Auteur Topic: De Mol 5 op Nederland 2  (gelezen 5505 keer)

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:De Mol 5 op Nederland 2
« Reactie #20 Gepost op: 2-07-2003, 20:05:57 »
Chriz als je ook nog de hints gaat verwijderen wat blijft er dan voor jagers over om op te zoeken. in mijn nederige opinie helemaal niks. Dat de acties van de Mol niet worden uitgemeten is onzin, wat mij betreft. We zien nl heel duidelijk dat elise dat liedjesboek pas laat vindt en ik zou als kanidaat dat hele kot in 2 seconden binnenstebuiten draaien om alles te doorzoeken.

Zo waren er nog wel kleine dingen. Maar nogmaals je ziet wat je wilt zien. Zo zei iedereen bij de belgische serie dat het thema de Mol met marc meeliep dat was toeval, ja echt niet dus he..(en ja ik was ook 1 van degene die dacht dat dat toeval was).

Vorr mij is de Mol een prima programma waarin 1 Mol moet spelen en de rest moet geen Mol spelen , maar dat is mijn mening en die hints moeten er zeker in.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #21 Gepost op: 2-07-2003, 20:42:40 »

De enige verandering die ze van mij definitief mogen doorvoeren is het verwijderen van de hints. Veel mensen staren zich hier blind op en het eindigt altijd in een anti-climax.

Het allerbeste voorbeeld van zo'n hint die achteraf geen hint bleek te zijn, waren bij de laatste serie natuurlijk de letters MOL in het water bij de sprong van ASTRID. Ik heb die letters er overigens nooit in gezien, hetgeen overigens op et AVRO-forum na te lezen is (Not done, vanuit deze site gezien, maar anders zegt iemand misschien: ja dat kun je NU wel zeggen....)

Er zijn zelfs screenshots, waar wordt aangegeven waar die letters dan zouden staan, maar hoe hard iemand ook riep (ik niet alleen hoor) dat het waterrimpelingen waren, iemand begon over die letters, en dus waren het letters! Hoe iedereen ernaast zat, dat bleek wel bij de exit van Astrid. NIEMAND had het nog over die drie letters.

Wat ik hiermee wil zeggen: het is niet eens zo gek om de hints tot een minimum te beperken. Een hint, waarbij je de schoenmaat van de eerste afvaller met de taillemaat van de tweede afvaller moet vermenigvuldigen om de eerste letter van de achternaam van de mol te krijgen, dergelijke vergezochte "hints" hoeven voor mij echter ook weer niet. Het moet wat die hints betreft, wel een beetje leuk blijven.

Zoiets als die handschoen van Elise, DAT was leuk. En ik moet zeggen: half maart heb ik al mensen iets zien schrijven over die handschoen. Daar staat dan weer tegenover dat ze iets dergelijks een volgende keer weer niet kunnen doen, omdat nu natuurlijk iedereen zich op een dergelijke aanwijzing concentreert.

De makers maken het zichzelf als het ware een beetje te moeilijk. En daarom ben ik van mening dat er wel iets te zeggen is voor het laten wegvallen van de hints.

« Laatst bewerkt op: 3-07-2003, 19:45:12 door bodejosm43 »

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 2-07-2003, 20:56:50 »
Maar wat voor hints (directe dan) zaten er dit jaar in de serie? Minder dan vorig jaar. Nu hadden ze de handschoen, en 28 (wat wij niet eens konden weten). Wij (ok... Dopey) hadden de theorie van de Titanic, omdat wij dat een hint vonden.
De normale kijker en niet de dwaze mensen die ook nog op dit forum posten/helpen met zoeken naar hints, willen ook wel iets vinden! Die zitten vaak alleen maar te kijken: hee leuke serie, leuke opdrachten, leuke mensen, hee er gaat weer iets fout. Als er dan duidelijkere hints in zouden zitten, zouden die mensen er ook wel iets mee kunnen. Hoewel wij dan al meteen zouden weten wie de mol is.

ik ben er ook nog niet helemaal uit, laat mij maar zwetsen ;)

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #23 Gepost op: 2-07-2003, 21:15:23 »
Wat dat laatste betreft, Annuh: een van de mooiste hints zou toch zijn geweest, dat hele gedoe met die red gold and green. Het enige dat daaruit kon worden gehaald, waren (achteraf gezien dan) de drie finalisten. Ik vind echter dat alles om die kleurentheorie heen, nogal is ondergesneeuwd.

Dan hadden we nog het klokje: Ja, waarom zou je uitgerekend in aflevering 4 (of welke aflevering was het nou?) moeten letten op de laatste twee cijfers van dat digitale klokje?

Mij is in een eerder stadium eens gezegd: de allerbelangrijkste hints zitten verstopt in de intro. Nou, achteraf gezien, blijkt het ook te kloppen: die handschoen was al te zien in die allereerste seconden van serie 4. Er waren daadwerkelijk mensen, die het opviel dat de mol een handschoen droeg, en veel dingen "links" deed. Dat soort dingen kun je dan afdoen als toeval en niets-zeggend, maar het blijkt achteraf meer weer hoe "nietszeggend" het was.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #24 Gepost op: 2-07-2003, 21:39:58 »
zo krijgen we weer een discussie over wat een hint is. In mijn ogen heel simpel een aanwijzing over wie de Mol is, niks meer niks minder, dat er iets in de intros zou zitten was duidelijk(ik heb de handschoen niet gezien, eerlijk is eerlijk).

