Auteur Topic: Interessant..?!  (gelezen 2231 keer)

Offline Icarus

• Forumlid
  • Nemo-anemic nonplus
Interessant..?!
« Gepost op: 16-02-2004, 10:04:15 »
Ik kwam toevallig op een site terecht waar de Amerikaanse versie van Mol besproken werd. Daar even inlezend kwam ik al gauw enkele interessante overeenkomsten tegen. (Ik weet niet of dit eerder door molfanaten misschien al is geconstateerd?)
De hier genoemde opdrachten zijn erg analoog met de serie 3 en 4 van Mol Nederland (de Belgische heb ik niet gezien kan dus niet beoordelen of die de "oorspronkelijke" opdrachten bevatte). Om het in perspectief te plaatsen, deze serie was seizoen 1 van Mol in Amerika - uitgezonden in Jan/ Feb 2001 (dus nog voor filmen van Mol 3, in september 2001, volgens mij). Anderson is overigens de Amerikaanse Angela.

Zo is er is een pact tussen twee kandi' s Jim en Steven. (Kathryn is de mol) (hoewel ik op zich wel geloof dat het pact in Mol 4 spontaan kan zijn /is ontstaan):

Er wordt iemand 'omgekocht' , om het spel uit eigen beweging te verlaten. "Elavia announces that she's going to take the money and leave" // Astrid: Ik neem het geld, en ga naar huis. (dit komt overigens uit de tweede serie juni 2002)

Er  is een opdracht die erg lijkt op de denkers, doeners en dromers (3). Een opdracht waarin men gaat schapenhoeden (3), een snipers met helicopter opdracht (4), een met een bootje vanaf een eiland naar een kasteel oversteek opdracht ("With fifteen minutes left (and I'm not going to worry about the time inconsistencies, [edit: I hear you !! ] because whatever), all six are in the boat and headed for the castle to meet up with Jennifer and Henry, who are on the roof." Komt bekend voor?)(4) de was doen (4) en de juiste spreuk kiezen, om partner/ familie te zien (3). Oh ja en een hotel moeten ze ook regelen (4). Om er een paar te noemen.

Gebrek aan inventiviteit of  waarschijnlijker, lack of funds, ok geen probleem. Reproduceren , niets nieuws onder de zon. Frappant maar begrijpelijk. Met het volgende heb ik persoonlijk  echter wat meer moeite:
Consciously courageous, conscientiously haughty,  scientifically omnivorous, nomothetically naughty

Offline Icarus

• Forumlid
  • Nemo-anemic nonplus
Re: Interessant..?!
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2004, 10:05:37 »
Dilemma' s ...

Jim en Steven zijn dus de laatst overgebleven kandi' s, Kathryn de mol :

"Now, the rules. There are three parts to the test. In the first part, Steven will be taken to a house somewhere. The others will have to answer three questions correctly to get directions to the house.

Anderson reads the first question: A deadly snake has bitten Jim and Kathryn, but they only have enough anti-venom for one person. Would Steve give it to Jim or Kathryn? Kathryn thinks that it's a terrible question. Jim reasons that he would tell Steve to give it to Kathryn anyway, and Steve knows that, so he would just give it to Kathryn in the first place. Kathryn thinks that Steve would give it to her because she's a girl.

The next question is whom Steve would NOT trust with his most valued secret. Jim notes that Kathryn is constantly telling stories, and mentioning people by name. Jim votes that Steve would not trust Kathryn. Kathryn agrees, and they go off to the left.

The third question is: Who would Steve say is more likely to lie to your face? Kathryn and Jim both think it would be Kathryn. She's kind of offended, but Jim points out that he's trying to figure out how Steve would answer it. Kathryn says that she would "lie and cannot keep secrets." This leads them to a door. They knock, but Steve isn't in there. Anderson tells us that they answered one question incorrectly, so they failed this round.
Analogie : eerste ronde: verloren.. (en conclusie:  de mol is niet te vertrouwen..logisch)

Maar nu wordt het interessant..:

Dilemma 2 van de tweede ronde

"Anderson reads the second question: Who is less likely to pick up the tab in a restaurant? Steve points out that they had "that conversation" yesterday. Jim surmises that Kathryn would have picked him, and they head off. "

Goh.. hadden zij dat gesprek toevallig ook net de dag tevoren..? Zei Ron niet heel toevallig zoiets tegen Chandrika ? (ik geloof mbt het dilemma van diepste geheimen toevertrouwen) Apart..

Maar nu wordt het nog interessanter..jaja..

