Poll

Provinciale Staten - Wat heb je gestemd?

CDA
0 (0%)
PvdA
2 (13.3%)
VVD
2 (13.3%)
D66
0 (0%)
GroenLinks
0 (0%)
SP
2 (13.3%)
LPF
0 (0%)
Op een andere partij
2 (13.3%)
Heb niet gestemd
3 (20%)
Mag niet stemmen
4 (26.7%)

Totaal aantal stemmen: 16

Auteur Topic: wat stemmmen de widm forummers... (deel 2)  (gelezen 15626 keer)

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:wat stemmmen de widm forummers... (deel 2)
« Reactie #120 Gepost op: 8-02-2003, 19:38:15 »
Ik wil best nog wel wat kwijt over die zorg. Ik ben particulier verzekerd en betaal me dus blauw aan premie. Dit is niet omdat ik nu zo rijk ben ofzo. Ik ben ambtenaar en dan kun je je niet ziekenfonds verzekeren. Ik betaal meer premie, voor dezelfde zorg en heb ook nog eens een hogere eigen bijdrage dan mensen  die misschien meer inkomen hebben en ziekenfonds verzekerd zijn. Dit vind ik dus ok niet helemaal eerlijk. Ik ben het in principe met jullie eens dat iedereen aanspraak moet kunnen maken op goede zorgvoorzieningen. Die basis moeten we hebben en houden. Maar van de andere kant is er met zorg ook gewoon geld te verdienen en kun je het mensen niet kwalijk nemen dat ze hun middelen inzetten om voor zichzelf betere zorg te verkrijgen (net zoals met andere producten).

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #121 Gepost op: 8-02-2003, 20:01:44 »
dat neem ik die mensen ook niet kwalijk. maar wel die instellingen die voor meer geld wel betere en snellere zorg bieden en de overheid.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #122 Gepost op: 8-02-2003, 20:04:59 »
ik ben trouwens jaren lang particulier verzekerd geweest en altijd naar volle teveredenheid. met een eigen risico van 5000 gulden per jaar, dus dat kwam er op neer dat ik het meeste zelf moest betalen behalve in geval van ziekenhuisopname ofzo.
sinds een paar jaar ben ik verplicht in het ziekenfonds en geloof ik ben er echt op achteruit gegaan, betaal veel meer premie als vroeger.
dus het is maar net hoe je 't went of keert.......

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 9-02-2003, 19:05:59 »
Volgens mij ligt het met die premie een beetje aan je werkgever. Mijn vriend is ook particulier en krijgt van zijn werkgever eeen tegemoetkoming in de kosten hiervoor. Per saldo is hij dus net zo veel kwijt als bij het ziekenfonds. Ik krijg die tegemoetkoming niet en moet dus een vast bedrag per maand betalen en een percentage van mijn loon. Bij elkaar is dat zo'n 60 euro per maand, terwijl ik eerst ongeveer 27 euro betaalde (inclusief aanvullende verzekering). Het verschil is dat ik nu ook nog eens 90% van de kosten zelf moet betalen en dat ik alle rekeningen voor moet schieten.

Maar goed, back on topic!

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #124 Gepost op: 12-03-2003, 03:07:05 »
Ik heb een nieuwe Poll neergezet. :)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #125 Gepost op: 12-03-2003, 08:26:47 »
Ik heb niet gestemd. Normaal gesproken stem ik altijd, maar ik had er gewoon geen zin in, je hoort er helemaal nix over (geloof ik 1x reclame binnengekregen) en omdat ik al eerder tegen mijn vriend zei dat ik niet ging stemmen had hij ze weggegooid dus ik kon niet eens meer als ik toch had gewild... ::)

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #126 Gepost op: 12-03-2003, 08:43:51 »
wel gestemd, weer sp..  :)

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #127 Gepost op: 12-03-2003, 17:34:48 »
Niet gestemd , de provinciale staten verkiezingen leeft totaal niet bij mij. Normaal voor de 2e kamerverkiezingen stem ik pvda.

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #128 Gepost op: 12-03-2003, 17:41:35 »
Keb ook niet gestemd, Provenciale Staten.....whatever?

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 25-03-2003, 01:20:42 »
Ik herken in de discussie rond Irak het opereren van de PvdA.

Als er een probleem is (maakt niet uit wat), ga je als partij als volgt te werk:

Probleem in kaart brengen --> alle opties op een rij zetten --> voor en nadelen van iedere optie in kaart brengen --> binnen de partij discussiëren --> beste/minst slecht optie kiezen --> je standpunt naar buiten brengen --> discussieren met anderen partijen --> coaltie of compromis bereiken --> uitvoeren

Bij de PvdA gaat het vaak mis. Ze kunnen namelijk niet kiezen. Ze denken te idealistisch. Vaak heeft iedere optie heeft wel nadelen die in een ideale samenleving niet passen. Daarom kunnen ze vaak geen knopen doorhakken en houden ze vast aan het oude. Ze blijven eindeloos filosofisch doordiscussiëren. Maar het probleem blijft ondertussen liggen.

Vaak zijn ze ook nog eens intern verdeeld. De één vindt dit en de ander dat. Daarom is het standpunt van de partij het ene moment deze en het andere moment die. Je weet nooit waar je aan toe bent.

Op een gegeven moment moet je knopen doorhakken en ergens voor gaan. Maar dat lukt bij de PvdA niet.  :-\

Gerda Verburg(CDA) over de coalitieonderhandelingen: "Als we alleen met Bos te maken hadden, waren we zo klaar!"
Ze doelde op het standpunt van de PvdA over de oorlog.

Een mooi voorbeeld is de WAO. Er zijn meer dan een miljoen(!) WAO-ers. Iedere oplossing voor het probleem is geen ideale. Daarom kan de PvdA maar niet kiezen. Inmiddels zijn we 15 jaar verder en weten ze nog niet wat ze willen. :(

CDA, VVD en Groenlinks hebben duidelijke standpunten. Je kunt het er oneens mee zijn, maar ze maken wel  duidelijke keuzes waar je wat mee kan.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #130 Gepost op: 25-03-2003, 01:26:30 »
Ja het Cda maakt duidelijke keuzes, we doen niet militair mee met de oorlog, hallo wat deed die knakker dan naast die amerikanse hoge pief uit hoofde van nederland was ie daar, en ga me niet vertellen dat jp van niks wist.

Blom had gezegd dat ie op een convention moest zijn, helemaal niemand heeft hem gevraagd wat voor convention, nou ja is dat vragen om moeilijkheden of niet.(hij is vrantwoordelijk voor een divisie patriotraketten heb ik begrepen(geen nederlandse patriot raketten, maar nota bene Duitse patriots), en is daardoor ingeburgerd bij de Amerikaanse troepen. eh right

Elke partij in Nederland is even hypocriet en doet even hard mee aan het leukste spel van nederland, hoe neem ik de kiezers bij de neus.

Het spel draait om zendtijd, aandacht en macht veel macht. Het is triest gesteld met Nederland dat is duidelijk. de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #131 Gepost op: 25-03-2003, 01:28:12 »
en a propos het Wao probleem, geef eens 1 oplossing die haalbaar is en voor alle schepen de lading dekt????   Kijk het s heel eenvoudig om vanuit een oppositie aan te geven van "he dit gaat zo niet langer", mar het zelfs porbleemgericht aanpakken en komen met een adequate en afdoende oplossing is iets heel anders.

Wat er in mijn ogen mis is met de PVDA is dat ze het contact met de achterban al lang kwijt zijn en nu dus maar zieltjes her en der proberen te winnen.

« Laatst bewerkt op: 25-03-2003, 01:29:18 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld