Poll

Wat zou jij doen?

Zoveel mogelijk eten
23 (76.7%)
Voor de videoband gaan
7 (23.3%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Eten of de videoband?  (gelezen 11045 keer)

Offline Art

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eten of de videoband?
« Reactie #20 Gepost op: 23-10-2008, 11:11:00 »
Ik zou in eerste instantie ook "eten" zeggen, maar als je al drie weken op het eiland zit met mensen die je niet goed kent en die je niet kunt vertrouwen, terwijl je geen enkel idee hebt hoe het thuis gaat met de mensen die je liefhebt (is iedereen nog gezond, blij, etc) kan ik me voorstellen dat je voor de video gaat.
Nog even niks.

Offline ItsAnne

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 23-10-2008, 13:07:05 »
Ik zou in eerste instantie ook "eten" zeggen, maar als je al drie weken op het eiland zit met mensen die je niet goed kent en die je niet kunt vertrouwen, terwijl je geen enkel idee hebt hoe het thuis gaat met de mensen die je liefhebt (is iedereen nog gezond, blij, etc) kan ik me voorstellen dat je voor de video gaat.

Ik kan me wel vinden in je redenering, maar het lijkt mij dat als er echt iets "ernstigs" binnen je familie aan de hand is, dat je dat dan wel gemeld wordt....

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #22 Gepost op: 23-10-2008, 13:29:49 »
Natuurlijk. In principe gaat alles thuis zijn gangetje. En als er iemand ernstig ziek of overleden is, zijn ze echt wel zo netjes je daarvan op de hoogte te brengen en je op het eerste vliegtuig naar huis te zetten.

De vraag "Zou het thuis nog wel goed gaan?" is dan dus meer iets wat tussen je oren zit, dan dat het echt reëel is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline ItsAnne

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 23-10-2008, 13:49:30 »
Natuurlijk. In principe gaat alles thuis zijn gangetje. En als er iemand ernstig ziek of overleden is, zijn ze echt wel zo netjes je daarvan op de hoogte te brengen en je op het eerste vliegtuig naar huis te zetten.

De vraag "Zou het thuis nog wel goed gaan?" is dan dus meer iets wat tussen je oren zit, dan dat het echt reëel is.

Ja precies! Maar dan is de vraag nog: in hoeverre ben je in staat om dat stukje tussen je oren "uit te zetten"?

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #24 Gepost op: 23-10-2008, 15:01:35 »
toch denk ik dat het merendeel van de mensen die nu zegt voor eten te kiezen, dat op het eiland niet zouden doen.
waarom?
dat bewijst deze proef.  ::jaja::

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #25 Gepost op: 23-10-2008, 15:53:45 »
Nee hoor, want misschien hadden de kandidaten van tevoren ook al wel gezegd dat ze voor de band zouden gaan.

Je kan niet zeggen: "Ha, je zegt nu wel dat je voor het voedsel zou gaan, maar ter plekke zou je tóch voor het de videoband gaan!"

Misschien denken de forummers er gewoon anders over dan de kandidaten, dat kan toch ook?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #26 Gepost op: 23-10-2008, 19:23:41 »
nee, met zekerheid kun je het niet zeggen.
maar dé manier om zoiets te testen is een groep nederlanders een paar weken op een onbewoond eiland zetten en kijken wat ze uiteindelijk kiezen. nuja, en dat is gebeurd.

ik denk dat het vanaf hier moeilijk inschatten is. het is iig opvallend dat eigenlijk iedereen in eerste instantie voor de band wil gaan.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 23-10-2008, 20:29:55 »
Ik heb gekozen voor videoband.
Ik zou nu kiezen voor eten, maar ik weet dat als ik op zo'n moment op zo'n eiland zou zitten, ik toch voor de videoband zou gaan hoor ;) Gewoon uit pure heimwee en ook al weet je van te voren dat die alleen nog maar erger zou worden, dat teken van leven wíl je gewoon zien!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #28 Gepost op: 23-10-2008, 21:57:52 »
ik zou die videoband opeten.  ::jaja::

Offline Otherfool

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 23-10-2008, 23:48:18 »
nee, met zekerheid kun je het niet zeggen.
maar dé manier om zoiets te testen is een groep nederlanders een paar weken op een onbewoond eiland zetten en kijken wat ze uiteindelijk kiezen. nuja, en dat is gebeurd.

ik denk dat het vanaf hier moeilijk inschatten is. het is iig opvallend dat eigenlijk iedereen in eerste instantie voor de band wil gaan.

Misschien is het ook dat ik man zonder kinderen ben dat ik er wat makkelijker over denk, maar ik durf echt te stellen dat ik totaal geen behoefte zou hebben aan 'thuiscontact'. Ach, ik zou het niet afslaan, maar er uberhaupt iets voor laten (en dan zeker eten), nou nee...

Morgen vertrek ik voor 10 daagjes ruraal Spanje, ik geef m'n vriendin bij afscheid een zoen en dan zie en spreek ik haar bij terugkomst wel weer hoor, daar moeten we toch niet zo dramatisch over doen... En dan ook nog om een petekind? Ik weet nauwelijks wat het is...