" Anderson reads the final question: It's Kathryn's last day on earth. Who would she NOT want to spend the day with?  Jim mulls it over, and then says that if they're looking at it from a "purely sexual viewpoint," it would have to be Steve because Jim's all gay and doesn't like girls that way and stuff. "

Hmm if memory serves.. was het niet Chandrika die heel toevallig  tegen Ron begon over het sexuele aspect van het Last Day On Earth gebeuren "Jij bent een man dus dat zou ze kunnen kiezen dan" - een argument  dat in deze context (namelijk in deze Amerikaanse serie is een van de mannen, Jim,  homofiel) m.i.  ineens erg veel logischer klinkt.. ach het kan natuurlijk allemaal toeval zijn... Maar erg toevallig is het wel vind je niet..?
(Ik zal maar niet weer beginnen over het feit dat het de hele dilemma opdracht me vanaf het begin heeft dwarsgezeten en dat Ron m.i. erg ontwijkend op de vragen erover antwoordde. Enough said.)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2004, 10:11:39 door Icarus »
Consciously courageous, conscientiously haughty,  scientifically omnivorous, nomothetically naughty

Offline Icarus

• Forumlid
  • Nemo-anemic nonplus
« Reactie #2 Gepost op: 16-02-2004, 10:07:33 »
Ronde 3..: de amerikaanse mol en een van de mannelijke kandi' s die over is:

Dilemma 1:
Which player would Jim want to be for a day? Steve guesses that it would be him, because they've had conversations about Jim being gay, and Jim said he would "never want to be a woman."  - ok kan. Chandrika: "Ik neem aan dat ze wel een vrouw wil blijven " (achterdocht knaagt)

Dilemma 3: (want nummer twee is anders en gaat over wie de minste mensen op zijn/ haar begrafenis zal krijgen)

"Who is more likely to cheat on his or her significant other?
Kathryn points out once again that Jim ascribes all good things to Steve and all bad things to her, so the answer is Kathryn. Steve finally agrees to go with Kathryn as the answer."

We hebben nooit (over) de verhalen in het 'hutje' gehoord die Chandrika en Ron  zich kennelijk heel stellig, levendig en in totale eendracht wisten te herinneren (en kennelijk is dat toch wel iets geweest wat Elise destijds duidelijk naar voren heeft gebracht (met opzet?) hoe konden zij dit anders zo zeker weten, beide..?) Zeker ook weer iets wat heel toevallig ter sprake is gekomen. Vreemd, uiterst vreemd.

PS: De laatste serie Mol Amerika is van dit jaar. En je raadt nooit wat ze hebben gedaan. Ja, het is een celeb Mol geworden. En dat heeft kennelijk het programma vrijwel om zeep geholpen. Ik heb de site waarvan ik dit geplukt heb niet genoemd, immers misschien gebruiken ze wel weer dezelfde opdrachten, en dat zou veel kijkplezier kunnen bederven, dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben ;-)  Echter mocht iemand willen weten waar ik dit vandaan heb, pm me dan maar dan zal ik je de website geven.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een superprogramma. maar aan het einde van de vierde serie kon ik niet ontsnappen aan het idee cq gevoel dat er veel niet klopte, dat er wel erg veel gesneden en 'concocted' leek te zijn. En misschien verkies ik wel gewoon nog immer een 'naieve kijker' te zijn.  Ik vind dat jullie het recht hebben dit te lezen en dan zelf je mening erover te vormen.

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #3 Gepost op: 16-02-2004, 18:02:32 »
Ik denk... weet je wat ik denk?
Dat je molinstinct weer naar boven komt, nu we een jaar zonder molserie zitten. Ik denk dat het toeval is (het jatten van opdrachten niet, maar dat gebeurd bij alle series hoor...)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #4 Gepost op: 16-02-2004, 21:10:44 »
Hmmm..  Je hebt waarschijnlijk gelijk omtrent  het mol-instinct, tijd om weer eens een lekker kluifje te hebben om onze tanden in te zetten , hm?!  :D

Maar het is wel veel  coïncidentie, ja
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 16-02-2004, 23:24:47 »
 :-X :-X :-X

Ik weet molvrienden, dat jullie dit eigenlijk niet willen horen, maar in reactie op dit topic kan ik het toch niet laten om even deze woorden neer te zetten.

Al vanaf dag één heb ik geroepen dat ik de vierde molserie van afgelopen jaar de allerslechtste heb gevonden die er ooit is uitgezonden.
Het leek af en toe wel alsof de 'geselecteerde' "kandidaten"
meer aan het acteren waren dan mee te doen aan het molspel.
Ik vond dit helemaaaaaaaal niet leuk :\'(
Wanneer ik dat in chat en/of forum een dergelijke opmerking maakte werd ik erg negatief gevonden en somber, en weet ik wat nog allemaal meer.
Maakt verder niet uit, maar ik vind dat ze het spel de vorige keer eigenlijk al om zeep hebben geholpen.

