Wat Nieky zegt klopt. Als je vanuit het buitenland naar Amerika vliegt, moet je zodra je Amerika binnenkomt ALTIJD je koffer vd band halen en door immigration. Of het nou je eindbestemming is, of je vliegt door (zowel binnen USA, of naar Midden/Zuid Amerika).
Zijn Amerikaanse overheids regels. Heeft dus niks met de airport te maken. Er zijn meer landen die dit hebben, bijv. China en Canada. In dat laatste land heb ik dit een keer moeten doen. Bij aankomst in Toronto door immigration, koffer opgepikt en vervolgens bij een speciale balie om de hoek. En daarna weer de vertrekhal in en naar de security.
Zelf zou ik idd ook voor 2/3 uur kiezen, gewoon voor het gevoel. Overigens, zolang je alles maar in 1 ticket boekt, stel je mist de aansluiting door vertraging, dan moet de maatschappij voor een vervangende vlucht zorgen. Boek je aparte tickets, heb je geen overstap garantie.
Als je het land uitgaat hoeft het niet , stel je ticket is New York- Washington - Amsterdam, dan gaat je koffer naar de eindbestemming.
Ik zou nu niet meer zo snel via Londen vliegen omdat je vanaf april voor de UK een eta nodig hebt, ook als je alleen maar overstapt. Tenzij je nog van plan bent een keer naar de UK te gaan op korte termijn.
Overigens zou ik voor New York nou niet zo snel via Washington vliegen. Geen opties via IJsland of Dublin beschikbaar?