Verder was het voor mij duidelijk dat Elise de Mol was vanaf de lintjes opdracht. zij deed daar exact wat ik als Mol zou doen( op laatst binnen komen met lintjes).

Hints bedenken blijft lastig, te duidelijk en je Mol is om zeep, te vaag( en ja 28 was te vaag, net als bushalte vorig jaar) en je hebt er niks aan.

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #25 Gepost op: 2-07-2003, 22:07:51 »
De hints van serie 2 waren nog wel duidelijk vond ik. De intro met het abseilebn van Nico was achteraf heel duidelijk vond ik.

Toch bedankt!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #26 Gepost op: 3-07-2003, 01:13:17 »
zo krijgen we weer een discussie over wat een hint is. In mijn ogen heel simpel een aanwijzing over wie de Mol is,

Dit topic ging dus inderdaad in principe over de zender waar WIDM nou het beste op kon worden uitgezonden, Mollemans heeft gelijk, we dwalen af:

Wie stemt er voor Nederland 1, wie voor Nederland 2, wie voor Nederland 3? (Commerciëlen doen niet mee, helaas, ondanks het feit dat ze voor de broodnodige euri zouden kunnen zorgen).

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #27 Gepost op: 3-07-2003, 11:41:06 »
Chriz als je ook nog de hints gaat verwijderen wat blijft er dan voor jagers over om op te zoeken. in mijn nederige opinie helemaal niks. Dat de acties van de Mol niet worden uitgemeten is onzin, wat mij betreft. We zien nl heel duidelijk dat elise dat liedjesboek pas laat vindt en ik zou als kanidaat dat hele kot in 2 seconden binnenstebuiten draaien om alles te doorzoeken.

Vorr mij is de Mol een prima programma waarin 1 Mol moet spelen en de rest moet geen Mol spelen , maar dat is mijn mening en die hints moeten er zeker in.

Behalve het zoeken naar hints, kun je natuurlijk zoeken naar mollenstreken en kijken wie 'vreemd gedrag' vertoond. Dit was ook het oorspronkelijke idee en de hints zijn begonnen als een aardigheidje en zijn uitgegroeid tot een onderdeel van het spel. In eerste instantie waren ze nog wel aardig (en dan spreek ik over de eerste twee Nederlandse series) met oa de afsluiting met eerst de afvallers, dan de verliezer, dan de winnaar en dan de mol en Nico die steeds verder abseilt. Maar aan de andere kant is de molzoeker ook steeds slimmer geworden, waardoor de hints wel moeilijker verstopt moesten worden. Dit leidde weer tot belachelijke hints met als beste voorbeeld de vergezochte muziekhints, maar ook bv. het terugspoelen met een of andere aparte video??, het op de weg zetten van de namen van vrouwen, die niet eens allemaal getoond worden en waaruit je moet afleiden dat de mol een man is en hints zoals het getal '28'. (Ik vind dat je over de laatste Belgische serie niet zoveel kan zeggen, want die hadden wel een paar mooi verstopte hints). Dit slaat allemaal nergens meer op en de hints leverden de afgelopen 2 jaren alleen maar klaagzangen over. Ongeveer 200 man stort zich in een molseizoen op mogelijke hints, maar niemand vindt ze.  

Met het uitmeten van mollenstreken ben ik het niet met je eens. Ik bedoelde meer dit: Als je kijkt naar Rons 'mollenstreek' van het huisje voorbijlopen of de verdenkingen op Chandrika, die zijn veel meer uitgemeten dan Elises mollenstreken. Het te laat vinden van het muziekboekje, was een fragment van 5 seconden en wordt voor de rest in het spel niet meer genoemd. Ik bedoelde te zeggen dat je heus wel een mollenstreek van een mol kan zien, maar het wordt niet zo uitgemeten als een nepmol het doet.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat het liever een spel is met 1 mol en voor de rest kandidaten, maar elk logisch denkende kandidaat zal het spel niet zo spelen. Daarvoor is het spel gewoon te ver ontwikkeld na 7 seizoenen.

(sorry dat ik er weer over verder ga, maar de discussie over Mol op NL 1, 2 of 3 is denk ik niet erg boeiend en was eigenlijk al wel doodgebloed.  

(btw: Ik wacht nog steeds op tegenargumenten waarom er niet naar een samenwerking met België kan worden gezocht)

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 3-07-2003, 11:42:53 »
Ik wil het het liefst op nederland 1, kweenie waarom. Nederland 1, 2 en 3. Het maakt me niks uit.

Toch bedankt!

Offline jummer

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 3-07-2003, 11:52:29 »
Voor mijn part zend de EO de serie uit, het liefst wel in oude vorm dus met Angela e.d.

Mocht de EO het gaan uitzenden dan kun je wel Leuke opdrachten verwachten, met een kruis op je rug de hei op of wie het verst over het water kan lopen! Elke deelnemer krijgt vooraf een bijbel en wie er in kijkt kan geld verdienen.

Offline Avron

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 3-07-2003, 11:55:18 »
hahahaha precies jummer. Of de 12 apostelen zoeken

Toch bedankt!

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #31 Gepost op: 3-07-2003, 18:37:56 »
Chriz wat was er nu een mollenstreek aan het huis voorbij lopen???  Ik heb dat echt nooit gesnapt...

wat is de bedoeling van de Mol a) geld laten verdwijnen
b) niet opvallen , waarbij a niet mag gaan ten koste van b.

wat ron bij die lintjes deed was 1) opvallend en 2) kostte geen geld. Nl als je lintjes had moest je binnen zijn op tijd en zorgen dat de anderwn er niet waren. Dus hang je beetje in buurt rond( of hebt contact met de  regie om te horen hoe ver anderen zijn) en komt op het nippertje binnen met een onverdacht aantal lintjes... Maar met veel linten het huis voorbij rennen ??????????

maar iedereen ziet zijn dingen en dat maakt het nu net leuk. Zo heb ik zelf heel hard gelachen om de discussies over Juan Palomo in de 2e belgische serie, voor de een was het een pure Spaanse naam, voor de andere de tip naar Opa Mol.

De discussie welke zender, is voor mij niet intressant. Als het er maar komt en als het maar iets toevoegt aan het bestaande concept.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #32 Gepost op: 3-07-2003, 18:45:58 »
Jummer:

Leuk dit: gaan we de kant weer op van de hint in de bijbeltekst. Waaruit alleen zeer bijbelvaste kijkers zouden hebben kunnen afleiden dat de mol in de 3e belgische serie Marc (Simon)s was. Lekker vergezocht, dus. Voordat gelovige forummers zich zouden kunnen storen aan deze opmerking: het is niet onaardig bedoeld.

Het opent natuurlijk wel een nieuwe invalshoek, als de EO het programma zou gaan uitzenden. Zijn we ook van een groot probleem af: de mol maakt zich dan reeds in de introductie bekend als zijnde de mol.

« Laatst bewerkt op: 3-07-2003, 18:48:04 door bodejosm43 »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #33 Gepost op: 3-07-2003, 19:18:44 »
Chriz wat was er nu een mollenstreek aan het huis voorbij lopen???  Ik heb dat echt nooit gesnapt...

wat is de bedoeling van de Mol a) geld laten verdwijnen
b) niet opvallen , waarbij a niet mag gaan ten koste van b.

wat ron bij die lintjes deed was 1) opvallend en 2) kostte geen geld. Nl als je lintjes had moest je binnen zijn op tijd en zorgen dat de anderwn er niet waren. Dus hang je beetje in buurt rond( of hebt contact met de  regie om te horen hoe ver anderen zijn) en komt op het nippertje binnen met een onverdacht aantal lintjes... Maar met veel linten het huis voorbij rennen ??????????

Precies! Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Dat is nou precies het verschil dat ik wil aangeven tussen echte mol en hulpmol! Maar de redactie maakte van Rons actie wel een echte mollenstreek en velen trapten daarin. Ze nemen dus een klein fragment van iemand die iets verdachts doet (want dat was het wel) en ze vergroten dit uit. Die aflevering was mij voor ook cruciaal om serieus Elise te gaan verdenken, vanwege de subtiele mollenstreek. Wat jezelf hiermee dus aangeeft (en wat ik probeerde duidelijk te maken, is dat je alleen door mollenstreken/vreemd gedrag je ook de mol kunt vinden en dat de hints dus achterwege kunnen worden gelaten).

@ Jos: Wat bedoel je met je laatste alinea, ik snap het niet  ???

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #34 Gepost op: 3-07-2003, 19:42:45 »

@ Jos: Wat bedoel je met je laatste alinea, ik snap het niet  ???
Het opent natuurlijk wel een nieuwe invalshoek, als de EO het programma zou gaan uitzenden. Zijn we ook van een groot probleem af: de mol maakt zich dan reeds in de introductie bekend als zijnde de mol.
Had dus als quote gemoeten, maar laat maar staan

Hiermee bedoel ik dus dat de kandidaten bij de EO dus (vooroordeel........) altijd de waarheid dienen te spreken, en dat de EO het de mollenspeurders wel heel erg makkelijk maakt om achter de identiteit van de mol te komen. Hetgeen betekent dat de EO dus afvalt als omroep waar het programma kan worden ondergebracht. Want liegen is dan uit den boze........

Ik schreef al: vooroordeel he? Ze zijn bij die omroep tegenwoordig best wel aan de weg aan het timmeren. Niet alles draait er meer om zieltjeswinnerij. Terug naar het thema.......

« Laatst bewerkt op: 3-07-2003, 19:48:54 door bodejosm43 »

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: 9-07-2003, 17:27:53 »
De intro met het abseilebn van Nico was achteraf heel duidelijk vond ik.
Achteraf is vrijwel alles erg duidelijk!

"Only thing to do is jump over the moon"