Auteur Topic: Broodje Aap/Urban legends  (gelezen 19569 keer)

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodje Aap/Urban legends
« Reactie #60 Gepost op: 8-08-2003, 19:28:37 »
Nope... tis niet Solo of boy
een verhalenboekje met een groot oog op de voorkant volgens mij..
hoe heette dat nou?

In het engels heet het boekje met het oog er op Someone like you, maar ik weet de Nederlandse titel niet
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #61 Gepost op: 9-08-2003, 01:37:36 »
Dit ook nog een zeer bizar verhaal. Het zal je maar overkomen...

Op de dienst Intensieve Zorgen van een hospitaal in Johannesburg , Zuid-Afrika heeft zich gedurende 6 weken een bizar verhaal afgespeeld.

Zo gebeurde het dat elke vrijdag rond 16 uur de patiënt die het dichtst tegen de deur lag op onverklaarbare wijze stierf.
Nu sterven er  op de dienst IZ van elk hospitaal ter wereld sowieso al regelmatig patiënten, maar hier ging het toch wel fameus mis.
Want wat ontdekte de directie toen ze een onderzoek instelde naar de verdachte regelmaat van de 6 overlijdens ?

Elke vrijdag rond 16 uur werd de vloer van IZ geboend met zo één van die boenmachines, wel gekend in kantoorgebouwen en dergelijke.
En, je raadt het al, boenmachines hebben electriciteit nodig.
Nu was de dienst IZ in Johannesburg regelmatig uitgebreid in apparatuur, maar de stopcontacten waren behouden gebleven en er werd een beetje geïmproviseerd met doorgeefstekkers ( in goed Vlaams 'kattekoppen')
Voor een boenmachine was er dus geen plaatsje vrij en daarom had de poetsvrouw niet beter gevonden dan een andere stekker gewoonweg uit te trekken en haar machine aan te sluiten.
Gevolg van deze vrij simplistische redenering : de hartpomp, het beademingstoestel en nog enkele andere vitale apparaten bij het eerste bed naast de deur, vielen zonder stroom, met fatale gevolgen voor de betroffen patiënt.Bovendien werd het verplegend personeel niet verontrust wegens het lawaai van de boenmachine en een kwartiertje later werkten de toestellen terug normaal.
Maar toen was het al te laat...
En niets lijkt wat het is...

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 9-08-2003, 11:13:36 »
In het engels heet het boekje met het oog er op Someone like you, maar ik weet de Nederlandse titel niet

die bedoel ik  ;D
ik heb m ook in het engels gelezen dus de nederlandse titel week ook niet
iig ist een heel cool boekje met allemaal broodje aap achtige verhalen

ennuh... baziel flauwtie: wat een eng verhaal... je zal daar maar liggen zeg  :-X

Offline Elmar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
« Reactie #63 Gepost op: 9-08-2003, 14:25:10 »
Wil je iets grappig lezen, ga dan hier naartoe...
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 9-08-2003, 19:10:59 »
Lijkt me best gaaf om zoiets te doen hoor! Jammer genoeg stond er op de site van die groep uit Nederland nog geen Tilburg... :(

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #65 Gepost op: 9-08-2003, 19:16:01 »
Lijkt me leuk om in een kaaswinkel met zijn allen om de beurt om een ons tenenkaas te gaan vragen. En de medewerker aan de counter schaapachtig vragen: moet het oude of jonge zijn? Of mag het ietsje meer zijn? :-X
« Laatst bewerkt op: 9-08-2003, 19:16:18 door bodejosm43 »

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #66 Gepost op: 12-08-2003, 18:14:58 »
Waargebeurd 'broodje aap' in BBA-bus

Makaak neemt in Tilburg de stadsbus zonder te betalen

Door Paul Spapens

Dinsdag 12 augustus 2003 - In Tilburg is gistermorgen een makaak een BBA-bus in gesprongen. De aap is door de politie bij Beekse Bergen afgeleverd, als 'gevonden voorwerp'.

Het is iets na achten, maandagochtend. BBA-buschauffeur Ruud Wallaard zet zijn bus stil bij een halte aan de Heikantlaan in Tilburg-Noord. Drie vrouwen en twee mannen staan te wachten. Hij opent de deur. "En er springt een aap naar binnen", begint Wallaard (54) zijn verhaal, dat hijzelf ook te vreemd voor woorden vindt. Maar politiewoordvoerder Carel Bouman en zegsman Goof Lukken van Beekse Bergen bevestigen wat Wallaard lacherig uit de doeken doet. "En ik was heel goed wakker", benadrukt Wallaard wanneer wordt geopperd dat het wel maandagmorgen was en dat het heet was en zo meer... Vol verbazing keek hij toe hoe de aap --een makaak, zou later blijken-- rustig op een stoel achterin ging zitten en vervolgens, slingerend van handgreep naar stang, de bus verkende. Wallaard maakte gewoon zijn rit naar het -Centraal Station af. Mensen die instapten waarschuwde hij dat een aap meereed. -Die schijnen dat allemaal heel gewoon te hebben gevonden.

Ondersoort
Op de Beekse Bergen stelden ze gisteren vast dat het om een makaak gaat. De ondersoort moet nog vastgesteld worden. Het diertje, behoorlijk gestresst, is ongeveer veertig centimeter hoog. Vermoed wordt dat een particulier hem illegaal in huis had. De aap is door de politie --letterlijk-- als gevonden voorwerp afgegeven, nadat hij zich rustig uit de BBA-bus -had laten tillen. Bij de Beekse Bergen is het dier in quarantaine gegaan. "Hij zal zeker niet hier blijven", liet -Goof Lukken namens de Beekse Bergen weten. "We zoeken naar een passende opvang." Mogelijk wordt dat de Stichting Aap in Almere, van overheidswege de officiële opvang van primaten. "Het komt hoogst zelden voor dat in Nederland een aap wordt gevonden", aldus Dana Bezdickova van de Stichting Aap. "Wat een verhaal zeg. Bizar."

Edit: Voor de ongelovigen nog even een link toegevoegd...

http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/0,2622,1363-Voorpagina__1725132_,00.html
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #67 Gepost op: 13-08-2003, 15:08:57 »
Een fabrikant van brandkasten had een stunt bedacht voor de beurs waar hij zijn nieuwste model aan het publiek presenteerde. Zijn kluizen konden de meest professionele brandkastkraker weerstaan, en dat vertelde hij tijdens de beurs ook vele tientallen keren per dag aan geïnteresseerde bezoekers.

Wie erin slaagde binnen 3 minuten de code te kraken, mocht de inhoud van de kluis, gegarandeerd (toen nog) 5000 gulden mee naar huis nemen. Talloze bezoekers gingen op de uitdaging in, maar dropen weer af, toen het ze niet lukte de code te breken.

Een jochie van 13 drong zich naar voren, en vroeg of hij het eens mocht proberen. Jullie raden het al: binnen 1 minuut had hij de loodzware deur open, tot verbijstering van de standhouder, en tot hilariteit bij de omstanders.

Met een grimas op zijn gezicht overhandigde de man de inhoud van de kluis aan de jongen, maar het pijnlijke was, dat zijn kluizen niet zo veilig voor onbevoegden leken te zijn als hij het publiek probeerde te vertellen. De omstanders dropen dus ook snel af, de standhouder niet begrijpend achterlatend.

Natuurlijk kwam de aap al snel uit de mouw: Ralph Inbar was verantwoordelijk voor deze stunt, samen met zijn verborgen camera-team. Hij had een collega van de standhouder bereid gevonden de code beschikbaar te stellen, en het joch dat de kluis opende, was als het ware zo van straat geplukt. Ook de omstanders zaten in het complot.

Aanvankelijk had deze affaire nog een vervelend staartje voor de loslippige collega: het kwam hem bijna op ontslag te staan, de standhouder kon het niet zo waarderen dat het vertrouwen tussen die twee was beschaamd. Door bemiddeling van de programma-makers ging het dreigende ontslag overigens niet door.

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #68 Gepost op: 13-08-2003, 18:49:47 »
Deze is ook wel echt geweldig. En actueel...

Nadat in Portugal de brandweer er na dagen van hard labeur uiteindelijk in geslaagd was van een grote bosbrand te blussen kwamen ze tot een verrassende ontdekking.
In een boom aan de rand van een brandgang werd het levensloze en half verkoolde lichaam gevonden van een duiker in volle uitrusting, dus met duikmasker, flessen, zwemvliezen en zo meer.
De oplossing van het raadsel liet niet lang op zich wachten :

Tijdens de bluswerken was massaal gebruik gemaakt van blushelicopters die hun water haalden uit een groot naburig meer.
Vermoedelijk werd de duiker opgeschept door de grote waterbakken die elks zo'n 8000 liter kunnen bevatten, en even later uitgestort boven de gigantische vuurhaard. Met de fatale gevolgen van dien...

Een andere oorzaak konden de lokale hulpdiensten echt niet bedenken...
En niets lijkt wat het is...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #69 Gepost op: 13-08-2003, 18:54:32 »
De oorzaak was echter anders. De zuurstofflessen op de rug van de duiker zijn aan een te hoge temeratuur blootgesteld en door de kracht van de explosie die hierbij vrijkwam is de duiker de boom ingeslingerd.
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #70 Gepost op: 13-08-2003, 19:22:57 »
Die heb ik in Broodje Aap Met zien staan, alleen heeft een journalist dit boekje waarschijnlijk ook in zijn collectie, en heeft hij verhaal aan de actualiteit aangepast. Maar een wonderlijk verhaal blijft het alleszins.

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #71 Gepost op: 13-08-2003, 21:20:25 »
Eigenaar ( 48 ) wil voor zijn illegale dier goede opvang

'Busaap' luistert naar naam Appie
Door Paul Spapens

Woensdag 13 augustus 2003 - De Tilburgse 'busaap' blijkt een illegaal gehouden Java-aap. De eigenaar begrijpt dat hij zijn Appie kwijt is.

