Auteur Topic: In de ban van de camera...  (gelezen 2927 keer)

Offline baseboy

• Forumlid
In de ban van de camera...
« Gepost op: 29-01-2003, 16:43:19 »
Heb de twee afleveringen nog eens bekeken en plots schoot me iets te binnen wat Michiel zei in de Laatste Show ( die voor afl.1 werd uitgezonden ) .
Op de vraag van Bruno of de kandidaten in de derde reeks verschilden met die van de vorige twee reeksen, antwoordde Michiel o.a. dat sommige kandidaten er zich erg bewust van zijn dat ze constant door camera's gefilmd worden en ze (die kandidaten )dat af en toe ook laten zien.

Nu bij het bekijken van de 2 afleveringen viel het mij eigenlijk op dat Inge ( en let op; heb enkel op haar gefocussed dus kan ook opgaan voor andere kandidaten ) toch wel veel in de camera kijkt en het af en toe niet kan laten om eens te (glim)lachen of bedenkelijk te kijken in de camera( ga niet in detail gaan, maar toch minstens ne keer of 4,5 )

Dit uiteraard niet hét argument om Inge als mol te schrappen, maar het doet mij toch eerder vermoeden dat Inge een kandidate is eerder dan de Mol

Let op : is maar een theorie zoals een andere, maar volgens mij kunnen gedragshoudingen, reacties, enz. van kandidaten ons helpen in de molehunt

Greetz

Offline Knudde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:In de ban van de camera...
« Reactie #1 Gepost op: 29-01-2003, 17:11:06 »
Het spel met de camera door Inge was mij ook opgevallen maar ook Sandra heeft er een flink handje van weg. De manier waarop ze tijdens het invullen van de test op het eind van aflevering 2 naar de camera zat te monkelen; het leek wel of ze zat te denken: "Komaan jongens, sta ik er goed op? Kan ik hier eindelijk stoppen met komedie spelen achter dit klavier?"

Het kan natuurlijk ook gewoon dat ze nog een shot nodig hadden en ze nog eens moest doen 'alsof'. Gebeurt vaker bij televisiemaken...

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2003, 19:54:07 »
Blijkt dat veel dames dit doen, ook shadia weet de camera veelvuldig te vinden. En haar mimiek is vaak geweldig goed, kijk eens als Marc zegt dat de vrijstelling unaniem wordt afgekocht, een zwenk van de camera en shadia vol in beeld kijkt zeer bedenkleijk lasof ze shaggy naspreekt it wasnt me

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Lysdexie

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 7-02-2003, 18:08:36 »
Wat ik bizar vond aan de eerste aflevering, is dat de camera duidelijk de persoon in het bootje volgde, die onder Inge doorvoer, en dat Inge dan ook omkeek van 'Allez, waar is die nu', en dat ze dan niet keek wat de camera aan het filmen was.

't is beter zo dan omgekeerd !

Offline Rut

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2003, 19:49:42 »
Beste Lysdexie,

Ik denk niet dat het Inge verdacht maakt, dat de camera wel het steegje inkijkt en zij niet. Dit om 2 redenen.

1. Een cameraman maakt creatieve shots. Zo ook bijvoorbeeld het shot in de eerste aflevering waarin de camera toeloopt naar Sandra en dan over de schouder indraait waardoor we Sandra vanvoren zien. Of bijvoorbeeld het shot in de tweede aflevering waarin de camera om de laserstraal draait. Als deelnemer zou ik gewoon denken, die cameraman maakt een "thriller"-achtig shot (rare term, maar ja), voor de spanning draait hij zijn camera een zijsteegje in terwijl "ik" doorloop.

2.Bovendien rent Inge over het bruggetje en gaat rechtdoor, dan pas draait de camera naar rechts. Inge kan die move ook gewoon gemist hebben, omdat ze tijdens die move misschien nog rechtdoor rent.

Good morning! And in case I don't see you: Good afternoon, good evening and good night!

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2003, 20:10:49 »
''Ze zijn gewoon allemaal camerageil, die Belgen''

::) :P

No Milk today???