Auteur Topic: mailtje van demol3.be over mijn site :((  (gelezen 15642 keer)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:mailtje van demol3.be over mijn site :((
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2003, 12:41:33 »
Om het moment dat we daar dan wel onze vraagtekens bij zetten en menig over geven, valt dat gewoon onder vrijheid van menigsuiting. Ter vergelijking: het is wel verboden om harder te rijden dan 100, het is niet verboden om over die wet opmerkingen te maken. Dus dat doen we dan bij deze....als dat tenminste toegestaan is hier op het forum.
Ja, mee eens. En zolang we het in normale bewoordingen doen, moeten we inderdaad gewoon onze mening mogen geven.
Zelf was ik iig zeer onaangenaam verrast door de kleinerende toon die klinkt in  de 'grotemensenwereld'-opmerking van WV.

Maar ja, houdt dit nu ook in dat als iemand hier een aanwijzing in bepaalde beelden uit de uitzending ziet, we er hier geen screenshots van mogen plaatsen? Dat zou toch een beetje jammer zijn en zeker ten koste gaan van het plezier dat we op dit forum hebben in het zoeken naar de mol.  :-\

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2003, 13:05:07 »
Van iemand die in de woestijn vist kan ik me ook voorstellen dat ie lucht bakt, en soms bot vangt...

Mag het overwaaien?  

« Laatst bewerkt op: 13-02-2003, 13:06:06 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 13-02-2003, 15:41:11 »
OK blijkbaar zijn we er nog niet over uitgediscussieerd.
Wat betreft die grotemensenwereld opmerking: iedereen kan wel eens een verkeerde woordkeuze maken. Om je daar nu op te blijven blind staren. Bovendien was het een kopie van de mail naar highwaykind, die denk ik nog niet 18+ is (no offence).
Wat betreft de hele zaak van die foto's gebruiken: WV heeft er wel tijd, moeite en geld ingestoken om die foto's te maken en online te zetten. Dus ik begrijp dat het dan niet zo leuk is om te zien dat iemand je foto's klakkeloos kopieert en ergens anders zet.
Ok hier gaat het dus om zelfgemaakte screenshots. Wat dat betreft weet ik het niet, maar het zijn nog wel allemaal beelden die WV weer zelf met moeite, tijd en geld in elkaar gestoken heeft, die dan overgenomen worden om op een site te zetten. Zo pluk je de vruchten van een ander zijn werk.
Bovendien vind ik ook nog dat ze vrij tolerant zijn, want 2 foto's per aflevering vind ik al best wat. Toen ik mijn site over dat hugo De Mol was, gemaakt had in 2000 tijdens Mol 2, kreeg ik ook terecht een mail. Op die foto's stond zelfs nog (c) Woestijnvis bij, dus dat was eigenlijk helemaal dom van mij (maar ik had er toen ook geen benul van wat dat eigenlijk betekende). Maar toen mocht ik in ieder geval 2 foto's voor de hele reeks gebruiken. Nu laten ze het dus al toe dat je er 2 per aflevering mag gebruiken.

Ik begrijp ook wel dat het niet leuk is, maar zo gaat het nu eenmaal. Het is de wet en er zullen ook best wel redenen achter zitten. Verder kan ik me niet inbeelden dat ze dag en nacht alle molsites afspeuren om te zien of niemand een foto gebruikt heeft dat niet mag ofzo. Maar ik kan begrijpen dat als je daar toevallig op terecht komt, dat je dat slecht oppakt. Zo was i kzelf ook toen ik een online molspel gedaan had en iemand van mijn kandidaten afhaakte in het midden van het spel wegens te veel huiswerk en toen stiekem achter mijn rug op zijn eigen forum ook interessant ging doen om een online molspel te organiseren dat hij zelf verzonnen had enzo, terwijl er veel van mijn opdrachten gebruikt werden. Ik voelde me daar redelijk 'pissig' over, maar ik kan er niks aan doen, want ik heb geen copyright op die opdrachten.
Zelf had ik ook opdrachten van andere online games genomen, maar ik had het eerst aan de organisator ervan gevraagd of het mocht.