Appie de makaak

Ja, werkelijk héél erg goed kan Ben Düster ( 48 ) zich voorstellen dat maandagmorgen een aap in een BBA-bus is gaan zitten. Het is namelijk zijn aap. Appie is de naam. Een ondeugende spring-in-'t-veld die de hele woning van Düster als verblijf had, maar zondag de kuierlatten nam. "We hebben gezocht, de hele nacht. In stilte natuurlijk. Een mens gaat niet midden in de nacht 'Appie, Appie' op straat staan roepen." De aap van Düster is een Java-aap, een makaak. Dat is op de Beekse Bergen vastgesteld waar het dier nu in quarantaine is. Voor het houden van een aap is een vergunning nodig. De eisen zijn dermate hoog dat een particulier eigenlijk geen aap kan houden. Düster geeft ruiterlijk toe geen vergunning te hebben. "Op Bali zag ik hoe deze apen in gevangenschap werden gehouden. Mijn hart draaide om. Een halfjaar geleden hoorde ik hoe zo'n aap in Amsterdam in een hondenkooi vastzat. Dat kon ik niet hebben. Ik kocht het dier voor 500 gulden." Hij bouwde voor zijn Appie een kooi in de huiskamer. Twintig uur per dag mocht Appie zich vrijelijk door het huis bewegen. Het schijnt dat Appie zich keurig gedroeg. Maar dat hoeft niet zo te blijven, weet Düster. Apen worden groot. "Straks weegt hij acht kilo en als hij dan aan een lamp gaat hangen..." Hij begrijpt dat hij zijn aap kwijt zal zijn, maar door het besef dat Appie straks echte apenstreken gaat krijgen spijt hem dat niet. Gisteren heeft hij naar zijn zeggen contact gehad met deBeekse Bergen en met de politie. "Ik hoop dat Appie goed opgevangen wordt, bijvoorbeeld door Stichting Aap. Daar ga ik hem zeker opzoeken." Volgens Dana Bezdickova van de Stichting Aap kan deze wens in principe in vervulling gaan. Het is zo goed als zeker dat Appie door deze stichting in Almere opgevangen zal worden. Vanmorgen vindt daarover een gesprek plaats met de Beekse Bergen.

Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #72 Gepost op: 25-08-2003, 10:09:58 »
Deze zomer gaat de geschiedenis in als warmste zomer van deze eeuw. Dat is niet zo verwonderlijk, want het is pas de derde zomer van deze eeuw (en niet de vierde, zoals veel mensen ten onrechte denken). Maar daar gaat onderstaand verhaal niet over.

Mijn zus, een paar van haar vriendinnen en ik zaten eens op een terrasje te genieten van het mooie zomerweer, en om dat te onderstrepen, hadden we allemaal een ijscoupe besteld. Mijn zus maakte een opmerking over slagroom, maar omdat ze toch een beetje aan de lijn moest denken, had ze haar ijs ZONDER slagroom besteld (en gekregen).

Daar dacht een meeuw kennelijk anders over. Want toen we gezellig zaten te praten, liet het dier iets vallen, dat qua kleur wel enigszins op slagroom leek, maar het beslist niet was. Jullie raden het al: precies op het ijs bij mijn zus.

Die lag natuurlijk dubbel van de lach, en het enige dat een van haar vriendinnen kon uitbrengen: jij wou toch graag slagroom op je ijs?

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 25-08-2003, 13:06:26 »
Ik heb ooit een een geweldig broodje aapverhaal meegemaakt.

Dat was in oktober 2001 in Tibet. Zoals jullie wellicht weten was dat een maandje na 9/11 en heeft China een grens met Afganistan bij Tibet (ok een paar km maar toch)
Die bewuste week was het dus ontzettend druk met Chinese militairen op de Tibetaanse wegen. Maar dat kwam volgens de intelligente Nederlandse toerist niet door Osama Bin Laden die wellicht naar China wilde vluchten, maar doordat de Chinese regering op die manier de Tibetanen altijd controleert.

Ok de Chinese regering verdient niet altijd de schoonheidsprijs, maar laat het nou de 3e keer zijn dat ik op die wegen reed en dat ik er voor 9/11 nog nooit ene Chinese militair gezien heb!!!

Het mooie is dat men mij dus niet wilde geloven, maar wel naar huis gaat met lelijke verhalen over Chinezen.

Moraal van het verhaal: Geloof niet alles wat toeristen je op de mouw spelden

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #74 Gepost op: 9-09-2003, 17:51:09 »
Een Nederlandse familie had bloedverwanten die naar Australië waren geëmigreerd. Ieder jaar stuurden deze bloedverwanten hen een pakje met gedroogde Australische vruchten, om een kruidkoek mee te bakken.

Op een zeker moment kwam er in plaats van de vruchten een pakje met een grijsachtig poeder erin. De Nederlandse familie dacht dat het een nieuw soort cakemix was, deed het door de gebruikelijke ingrediënten heen en at de koek vervolgens op, hij smaakte verrukkelijk.

Maar de brief die tegelijk met het pakje had moeten arriveren, was vertraagd. Toen die tenslotte kwam, stond er de volgende boodschap in:

''Hebben jullie het pakketje met de as ontvangen? Oom had in zijn testament beschikt dat die over het graf van zijn moeder moest worden uitgestrooid.''