Auteur Topic: Aflevering 5 - Schaalvergroting  (gelezen 29383 keer)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - Schaalvergroting
« Reactie #40 Gepost op: 1-02-2015, 18:19:13 »
Vanaf 51:08 zie je Marlijn een pijnlijk gezicht trekken nadat Art bekend maakt hoeveel euro ze konden hebben tot nu toe.

Het shot meteen daarna, hoor je een soort 'tikje', wat bij de muziek hoort.
Maar op dat 'tikje' loopt er een hond voorbij.

Ook loopt er een hond voorbij in aflevering 4, wanneer Ajouad de Dagoba-trap oploopt.

Toeval?

Als het echt zo blijkt te zijn dan kan ik alleen maar aan Martine denken, die had een show 'Hulphond'. Zou anders niet weten wat de link is?
Meer L

Offline Relaed

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 4-02-2015, 12:09:30 »
Toen de executie kwam, viel mij gelijk het volgende op. Dat dit ook nog eens uitkomt op mijn mol vanaf aflevering 2/3 ondersteunt dit voor mij.

Art geeft een speech over het geld in de pot en zegt dan iets in de trant van 'Eens kijken wie hier nog kans op maken'. In WIDM houden ze er graag van om zaken dubbel te interpreteren. Als we deze zin nou eens letterlijk nemen namelijk, gaan wij dus echt zien wie de normale kandidaten zijn (de mol maakt geen kans op de pot).

-Carolina krijgt als eerste een groen scherm (zoals haar groene nagellak al aangeeft. Een mooie manicure voor een reis naar het buitenland  ???).
-Victor gaat als tweede en krijgt een rood scherm.

Blijven over 5 kandidaten, de mensen die nog kans maken op de pot. Aangezien Carolina mijn mol is.

Ook gelijk SCHAALVERGROTING van de indeling in de groep; 1:1:5 / 1 mol: 1 afvaller: 5 kanshebbers op de pot

Offline BurningHorizons

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2015, 12:23:19 »
'Eens kijken wie hier nog kans op maken'.

Ik vind deze quote icm met de theorie over de schermen eigenlijk wel steekhoudend...

Goeie om in de gaten te houden...

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2015, 13:06:42 »
We zien Martine tijdens de test vraag 4 invullen. Je mag aannemen dat verwezen wordt naar de deal die Rik en Martine maakten nadat de zwarte vrijstelling in het spel was gekomen. Is het dan niet gek om dit als testvraag te nemen? De andere kandidaten hebben hier toch geen weet van (hooguit wellicht Marlijn via haar WIDM-partner Rik)? Of zie ik iets over het hoofd? De enige reden die ik zogauw kan bedenken, is dat 't gedaan is om de verdenking van Martine als Mol bij de kijkers weg te nemen (ze antwoordt: Nee). Maar misschien zijn er andere verklarende opties?

Offline fijnhoor

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2015, 15:22:44 »
de honden hint zou wellicht naar het jaar van de hond in de chinese kalender kunnen verwijzen:  1970 - 1982 - 1994 - 2006 -
misschien een verwijzing naar geboortejaar.

In de Chinese astrologie worden de volgende karaktereigenschappen toegekend aan mensen die in het jaar van de hond geboren zijn: trouw, loyaal, open, eerlijk, ijverig, direct, opmerkzaam, zorgzaam, verdraagzaam en de kampioen van het goede doel, maar ook cynisch en pessimistisch.
het laatste kunnen we weinig mee

Offline Pac

• Global Moderator
  • Kersverse moderator!
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2015, 16:37:04 »
We zien Martine tijdens de test vraag 4 invullen. Je mag aannemen dat verwezen wordt naar de deal die Rik en Martine maakten nadat de zwarte vrijstelling in het spel was gekomen. Is het dan niet gek om dit als testvraag te nemen? De andere kandidaten hebben hier toch geen weet van (hooguit wellicht Marlijn via haar WIDM-partner Rik)? Of zie ik iets over het hoofd? De enige reden die ik zogauw kan bedenken, is dat 't gedaan is om de verdenking van Martine als Mol bij de kijkers weg te nemen (ze antwoordt: Nee). Maar misschien zijn er andere verklarende opties?
Als de rest van de groep dit inderdaad niet weet, zou ik verwachten dat deze vraag achteraf bedacht is voor op de televisie.
...óf niet!

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2015, 17:15:07 »
de honden hint zou wellicht naar het jaar van de hond in de chinese kalender kunnen verwijzen:  1970 - 1982 - 1994 - 2006 -
misschien een verwijzing naar geboortejaar.

In de Chinese astrologie worden de volgende karaktereigenschappen toegekend aan mensen die in het jaar van de hond geboren zijn: trouw, loyaal, open, eerlijk, ijverig, direct, opmerkzaam, zorgzaam, verdraagzaam en de kampioen van het goede doel, maar ook cynisch en pessimistisch.
het laatste kunnen we weinig mee

Margriet en Martine zijn geboren in 1970.

