Auteur Topic: We gaan de mol na-reizen  (gelezen 3637 keer)

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
We gaan de mol na-reizen
« Gepost op: 2-05-2003, 11:22:49 »
Ik lees nu anderhalve maand dit forum, ontdek iedere keer wat nieuws, en zie dus ook dat ik beslist niet de enige ben die de streek, waar in november de opnames zijn gemaakt voor de huidige 4e serie, ooit heeft bezocht. Het toeval wil dat men, in een andere volgorde weliswaar dan ik dat heb gedaan, ongeveer de route heeft gevolgd die ik toen ook heb gevolgd.

Ik was sowieso van plan om er weer eens terug te gaan, maar toen ik dit voorjaar zag dat WIDM er opgenomen was, kreeg ik helemaal de kriebels.

Het zou gewoon te gek zijn om dat allemaal weer eens terug te zien, alleen: als je alleen reist, hangt daar een behoorlijk prijskaartje aan. Als je samen reist hoeft het niet eens zoveel duurder te zijn dan een vakantie binnen Europa. Dat komt voornamelijk omdat de uitgaven ter plaatse, voornamelijk aan het eten en (gedeelde) overnachtingen, heel goed in de hand te houden zijn.

Wie er SERIEUS geïnteresseerd is, laat hier een berichtje achter. :o :o :o

Natuurlijk denk ik niet alleen aan Montréal. Plaatsen als Québec-City, Toronto, Ottawa, en Halifax zijn heel goed bereikbaar. Dagje hier, paar daagjes daar. Museumpje pikken, CN-tower bezoeken, genoeg te doen daar.

WIE DURFT? ??? ??? ???

« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 14:33:32 door bodejosm43 »

Offline cmeijburg

• Forumlid
Re:We gaan de mol na-reizen
« Reactie #1 Gepost op: 4-05-2003, 14:04:59 »
Zou je misschien wat meer kunnen vertellen over je vorige reis naar Canada? Ben nl. erg benieuwd naar je ervaringen. Volgend jaar wil ik in de zomervakantie zelf ook graag naar Canada voor een maand of zo, vandaar.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #2 Gepost op: 4-05-2003, 22:20:56 »
Op zich een leuk idee, alleen dit jaar zit het er (financieel) voor mij niet in. Misschien volgend jaar?

Eerlijk gezegd hoef ik momenteel ook niet zo nodig naar Toronto.....(SARS haard).

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 5-05-2003, 12:22:10 »
Voor mij zit het er dit jaar financieel ook niet in, maar ik had ook 2004 in gedachten (hoewel, oorspronkelijk dus dit jaar).

Ik heb er dus goede ervaringen mee om door dat stuk van Canada te reizen. De afstanden zijn niet overdreven groot, de mensen daar behandelen je niet alsof je een buitenaards wezen bent. En als je een beetje uitkijkt, hoef je voor je overnachtingen ook helemaal niet zo duur uit te zijn, zelfs als je hotels pakt. Dat Chateau Frontenac bijvoorbeeld, dat ziet er ontzettend duur en luxe uit. Het is dus wel luxe allemaal, maar ik lachte me dood, toen ik zag voor welke prijs je er kon overnachten (als je tenminste je kamer deelde): omgerekend 45 euro voor een kamer met faciliteiten. Dat was een standaardprijs voor 2001, want ik ben er dan weliswaar in 1990 en in 1987 geweest, maar ik had recente informatie opgevraagd. En raad eens waar?

http://www.tourism-montreal.org

Hier kun je de gekste informatie krijgen, je moet wel even zoeken naar de juiste link, maar je krijgt zelfs een webcam-beeld van vier locaties van de stad.

Hálifax is een must, met zijn gezellige uitgaanscentrum rondom de haven. Ook hier hoeft een overnachting niet veel te kosten. En het eilandje van de laserproef is te bezichtigen, ik heb dat in 1990 dus al gedaan. En er liepen studenten rond, bverkleed als soldaten uit de 18e eeuw, om de toeristen te vermaken, met hun grappen en onverwachte optredens.

Québec City is Petit Paris, ofwel het Parijs uit de 19e, begin 20e eeuw.

Toronto moet je dus nu even niet bezoeken, maar het zal in 2004 toch wel zijn opgelost met die SARS, hoop ik? Een bezoekje aan de CN-tower daar is een must. Ik heb hoogtevrees, maar heb er geen enkele angst gekend.

Montreal zelf: een wereldstad waar het praktisch onmogelijk is, om er te verdwalen, tenzij je Ferdi heet, natuurlijk. Genoeg te beleven, voor de natuurliefhebber is er een groete botanische tuin, sportliefhebbers komen aan hun trekken met een bezichtiging van het Olympische complex. Honger hoef je er zeker niet te lijden, en zeker niet in mei met het Lobster-festival, een uitstekende tijd om de regio te bezoeken. Vuurwerkliefhebbers komen dan ook aan hun trekken, eind mei. Want bij mijn weten vindt dan het jaarlijkse festival plaats. Geen armetierig Koninginnedagvuurwerk zoals bij ons. Nee: grote shows van 3 kwartier. Mooiste plek om ervan te genieten? Midden op de Jacques Cartier-brug.

Meer informatie? Ik zie wel een reactie hierop verschijnen hierbeneden.

« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 02:10:25 door bodejosm43 »

Offline Marmer14

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 5-05-2003, 20:43:44 »
In de voetsporen van Wie is de Mol 2 unieke kennismakingsreizen  Laatste wijziging : 05/05/2003

--------------------------------------------------------------------------------
Kent u het programma Wie is de Mol? En heeft ook de beelden gezien die opgenomen zijn in Canada? En heeft u zich afgevraagd waar het is en hoe u er komt? Mrs. Canada kan u daarop antwoord geven. Daarom hebben wij voor u een speciaal aanbod, waarin u een keuze kunt maken uit 2 individuele autorondreizen in Oost Canada:
Atlantisch Canada: Nova Scotia & Bay of Fundy (New Brunswick)
French Canada: Quebec (met o.a. Montreal & Quebec)
U kunt vertrekken vanaf 15 april t/m 31 oktober 2003. Het klimaat is dan prettig en zult zich verbazen over de indrukwekkende natuur en bruisende steden!

www.jandoets.nl

iemand geïnteresseerd?

En tóch is Toine de mol!!!!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #5 Gepost op: 5-05-2003, 22:29:21 »
Ik vind het allemaal prima, maar ik wilde het juist niet commercieel aanpakken.

Ik heb de ervaring dat je dan de helft goedkoper uit bent, en dat scheelt op een reis naar Canada natuurlijk een behoorlijk bedrag.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #6 Gepost op: 5-05-2003, 22:59:34 »
Ben eigenlijk ook wel voorstander van de bonnefooi. Maar wel handig om ideeen op te doen.

Ben zelf ook al eens in Toronto geweest, want ik heb familie daar vlakbij (Guelph). Maar dat was in 1979 hahaha!  
Gaan we ook naar de Niagara watervalletjes?

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 8-06-2003, 15:35:45 »
Beetje laat, deze reactie. Als je slim bent, dan combineer je een bezoek aan de CN-tower met het bezichtigen van die watervallen. Dat doe je zó: Je gaat een kaartje kopen voor de CN-tower, vergeet je verrekijker niet, en je stapt in die ogenschijnlijk griezelige glazen lift. :P

Boven gekomen, haal je je verrekijker tevoorschijn, tenminste: als het een beetje helder weer is. Je richt je blik op het zuiden, en zie dáár: De Niagara Falls. Je kunt er dus 160 kilomer verderop het opspattende water van die Niagara Falls nog zien.

Twee attracties voor de prijs van één, heet dat! ;D

Tweety, stond die CN-tower er toen eigenlijk al? Het lijkt me een bouwwerk dat er nog niet al te lang stond, namelijk. Ik ben er in 1990 geweest.

« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 02:12:58 door bodejosm43 »

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 8-06-2003, 15:39:51 »
Helaas zit het er voor mij ook niet in om mee te gaan, hoewel het me een geweldig idee lijkt! Jammer dat het zo ver weg is, als we de Portugese mol na zouden willen reizen zou het goedkoper zijn lijkt mij.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 8-06-2003, 17:50:48 »
CN tower stond er in 86 ook al.
Toen zat ik in die enge lift!

Ook leuk, is Old Fort Henry bij Kingston. Een oud fort met zeer knappe (!) college students die soldaatje spelen. mmmm.

Mijn tante woont in Richmond Hill.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #10 Gepost op: 8-06-2003, 20:53:30 »
even off topic sorry bodejosm43

Vaag eigenlijk dat D**n dit topic heeft geopend dit is echt iets voor hem

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 8-06-2003, 22:56:16 »

Heb je goed gekeken naar wie dit topic heeft geopend? Dat ben ikzelf namelijk geweest, maar ik was het uit het oog verloren.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12 Gepost op: 8-06-2003, 22:58:42 »
CN tower stond er in 86 ook al.
Toen zat ik in die enge lift!

Ook leuk, is Old Fort Henry bij Kingston. Een oud fort met zeer knappe (!) college students die soldaatje spelen. mmmm.

Mijn tante woont in Richmond Hill.
Geloof het, of geloof het niet: op het eilandje met de laser-opdracht liepen ook van die nep-soldaten rond.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 9-06-2003, 09:49:06 »

:o

Ehm... ja nou... ik heb dit topic dussss NIET geopend en is dit nou iets voor mij?? wat denken jullie wel niet van me? ::) ;D

Mzzl,
D**n

uhh jaja ik begrijp ook nie helemaal wat je nu bedoelt hoor LC... vaag dat D**n het heeft geopend, want het is iets voor hem...?! ??? :P
groetjes Annemieke

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #14 Gepost op: 9-06-2003, 09:53:26 »
Laat ook maar zitten ik bedoelde bij de titel We gaan de mol Na-reizen dacht ik aan d**n omdat in zijn profiel van Mol online stond snappie mar laat ook maar zitten

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 9-06-2003, 10:04:31 »
Laat ook maar zitten ik bedoelde bij de titel We gaan de mol Na-reizen dacht ik aan d**n omdat in zijn profiel van Mol online stond snappie mar laat ook maar zitten

ooooooooooooooooooooooooh (ik citeer hier Annemieke), ja dat klopt. Sorry, LC dat was ik min of meer vergeten dat ik dat had ingevuld. Maar je hebt helemaal gelijk...
stom stom stom

Mzzl,
D**n

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #16 Gepost op: 10-06-2003, 15:37:12 »
ooooooooooooooooooooooooh (ik citeer hier Annemieke), ja dat klopt. Sorry, LC dat was ik min of meer vergeten dat ik dat had ingevuld. Maar je hebt helemaal gelijk...
stom stom stom

Mzzl,
D**n
D**N, gewoon nog ff een paar jaar wachten, dan kun je alle routes van de vier series gaan volgen.

Greetz

Jos