Auteur Topic: Volgorde executie afl.2  (gelezen 2047 keer)

Offline meilof

• Forumlid
Volgorde executie afl.2
« Gepost op: 22-03-2003, 23:46:34 »
Toen ik de executie van aflevering twee zag, viel mij iets heel erg op. Ik heb het gerecord. Dit zijn de personen en op wie ze hebben gestemd:

1. julien -> (geheim)
2. astrid -> rene
3. rene -> astrid
4. elise -> ron/ferdi
5. aafke -> ferdi
6. ferdi -> chandrika
7. chandrika -> patricia
8. ron -> patricia
9. patricia -> ron/chandrika

Wat mij hier opvalt, is dat degene die bij de vorige persoon als mol wordt aangemerkt, vaak de volgende is die hier genoemd wordt (bijv ferdi denkt dat chandrika de mol is, en zij is de volgende die haar zegje mag doen). En waar dit niet zo is, is er wel een verklaring voor te verzinnen (bijvoorbeeld astrid en rene stemden op elkaar, dus moet een van de twee als eerste).

Als je deze redenering volgt, zou je erop uit moeten komen dat julien op astrid gestemd heeft, toen hij eruit ging, en dat zij dus derhalve waarschijnlijk de mol niet is...

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Volgorde executie afl.2
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2003, 23:51:09 »
Het is inderdaad zo dat men het zo probeert te monteren dat degene die verdacht wordt door kandiaat A, gelijk daarna in beeld komt en degene die weer door hem/haar verdacht wordt, daarna. Dat was in eerdere (Nederlandse) series ook al.

Maar ik zou daar niet de conclusie aan durven verbinden dat Julien op Astrid gestemd heeft. Het zou wel kunnen hoor, maar ik vind het nu nog te gevaarlijk om daar vanuit te gaan.

Offline atrus

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2003, 14:35:09 »
Vanaf nummer vijf lijkt de theorie te kloppen maar dan:  
5. aafke -> ferdi
6. ferdi -> chandrika
7. chandrika -> patricia
8. ron -> patricia
9. patricia -> ron/chandrika

Om de theorie te laten kloppen hadden nummer 9 en 8 omgekeerd in beeld gebracht moeten worden. Waarom gebeurt dit dan niet? Volgens mij is het weer een manier om ons op het verkeerde been te zetten!  :-\

De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline meilof

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2003, 16:10:02 »
Nou ja, dat zou je kunnen zeggen, maar je zou net zo goed kunnen zeggen, dat chandrika en ron allebei op patricia hadden gestemd, en patricia daarom vlak achter beiden komt. Stel dat patricia niet op ron maar op chandrika had gestemd, dan zou je krijgen:

7. chandrika -> patricia
8. patricia -> [ron/]chandrika
9. ron -> patricia

Dan zou er net zo goed niets van kloppen. Nu heb je net zoiets als bij nummer 4 en 5, die beiden op 6 stemden. Maar ik geef toe, het is wel erg twijfelachtig ???