Poll

Indien belangstelling: welke zondag?

7  maart
0 (0%)
14 maart
2 (22.2%)
21 maart
4 (44.4%)
28 maart
0 (0%)
4 april
2 (22.2%)
11 april
1 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 8

Auteur Topic: Oriëntatietocht maart of april 2004  (gelezen 3525 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Oriëntatietocht maart of april 2004
« Reactie #20 Gepost op: 31-08-2003, 00:17:57 »
.
Wat moet ik me precies voorstellen bij een orientatietocht?

Een wandeltocht van een kilometer of 8, door Den Bosch, gecombineerd met vragen over de stad, afgewisseld met leuke opdrachten.  Mensen zullen een gevarieerde route voorgeschoteld krijgen. Het aardige van een speurtocht/oriëntatietocht is, dat er op bepaalde punten in de route opdrachten moeten worden gedaan, waarbij aanwijzingen ter plekke te vinden zijn. Gewoon, door goed naar de omgeving te kijken.

Staat men bijvoorbeeld op de verkeerde plek, dan kan de opdracht niet (goed) worden uitgevoerd, of de vraag niet worden beantwoord. Dus het is gewoon zaak goed te lezen wat de bedoeling van de vraag/opdracht is. En niet alvast vragen beantwoorden die pas op het laatst van de route gesteld worden, als je amper op weg bent.

Ik stel me er het volgende bij voor: er worden groepjes samengesteld van 3 personen, die om de zoveel tijd op pad worden gestuurd. 8 tot 10 kilometer lijkt ontzettend veel, maar de bedoeling is dat er ruim de gelegenheid wordt gegeven om de route af te leggen, mensen (als ze ergens een opdracht hebben gemist) gewoon verder kunnen met de route, er zullen genoeg herkenningspunten in worden opgenomen.

Groepssamenstelling: ik streef ernaar, om zoveel mogelijk variatie te krijgen in de leeftijden. Zo krijg je groepjes van ongeveer dezelfde samenstelling, en gaat niet bijvoorbeeld een groepje van drie 13-jarigen op pad, hetgeen me niet zo verstandig lijkt.

Het is dus niet de bedoeling de tocht zo snel mogelijk af te raffelen. Als een groepje dat doet, is het nadeel daarvan dat ze lang moeten wachten op de uitslag.

Wel vraag ik een redelijke bijdrage. Daar staat tegenover dat er consumptiebonnen beschikbaar worden gesteld. Ik denk dus ook na over een paar leuke prijzen. (Lees: Prijsjes, het moet wel een aardigheidje blijven). Een bescheiden bijdrage per persoon moet dat mogelijk maken.

Een en ander hangt natuurlijk volledig af van de belangstelling en de aanmeldingen. Let wel: als het plan doorgaat, zal alles waar geld mee gemoeid gaat, gewoon tegen kostprijs gaan, ik wil er niets op verdienen, ik vind het namelijk veel te leuk om zoiets te organiseren

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #21 Gepost op: 1-09-2003, 16:44:34 »
Hoe een en ander precies uit gaat zien, hangt af van de grootte van de groep. Natuurlijk is er ruim de tijd. Of sommige dingen uitgevoerd kunnen worden, hangt van zoveel factoren af. Ik kan echter wel zeggen dat ik het niet zo zie zitten om groepjes met bijvoorbeeld alleen 13/14-jarigen op pad te sturen.

Voor dat laatste heb ik een goede reden: de veiligheid. Natuurlijk is het zo dat iedereen tegenwoordig bereikbaar is, wat dat betreft is er al een groot verschil met bijvoorbeeld tien jaar geleden. Ik zie het dan ook het liefst als er per groep minimaal 1, liefst twee volwassenen mee gaan. Wel of geen consumptiebonnen: dat hangt er ook een beetje van af.

Gaat het hoofdzakelijk om de gezelligheid, dan is een prijsje niet noodzakelijk, maar ik weet uit ervaring dat er genoeg mensen zijn die het leuk vinden om een kleine herinnering aan zo'n dag mee naar huis te kunnen nemen. Hoe ik dat ga invullen, dat weet ik dus nog niet.

Een thema? Nu is het thema nog de MOL, maar dat kan evengoed volgend jaar ER zijn. Wat ik nu dus in feite doe, is het aftasten van wat mogelijk is.

Stuur mij toch maar alvast een Persoonlijk bericht, als je IN PRINCIPE belangstelling hebt. Houd daarbij rekening met de datums die zijn genoemd. Dan kan ik alvast zien of er meer mensen zijn die dit leuk vinden, dan de 8 die hebben gestemd.

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 1-09-2003, 16:53:16 »
Voor mij hoeven consumptiebonnen niet, dan ben ik verplicht zo en zoveel te eten/drinken en daar houdt Annuh niet van. Ik koop gewoon iets als ik wil en als ik niet wil hou ik m'n kaken op elkaar.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #23 Gepost op: 1-09-2003, 17:20:57 »
Das ook goed voor de lijn. 

Ach, tegen de tijd dat er zich mensen hebben aangemeld, kan ik altijd nog dingen aanpassen. Ik heb hier en daar wel al gehoord dat het nog wel erg vroeg is om echt concrete dingen af te gaan spreken. Nou: dat was dus inderdaad nog niet de bedoeling, maar ik weet dat er hier en daar toch wel al belangstelling is.