In mijn ogen verwijzen de kraaien rechtstreeks naar Margriet. Ik weet niet wat een kraai op zich met Margriet te maken zou moeten hebben, maar de volgende zaken zijn me opgevallen:
- In de leader is naast Margriet de weerspiegeling van een voorbijvliegende kraai te zien.
- Tijdens de test van aflevering 1 klinkt een duidelijk kraaiengeluid net voordat Margriet in beeld komt.
- Tijdens de test van aflevering 3 komt er een kraai in beeld én klinkt er een kraaiengeluid net nadat Margriet haar test heeft gemaakt.
- Tijdens de test van aflevering 4 komt een kraai in beeld net voordat Martine haar test maakt. Anders dan normaal dus, maar de voice-over van Martine luidt: "Kijk, ik wil geen tunnelvisie hebben, maar ik kan niet ontkennen dat Margriet het meest op mijn netvlies zit.", en er wordt in beeld gebracht dat ze Margriet aanklikt als antwoord op vraag 20.
- Tijdens de test van aflevering 5 komt een kraai in beeld net voordat Margriet in beeld komt.
( EDIT: En ik lees net dat op het wapen van Nieuw-Lekkerland, Margriets woonplaats, vogels staan afgebeeld... )