Offline wolfje

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2003, 15:51:13 »
inderdaad robbie en zelf zou ik zulke dingen ook eerst vragen of tenminste aan bronvermelding doen, maar niet iedereen is zo en er zijn belangrijker dingen in het leven. mensen komen zo dikwijls ideeën van mijn forum pikken; ik beschouw het maar als een compliment dan. :D als ik met heel veel moeite hele dure foto's maak en anderen komen die pikken of zelfs zeggen dat ze ze zelf gemaakt hebben, zou mij dat niets kunnen geven; echt, ik kan mij in zulke dingen niet druk maken.

dat dit voor een bedrijf anders ligt, begrijp ik volledig, maar het is mij nu nog steeds niet duidelijk en uiteindelijk was dat vooral de bedoeling van mijn mail: opheldering. want wat is nu het verschil tussen 2 foto's of 10? als het over precedenten schapen gaat, dan is met 2 foto's het kwaad ook al geschied hé..  ???

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 13-02-2003, 15:56:29 »
Die 2 foto's is volgens mij gewoon gedaan om te voorkomen dat echt alles overgenomen wordt.

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2003, 16:30:09 »
want wat is nu het verschil tussen 2 foto's of 10? als het over precedenten schapen gaat, dan is met 2 foto's het kwaad ook al geschied hé..  ???

Je schept geen precedent als je iedereen het recht geeft om 2 foto's per aflevering + 1 foto per kandidaat + 1 groepsfoto + het logo te gebruiken. Dan krijgt iedereen hetzelfde.
En die limiet wordt door Woestijnvis speciaal ingesteld om de fans toch nog een redelijk aanbod te geven.
Ze kunnen evengoed de limiet op nul komma nul leggen, en dan hebben ze evenveel gelijk als nu.
Precedenten ontstaan pas als iemand meer krijgt of neemt dan wat vastgelegd is.En dat eerste doet Woestijnvis niet en het laatste kan Woestijnvis niet toestaan want dan kunnen er oeverloze discussies beginnen waarvan wel het begin maar niet het einde gekend is...

Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Migo

• Forumlid
  • De mol die zie je
« Reactie #46 Gepost op: 13-02-2003, 16:51:55 »
Toch wel leuk om te horen dat de heren van Woestijnvis de sites bezoeken van diverse mol hunters.

Men kan nooit liegen door te zeggen "Ik lieg"

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #47 Gepost op: 13-02-2003, 17:19:24 »
Hé Robbie : 23 in april.. ( no offence taken - maar zie profiel :P )
Ik viel ook een beetje over het woord eigenlijk, maar goed Veerle had een prima reactie terug :) waarvoor dank.
Verder had ik NIET klakkeloos de foto's gekopiëerd, maar zelf na veel prutsen met de TV kaart die maar niet geinstalleerd wilde worden screenshots gemaakt. en daar zat dus copyright op. Niets aan te doen.
Ga me er verder maar niet druk over maken, maar had een beetje een rothumeur gister dus ik kwam hier even stoom afblazen. 2 foto's per aflevering houd ik me aan vanaf nu ( plus de kandidaten. Logo en groepsfoto gebruik ik niet ).

Corien.

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #48 Gepost op: 13-02-2003, 17:22:56 »
oke ik heb het weer allemaal ff bijgelezen . ik heb nog steeds mijn standpunt we mogen hier tuurlijk discussieren over het wel of niet aanvaardbaar vinden van de copyright van WV. Alleen vond ik gisteravond de sfeer vrij grimmig en dat idd door een misschien niet clever gekozen woordgebruik.

Ik denk dat je blij moet zijn dat WV je site bezoekt, want dat is toch een erkenning voor je site.
en onze sites zijn een erkenning voor het noeste en goede werk wat WV verricht heeft.

Verder hoop ik dat de onvrede is overgewaaid, de discussie mag verder gaan, maar ik vind dat je enkel kunt discussieren als je ook het standpunt van de ander kunt inzien en kunt respecteren. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar wel respecteren en dat miste ik gisteravond wel wat.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2003, 17:30:30 »
Hé Robbie : 23 in april.. ( no offence taken - maar zie profiel :P )
Ik viel ook een beetje over het woord eigenlijk, maar goed Veerle had een prima reactie terug :) waarvoor dank.
Verder had ik NIET klakkeloos de foto's gekopiëerd, maar zelf na veel prutsen met de TV kaart die maar niet geinstalleerd wilde worden screenshots gemaakt. en daar zat dus copyright op. Niets aan te doen.
Ga me er verder maar niet druk over maken, maar had een beetje een rothumeur gister dus ik kwam hier even stoom afblazen. 2 foto's per aflevering houd ik me aan vanaf nu ( plus de kandidaten. Logo en groepsfoto gebruik ik niet ).

