OK blijkbaar zijn we er nog niet over uitgediscussieerd.
Wat betreft die grotemensenwereld opmerking: iedereen kan wel eens een verkeerde woordkeuze maken. Om je daar nu op te blijven blind staren. Bovendien was het een kopie van de mail naar highwaykind, die denk ik nog niet 18+ is (no offence).
Wat betreft de hele zaak van die foto's gebruiken: WV heeft er wel tijd, moeite en geld ingestoken om die foto's te maken en online te zetten. Dus ik begrijp dat het dan niet zo leuk is om te zien dat iemand je foto's klakkeloos kopieert en ergens anders zet.
Ok hier gaat het dus om zelfgemaakte screenshots. Wat dat betreft weet ik het niet, maar het zijn nog wel allemaal beelden die WV weer zelf met moeite, tijd en geld in elkaar gestoken heeft, die dan overgenomen worden om op een site te zetten. Zo pluk je de vruchten van een ander zijn werk.
Bovendien vind ik ook nog dat ze vrij tolerant zijn, want 2 foto's per aflevering vind ik al best wat. Toen ik mijn site over dat hugo De Mol was, gemaakt had in 2000 tijdens Mol 2, kreeg ik ook terecht een mail. Op die foto's stond zelfs nog (c) Woestijnvis bij, dus dat was eigenlijk helemaal dom van mij (maar ik had er toen ook geen benul van wat dat eigenlijk betekende). Maar toen mocht ik in ieder geval 2 foto's voor de hele reeks gebruiken. Nu laten ze het dus al toe dat je er 2 per aflevering mag gebruiken.
Ik begrijp ook wel dat het niet leuk is, maar zo gaat het nu eenmaal. Het is de wet en er zullen ook best wel redenen achter zitten. Verder kan ik me niet inbeelden dat ze dag en nacht alle molsites afspeuren om te zien of niemand een foto gebruikt heeft dat niet mag ofzo. Maar ik kan begrijpen dat als je daar toevallig op terecht komt, dat je dat slecht oppakt. Zo was i kzelf ook toen ik een online molspel gedaan had en iemand van mijn kandidaten afhaakte in het midden van het spel wegens te veel huiswerk en toen stiekem achter mijn rug op zijn eigen forum ook interessant ging doen om een online molspel te organiseren dat hij zelf verzonnen had enzo, terwijl er veel van mijn opdrachten gebruikt werden. Ik voelde me daar redelijk 'pissig' over, maar ik kan er niks aan doen, want ik heb geen copyright op die opdrachten.
Zelf had ik ook opdrachten van andere online games genomen, maar ik had het eerst aan de organisator ervan gevraagd of het mocht.