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2015, 17:30:31 »
Margriet en Martine zijn geboren in 1970.
Klopt, alleen is alleen Martine een hond en Margriet is een Haan want de jaarwisseling is 16 februari in de Chinese wereld.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2015, 19:00:01 »

Volgens mij ben je in het spel altijd afhankelijk van de informatie die met je gedeeld wordt. Voorbeeld, er is een opdracht in groepjes waarbij enveloppen moeten worden gepakt. Aan het eind van de opdracht zien de groepjes van elkaar hoeveel enveloppen elk groepje gepakt heeft, maar niet wie binnen dat groepje de envelop gepakt heeft. In de test kan vervolgens gevraagd worden "heeft de mol een envelop gepakt," en daar zouden wij niet van opkijken.
Daarom is het ook verstandig om een verbondje te sluiten. Je kan niet alles zien.

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2015, 23:21:09 »
Bovendien is het totaal naief om te denken dat zo'n vraag plotseling in een test voorkomt. Als je voor de gek gehouden wilt worden, voel je vrij...

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2015, 04:27:28 »
Toen de executie kwam, viel mij gelijk het volgende op. Dat dit ook nog eens uitkomt op mijn mol vanaf aflevering 2/3 ondersteunt dit voor mij.

Art geeft een speech over het geld in de pot en zegt dan iets in de trant van 'Eens kijken wie hier nog kans op maken'. In WIDM houden ze er graag van om zaken dubbel te interpreteren. Als we deze zin nou eens letterlijk nemen namelijk, gaan wij dus echt zien wie de normale kandidaten zijn (de mol maakt geen kans op de pot).

-Carolina krijgt als eerste een groen scherm (zoals haar groene nagellak al aangeeft. Een mooie manicure voor een reis naar het buitenland  ???).
-Victor gaat als tweede en krijgt een rood scherm.

Blijven over 5 kandidaten, de mensen die nog kans maken op de pot. Aangezien Carolina mijn mol is.

Ook gelijk SCHAALVERGROTING van de indeling in de groep; 1:1:5 / 1 mol: 1 afvaller: 5 kanshebbers op de pot

Op blz 1 heb ik juist het volgende geschreven:
Bij de uitslag begon Art met welke kandidaten maken nog kans op de pot. Daarna kreeg Carolina haar groene scherm te zien en Viktor zijn rode. De mol maakt geen kans op de pot dus dit zou zo maar kunnen betekenen dat Carolina geen mol is 

Van de andere kant belicht dus. Immers door haar groene scherm wordt de suggestie gewekt dat ze nog steeds kans maakt op de pot. Volgens mij moet je de mol dan ook tussen de andere kandidaten zoeken.

Offline Relaed

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2015, 09:29:13 »
Op blz 1 heb ik juist het volgende geschreven:
Bij de uitslag begon Art met welke kandidaten maken nog kans op de pot. Daarna kreeg Carolina haar groene scherm te zien en Viktor zijn rode. De mol maakt geen kans op de pot dus dit zou zo maar kunnen betekenen dat Carolina geen mol is 

Van de andere kant belicht dus. Immers door haar groene scherm wordt de suggestie gewekt dat ze nog steeds kans maakt op de pot. Volgens mij moet je de mol dan ook tussen de andere kandidaten zoeken.

Excuses dat ik je bericht niet heb aangehaald. Heb er waarschijnlijk overheen gelezen aangezien je de redenatie precies andersom hebt aangepakt.

Een groen scherm geeft naar mijn mening niet per definitie aan dat diegene nog kans maakt op de pot. Een groen scherm geeft aan dat diegene door gaat naar de volgende aflevering. Een mol ziet vaak genoeg zijn groene scherm, hij/zij gaat immers altijd door naar de volgende aflevering.

Naar aanleiding van wat Art zegt wordt er een groep gecreëerd welke daadwerkelijk kans maakt op de pot. Het had andersom ook gekund; als eerste 5 groene schermen, 1 rode en 1 zwarte voor de mol. Zou er echter nog dikker bovenop liggen in dit geval wat ze misschien proberen te doen.

Hoe het nu is gedaan is er ook een groep ontstaan. Het gaat mij minder om welke schermen er te zien zijn, maar meer dat er een duidelijk onderscheid gemaakt wordt in de groep.

De schaal 1:1:5 komt hier weer boven drijven. Of zelf 1:5 als we de afvaller weghalen. Een schaal van 1 mol op 5 kandidaten in aflevering 6. Deze (onzichtbare) schaal die altijd aanwezig is, wordt op deze manier uitvergroot  ::tandpastasmiley::

Offline Pac

• Global Moderator
  • Kersverse moderator!
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2015, 15:47:41 »
Hierop terugkomende: Ik bedenk me nu dat er in seizoen 12 ook een testvraag was: 'Heeft de Mol de klok een uur terug gezet bij de dropping?'. ::vergroot::
...óf niet!

Offline Blok

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 8-02-2015, 12:46:08 »
Na de leader komt er een beginfoto van de nog aanwezige kandidaten in aflevering 5. Tenminste het lijkt op een groepsfoto, maar het is een kort filmpje.
Als je goed kijkt dan beweegt Marlijn haar hoofd van de struiken naar de camera (= verborgen hint). Terwijl de rest van de kandidaten recht in de camera kijken en stil lijken te staan.