twee zwanen horen van de overname van KLM door Air France, zegt de ene zwaan tegen de andere...........)

Spijkers met koppen op zaterdag, blijft ook leuk. Het "OOG", uiteraard, ik luister er al 25 jaar naar.

Verder veel L1, de regionale zender hier.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #8 Gepost op: 3-10-2003, 12:29:52 »
Luisterde in z'n 3fm tijd altijd naar Evers. Tegenwoordig ben ik meer een radio 1 luisteraar. Vooral 'Met het oog op morgen' en 'Nachtdienst' zijn mijn favorieten.

ik ook altijd 'met het oog' lekker voor het slapen...

Offline Vlientje

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #9 Gepost op: 3-10-2003, 21:02:39 »
NOORDZEE is de gaafste!
Bij 538 lullen ze alleen maar wat raak, zonder iets boeiends te zeggen! En dan die oersaaaie reclame om de 5 minuten!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 4-10-2003, 02:08:34 »
Ruud de wild luister regelmatig, maar nog vaker: 'Met het oog op morgen' en ook 'nachtdienst'.

:o

Altijd leuk om half 2 zondag (maandagochtend) als dat ingesproken gevatte stukje komt van de kinderen (?) van die presentator.

Als de 747 documentaire interessant is na het oog op morgen luister ik die ook soms en voor dan voor het slapen gaan luister ik vrijwel altijd de zender 'BBC worldservice'. Daar slaap je heerlijk op!

Offline Compuart

• SMF rulez!
« Reactie #11 Gepost op: 8-10-2003, 22:27:34 »
Altijd leuk om half 2 zondag (maandagochtend) als dat ingesproken gevatte stukje komt van de kinderen (?) van die presentator.
Ja, alleen vind ik het programma eromheen (Nachtlicht) meestal niet zo boeiend. Bovendien waren die kinderen vroeger boeiender. Toen had je die Simon, brutale vlegel ;D

Citaat
Als de 747 documentaire interessant is na het oog op morgen luister ik die ook soms en voor dan voor het slapen gaan luister ik vrijwel altijd de zender 'BBC worldservice'. Daar slaap je heerlijk op!
Valt me op dat die 747 documentaires die 's nachts worden uitgezonden maar zelden interessant zijn. vroegah had je Damokles, die was wel vaker interessant

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 9-10-2003, 02:23:41 »
Ja, alleen vind ik het programma eromheen (Nachtlicht) meestal niet zo boeiend. Bovendien waren die kinderen vroeger boeiender. Toen had je die Simon, brutale vlegel ;D

Nah, helemaal met je eens! Ik luisterde altijd vanwege Simon en de zijnen, maar ik wilde je niet beledigen met de rest van het programma. ;)
Maar ik verwarde Nachtlicht en Nachtdienst denk ik (orginele namen trouwens), Nachtdienst luister ik al niet meer sinds good old Hettie Lubberding weg is (al hoorde ik haar laatst weer een uitzending doen!) Astrid was ook wel goed, maar die is ook alweer weg..  :(
Tot hoe laat hou je het vol trouwens? ;)

Citaat
Valt me op dat die 747 documentaires die 's nachts worden uitgezonden maar zelden interessant zijn. vroegah had je Damokles, die was wel vaker interessant

Tja, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd (dwz het laatste jaar) nog nauwlijks leuke hoor, maar ze waren er echt wel!!  (Damokles idd!, waar is die gebeleven eik?)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #13 Gepost op: 9-10-2003, 14:03:57 »
ik luister tegenwoordig smorgens in de auto altijd naar curry &crew op veronica. maar er zijn tal van dit soort programma's..

Offline Compuart

• SMF rulez!
« Reactie #14 Gepost op: 9-10-2003, 14:35:05 »
Maar ik verwarde Nachtlicht en Nachtdienst denk ik (orginele namen trouwens), Nachtdienst luister ik al niet meer sinds good old Hettie Lubberding weg is (al hoorde ik haar laatst weer een uitzending doen!) Astrid was ook wel goed, maar die is ook alweer weg..  :(
Met jou kan ik praten! Hettie was helemaal te gek. Toen zij even terug was was weer even dat sfeertje terug in de studio :D (met alle respect overigens voor Wim Rigter, hij doet't ook goed, maar hij's net niet kritisch genoeg, waardoor het wel eens wat gezapig wordt)
Citaat
Tot hoe laat hou je het vol trouwens? ;)
meestal een uurtje of vier, dan ga ik slapen.

Trouwens, ik heb laatst nog een authentiek cryptogrammenboekje gewonnen bij Nachtdienst :D

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #15 Gepost op: 25-10-2003, 15:19:26 »
Ik luister vaak naar RadioGiorgio, en dan het liefst naar Ster in de Avond....
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #16 Gepost op: 25-10-2003, 15:31:46 »
of WeekendSter ;D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 25-10-2003, 21:23:54 »
Ruud de Wild rulezzz!!!

Edwin Evers is een goeie tweede, hou sowieso wel van Radio 538...

maar Robert Jensen is ook erg leuk, vooral op de radio  8)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Madcat

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 25-10-2003, 21:56:15 »
Ruud de Wild rulezzz!!!

Edwin Evers is een goeie tweede, hou sowieso wel van Radio 538...

maar Robert Jensen is ook erg leuk, vooral op de radio  8)

Alleen jammer dat Jensen op Noordzee FM zit; een suffere zender qua muziek, jingles en uitstraling ken ik niet.

Ik ben trouwens erg benieuwd wat er waar is van de geruchten dat zowel Rob Stenders, Ruud de Wild als Florent Luyckx (zendercoordinator 3FM) naar YorinFM gaan. Als dit gebeurt en de beide dj's op die zender volledige vrijheid krijgen, kan dat wel een hele leuke zender gaan worden!

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 29-10-2003, 12:09:59 »
ik luister in de ochtend graag naar Gordon en s'middags naar
Robert Jensen.
Ze zijn een "beetje"druk maar wel grappig. :)