Auteur Topic: Wie zou er nog kijken zonder eiland-raden?  (gelezen 10536 keer)

Offline Millesime

• Forumlid
Re: Wie zou er nog kijken zonder eiland-raden?
« Reactie #20 Gepost op: 12-11-2008, 12:42:55 »
Ik vond dat eerst niet zo leuk, omdat ik vond dat survival-types moesten winnen, maar ik besef nu wel dat het er gewoon bijhoort. Wie dat niet doet moet niet meespelen.

Daarom stel ik mij ook geen kandidate....

Offline reaver

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 12-11-2008, 12:47:03 »
Zonder eilandraad is het stukken minder leuk. Daar draait het hele spel om. Ik vond dat eerst niet zo leuk, omdat ik vond dat survival-types moesten winnen, maar ik besef nu wel dat het er gewoon bijhoort. Wie dat niet doet moet niet meespelen.

Ieder heeft zijn eigen strategie en tactieken de een wat smeriger dan de andere.  Als mensen het op een faire manier willen spelen kan je hen toch moeilijk het recht afnemen om zich aan te melden ....

Offline xj900s

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 12-11-2008, 14:45:12 »
Bij Peking Express is ook geen wegstemronde. Degene die als laatste aankomt is exit. Toch is dat ook spannend om te kijken.
Aan de proeven bij ER zouden ze punten kunnen koppellen en degene met de minste punten valt af.
Dan zou het voor mij de moeite waard blijven om te kijken.

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 12-11-2008, 15:12:39 »
Bij Peking Express is ook geen wegstemronde. Degene die als laatste aankomt is exit. Toch is dat ook spannend om te kijken.
Aan de proeven bij ER zouden ze punten kunnen koppellen en degene met de minste punten valt af.

Bij dat programma tapt het spanningselement dan ook uit een heel ander vaatje. Dat is niet te vergelijken met ER, is mijn mening.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 12-11-2008, 15:22:51 »
Ieder heeft zijn eigen strategie en tactieken de een wat smeriger dan de andere.  Als mensen het op een faire manier willen spelen kan je hen toch moeilijk het recht afnemen om zich aan te melden ....

Doe ik ook niet. Maar ik bedoel maar.. als je dan meedoet, moet je niet verbaasd zijn als je, laten we zeggen, de laatste 4 niet haalt.

Offline Robin2003

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 12-11-2008, 15:38:52 »
De vraag is niet zo zeer of je nog zou kijken als er niets aan het format verandert, behalve dan dat de eilandraden worden afgeschaft, maar juist of je nog zou kijken als het format wél verandert en de eilandraden niet meer het zwaartepunt van de serie zijn, maar de beproevingen zelf.

Simpelweg de eilandraad afschaffen zal zowiezo het format veranderen ;)

Maar het lijkt nu allemaal om de eilandraad te draaien. Wie wordt er uit gestemd, en niet wie is het meest een Robinson. Expeditie Robinson is steeds meer Expeditie Eilandraad geworden.

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 13-11-2008, 12:45:44 »

Inderdaad...de punten van alle proeven blijven staan...win je in proef 1 en 2 (beide 10 punten waard bijvoorbeeld), dan kan je je veroorloven een keer slechter te presteren, omdat deze overwinningen e.e.a. compenseren.

En als na elke proef degene met de minste totaalpunten eruit vliegt, dan is dat ook degene die over al die proeven gemiddeld het slechts heeft gepresteerd. en dan kan er wel een soort van eilandenraad zijn....degene met de meeste stemmen tegen krijgt een kleine achterstand in de proeven:)

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 13-11-2008, 16:10:59 »
Doe ik ook niet. Maar ik bedoel maar.. als je dan meedoet, moet je niet verbaasd zijn als je, laten we zeggen, de laatste 4 niet haalt.

Fair in de zin als je weet dat je erachter komt dat er een stemafspraak tegen je hebt lopen, het volgens mij geoorloofd is om in de counter te gaan. 

Offline TAP

• Winnaar pool Expeditie Robinson 2007
  • Forumlid
  • aka AltijdAndries
« Reactie #28 Gepost op: 14-11-2008, 23:35:32 »
Vorig seizoen stond ik te popelen om me aan te melden, deze reeks gaat alleen over complotten, stemafspraken e.d... van mij hoeft het dan niet meer ;)
Shoqs - Shoqs your socks off!

Offline Robin2003

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 2-12-2008, 14:31:03 »
En nu dat de uitslag bekend is en de winnaar één van de huichelaars is, is jullie mening veranderd?

Yin is wel degelijk een sterke vrouw, maar zonder haar gehaaidheid (lees: achterbaksheid) was ze hoogstwaarschijnlijk niet eens 3e geworden (prince, kyra en geert vond ik veel sterkere kandidaten)

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 2-12-2008, 14:32:49 »
En nu dat de uitslag bekend is en de winnaar één van de huichelaars is, is jullie mening veranderd?

Nee yoh, zonder eilandraden gen Expeditie Robinson hoor (in mijn opinie)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline pallas

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 2-12-2008, 15:11:33 »
Expeditie Robinson is steeds meer Expeditie Eilandraad geworden.
Korrekte samenvatting.
Daar mag wel wat aan gedaan worden. In principe heb je voor het spelletje wat we dit jaar zagen niet eens een eiland nodig: steek 16 personen afgezonderd van de buitenwereld ergens vast en laat ze om de 3 dagen iemand wegstemmen.
In the beginning there was nothing and even that exploded