Corien.
Oh sorry. :) Het zal waarschijnlijk door het woord kind in je nick komen dan dat ik dat dacht. ;)
En inderdaad, dat heb ik erbij gezegd, dat van dat klakkeloos kopiëren ging over degenen die dat zelf gedaan hebben.
Daarom zei ik er dit bij:
Citaat
Ok hier gaat het dus om zelfgemaakte screenshots. Wat dat betreft weet ik het niet, maar het zijn nog wel allemaal beelden die WV weer zelf met moeite, tijd en geld in elkaar gestoken heeft, die dan overgenomen worden om op een site te zetten. Zo pluk je de vruchten van een ander zijn werk.
Maar ik begrijp beide kanten wel.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2003, 18:31:29 »
Ik snap ze ook wel.. het blijven hun beelden waar ze niet voo rniets rechten op hebben aangevraagd en gekregen. Ik had ook beter groot C woestijnvis of zo er bij kunnen zetten , maar dan had je het hele plaatje niet kunnen zien omdat ze zo klein waren  ;D
Zette het er alleen nog even bij van de screenshots om terug te komen op het originele topic .. maar ik denk dat en slotje aardig in t zicht komt nu  :)?
Of wil er iemand nog heel graag iets kwijt ?

highwaykind was ook op zijn engels bedoeld :) Inderdaad wel op die nick gekomen toen ik nog geen 18+ was ( hij gaat dus al een tijdje mee ).. komt van een zinnetje in een liedje : My days they are the highway kind, they only come to leave. But it's he leaving I don't mind, it's the comping that I grieve .. ik vond de gitaar in dat liedje wel mooi en had voor het gemak even aangenomen dat highwaykind 1 woord was.. tot ik het tekstboekje zag.. maar het klonk wel leuk als nick.. lekker anoniem ook ! ( en het rijmt ook iets beter dan jouw gedichtje LOL :) - ook no offence, vind m wel grappig .. alcoholstift .. is dat vlaams voor benzinestift of ken ik het woord gewoon niet ?)

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2003, 18:52:32 »
Het gedichtje is niet van mij, ik heb gewoon "Robbie is" in google gestoken en dat gevonden en vond het wel leuk om als onderschrift te nemen. :)Denk dat het van een 10-jarige is ofzo.
En ik denk dat benzinestift wel hetzelfde zal zijn ja.  ???

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2003, 18:56:31 »
Het gedichtje is niet van mij, ik heb gewoon "Robbie is" in google gestoken en dat gevonden en vond het wel leuk om als onderschrift te nemen. :)Denk dat het van een 10-jarige is ofzo.
En ik denk dat benzinestift wel hetzelfde zal zijn ja.  ???

Huh? Een benzinistift?  ;D
Wat is in vredesnaam n benzinestift?  :o

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2003, 19:01:18 »
Geen idee, highwaykind gebruikte dat woord het eerst! *wijst naar highwaykind*

Anyway dit is een alcoholstift:

En nu weer on topic anders wordt dit afgesplitst naar de huiskamer in het topic 'Wat is een alcoholstift?'

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2003, 12:01:08 »
Met meteen een goede tip van Robbie er bij over hoe je nog meer copyrights kunt schenden!  :P ;D

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2003, 12:36:47 »
* Hé, er wordt naar me gewezen !*
Maar ja, zo'n ding bedoelde ik wel.. maar het kan ook wel drents of gronings voor "alcohol stift " zijn .. ik had er echt nog nooit van gehoord  LOL :o

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2003, 13:02:48 »
* Hé, er wordt naar me gewezen !*
Maar ja, zo'n ding bedoelde ik wel.. maar het kan ook wel drents of gronings voor "alcohol stift " zijn .. ik had er echt nog nooit van gehoord  LOL :o

Najah kej t zal allemaal wel :D
Zown ding noem ik meestal gwoon n dikke zwarte stift ;)
Maar goe, wat is dit eigenlijk voor n topic??
Ow dat meeltje.. Najah, je kan dr wel over gaan discussieren maar t helpt allemaal toch nix denk k :)
Wv staat volledig in zn rechts en daar veranderd je nix aan  :-\

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2003, 21:01:54 »
Punt zal wel zijn dat ze gewoon alle bezoekers naar hun site willen hebben. Dat je dan dit soort  praktijken gaat toepassen... tja  :-\

Heb een woord verwijderd , mollemans

« Laatst bewerkt op: 14-02-2003, 21:40:50 door mollemans »
Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 15-02-2003, 11:10:44 »
Dat is de reden niet kenner. Alsof ze zo'n flauwe dingen doen.
Het was trouwens al helemaal bekoeld hier, dus waarom het weer boven brengen? ;)