Auteur Topic: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''  (gelezen 9179 keer)

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2006, 10:16:09 »
....is dat trouwens wel goed nederlands ...verworden...

Ach, waar maak je je druk over. Ik zou daar geen probleem van maken als ik jou was. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Annemarietjuhhh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2006, 20:28:01 »
Ach, waar maak je je druk over. Ik zou daar geen probleem van maken als ik jou was. ::)

Hij zei net zelf: Wij Nederlanders maken overal een probleem van ;)
I am busy and very important

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 1-02-2006, 17:14:09 »
In plaats de oranje helmen is er straks weer iets nieuws dat we in de stadions tijdens het WK kunne gaan zien.

Dit berichtje zag ik bij NSE:
Oranje boerka moet gaan scoren op WKVoetbalsupporters die het Nederlands elftal tijdens het WK in Duitsland een hart onder de riem willen steken, kunnen naast een oranje Duitse legerhelm nu ook een oranje boerka aan tijdens de wedstrijden.

De boerka's worden door ene 'Jan' uit Bolsward aangeboden op Speurders.nl en zijn volgens de verkoper afkomstig uit Afghanistan. "Het gewaad is vanaf de kruin tot aan de voeten geheel oranje met voor de ogen een soort gaas waar je doorheen kunt zien. De mensen kunnen jouw niet herkennen."

Duur is het oranje gewaad niet: voor €37,50 wordt de boerka thuisbezorgd, indien gewenst zelfs in een andere kleur. De verkoper zelf ziet het helemaal zitten: "Hiermee maak je de blits in het stadion of in de kroeg."

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #43 Gepost op: 1-02-2006, 17:15:19 »
en vervolgens zie je de wedstrijd niet ::rofl::

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 1-02-2006, 17:28:56 »
Ik denk dat je met boerka's ook veel reacties kan krijgen..
Straks heb je een grote groep met mannen in boerka's in het stadion...
Daar kan je ook reacties mee uitlokken
net als met die nazi helmen..

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #45 Gepost op: 1-02-2006, 17:37:33 »
Ik denk dat dit weleens verboden zou kunnen worden. Niet eens zozeer vanwege de burka-outfit, maar omdat je als stadionbezoeker onherkenbaar bent, en dat kon weleens veiligheidsproblemen opleveren.

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 1-02-2006, 17:47:46 »
Ik denk dat dit weleens verboden zou kunnen worden. Niet eens zozeer vanwege de burka-outfit, maar omdat je als stadionbezoeker onherkenbaar bent, en dat kon weleens veiligheidsproblemen opleveren.
dat niet alleen..
Ik denk dat sommige moslims hiervan de humor niet kunne in zien.. Zeker als er dan grapjes over gemaakt worden..
Maar wat btreft die veiligheidsproblemen denk ik dat je wel eens gelijk zo kunne hebben.
Bij het WK zetten ze alles op camera mocht er wat gebeuren zoals voetbal rellen.. Dan kan je toch moeilijk zeggen die met de oranje boerka is ook een schuldige.

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #47 Gepost op: 2-02-2006, 13:17:27 »
dat niet alleen..
Ik denk dat sommige moslims hiervan de humor niet kunne in zien.. Zeker als er dan grapjes over gemaakt worden..
Maar wat btreft die veiligheidsproblemen denk ik dat je wel eens gelijk zo kunne hebben.
Bij het WK zetten ze alles op camera mocht er wat gebeuren zoals voetbal rellen.. Dan kan je toch moeilijk zeggen die met de oranje boerka is ook een schuldige.
Maar mensen van de islam dragne het toch ook In Nederland, dus waarom Nederlanders neit in het buitenland?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #48 Gepost op: 2-02-2006, 14:13:17 »
Ik denk dat het juist het ''provocerende'' aspect is, dat voor de problemen zorgt. Dit is geen humor, dit is puur winstbejag over de rug van een grote groep die toch al met de nek wordt aangekeken.

Offline Annemarietjuhhh

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 3-02-2006, 00:59:45 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #50 Gepost op: 3-02-2006, 06:30:49 »
Er is toch wel enig verschil hoor, maar ik snap je punt. Die tentoonstelling speelt zich af in een gesloten ruimte, waar relatief weinig mensen op af komen. De beelden van voetbalaanhangers gaan in juni de hele wereld over. inclusief de reacties die ze uitlokken.

Offline Annemarietjuhhh

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2006, 22:38:08 »
Er is toch wel enig verschil hoor, maar ik snap je punt. Die tentoonstelling speelt zich af in een gesloten ruimte, waar relatief weinig mensen op af komen. De beelden van voetbalaanhangers gaan in juni de hele wereld over. inclusief de reacties die ze uitlokken.

die reacties zullen idd zeker komen...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #52 Gepost op: 8-02-2006, 20:22:06 »
Heel voorzichtig maak ik dan een verwijzing naar de beruchte cartoons in de deense kranten. Ik vind het zwaar overtrokken hoe daar vanuit de moslimwereld op wordt gereageerd, maar ik zou niet graag gelijk krijgen wat dit betreft.

Offline Annemarietjuhhh

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 9-02-2006, 18:12:32 »
Ja dat is idd ook wel zo, maargoed, ik denk dat in dit geval beide parijen fout zitten, Moslims zijn te fel, maar wat zou jij doen als er cartoons over jou en je vrienden ergens word geplaaatst?