Als ze nu met BN-ners op de proppen gaan komen, wil ik het niet eens meer zien!!
Die gaan nóg meer acteren en geregisseerd worden dan de vorige groep al heeft moeten doen.
Want dit is dus wel degelijk aan de orde geweest.
Ik heb ook al meteen gezegd dat deze 'kandidaten' helemaal geen molfans waren van oorsprong.
Zoals blijkt hebben ze gewoon wat stukken mogen bekijken en naspelen van andere eerdere buitenlandse molseries.

Tis toch helemaal wat dat ze niet eens de moeite hebben genomen om de tekst hier en daar wat te veranderen, je kan het zo letterlijk uit de Amerikaanse versie vertalen!
Nou erg leuk hoor,  ::niet-ok:: NOT ::niet-ok::
En al dat geknip en gedoe in de afleveringen, waardeloos hoor! ::ohno::
Allerlei onwaarheden en suggestieve 'verknipte' delen aan elkaar plakken, MOLONWAARDIG  >:(

Wel ben ik blij dat ik het dus  helemaal niet zo verkeerd had gezien als sommige mensen mij wilden laten denken.
En dat mijn gevoel bij de laatste molserie dus wel degelijk klopte :P

Het is heel erg jammer, dat het zo downhill is gegaan, maarja het wás leuk en ik ben heeeeel blij en gelukkig met de ontzettend leuke contacten en de lieve mensen die ik heb ontmoet via dit ooit zo geweldige, beste programma ooit!!
 :) :)
Groetjes en knufs van cad (toch wel behoorlijk :o )
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #6 Gepost op: 16-02-2004, 23:26:58 »
ik sluit me hier helemaal bij aan!
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 16-02-2004, 23:40:45 »
Ik was er vaak genoeg bij om te weten dat dit klopt.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 4-03-2004, 19:32:15 »
Misschien moeten we dit in het Interessante Zaken topic omdopen..? ;)
Een soort van ' Wist u dat..? '
Weetjes, feiten, roddels, things like that.. Dan zal het waarschijnlijk naar de relaxhoek verhuizen maar goed

Weet niet of deze link al eens eerder is gegeven?

www.testmijniq.nl

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #9 Gepost op: 4-03-2004, 21:37:14 »
Een fascinerend fantasiedier uit vroeger tijden is de basilisk.

Een gevaarlijke kipachtige amfibie met vleugels. Volgens sommigen had hij ook een oog op zijn staart. Hoe hij er precies uitzag is echter moeilijk te zeggen, omdat weinig mensen een ontmoeting met een basilisk konden navertellen. Een enkele blik van het fantasiedier betekende de dood, zoals ook de ogen van Medusa konden moorden. Zelfs de adem van de basilisk was zo giftig dat hij op afstand iemand naar gene zijde kon helpen.

Niet alleen mensen, ook planten en dieren lieten het leven. De basilisken woonden dan ook in grote afzondering in een soort zelfgemaakte woestijn.

Het is begrijpelijk dat men in de middeleeuwen bang was voor deze griezels.Ze moesten hoe dan ook uitgeroeid worden.
Men dacht dat een basilisk geboren werd uit een ei, van een bejaarde haan, die werd uitgebroed door een pad. Daarom werd iedere haan, verdacht van verwijfd gedrag, publiekelijk en ritueel afgemaakt. Tot in de zestiende eeuw trokken stoere mannen, met spiegels behangen, erop uit om de basilisk een koekje van eigen deeg te verkopen. Ze kwamen met heldhaftige verhalen en een stuk kip terug, en mochten daarna de mooiste maagd van het dorp zoenen, en aanraken, vermoed ik.

Bron: http://ublad.warande.uu.nl/~ublad/ubladen/29/3/Dieren.html

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #10 Gepost op: 4-03-2004, 21:45:59 »
Het vangen van een eenhoorn

De Physiologus omschreef de eenhoorn als een zo wild dier, dat de jagers het vrijwel niet konden overweldigen. Dit gelukte slechts als er zich een maagd in het woud van de eenhoorn ophield: zag hij haar dan vluchtte hij in haar schoot en zo kregen de jagers kans hem te vangen of te doden.

Bron: http://www.cubra.nl/ceesvanraak/eenhoorn/welcome.htm

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2004, 02:46:12 »
Sorry, toch besloten er maar een apart topic voor te openen aangezien het anders een beetje chaotisch wordt hier.Het was tenslotte niet de opzet van dit topic. Zie 'Trivia Fontein' in de Relaxhoek.

Sorry Castor_en_Pollux, bedankt voor je bijdrage, ik hoop dat je er nog vele in het andere topic plaatst !!  ::ok::

Bij deze verplaats ik mijn entries hier naar het nieuwe topic.
See you all there I hope  ;)