Auteur Topic: wie is er naar het ER weekend geweest?  (gelezen 16718 keer)

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: wie is er naar het ER weekend geweest?
« Reactie #20 Gepost op: 10-09-2008, 01:35:21 »
ik ben er ook gewest, ik had een adventurecard dus deed niet mee met de challenge.
maar mijn broertje wel, hij wou heelgraag en won de wildkaart ook nog!

He grappig, dan heb ik volgens mij nog vluchtig met jou en je broertje gesproken! Ik zei dat ik nog terugmoest naar Groningen, jullie richting Friesland toch? Ben blij voor je broertje, hij was ook wel erg goed tijdens de finaleproef, heel erg verdiend!
Hebben jullie nog de aflevering savonds gekeken online?

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
« Reactie #21 Gepost op: 11-09-2008, 19:42:12 »
He grappig, dan heb ik volgens mij nog vluchtig met jou en je broertje gesproken! Ik zei dat ik nog terugmoest naar Groningen, jullie richting Friesland toch? Ben blij voor je broertje, hij was ook wel erg goed tijdens de finaleproef, heel erg verdiend!
Hebben jullie nog de aflevering savonds gekeken online?

hooi, ja dat klopt helemaal.
ja wij moesten inderdaad nog na friesland . grappig zon klein wereldje,
we hebben niet kunnen zien of het ook 5 minuten na de uitzending online was. maar we hebben het beide wel gezien.
leuke aflvering :) ik begin al wat te wennen aan die nieuwe manier van uitzenden :).
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 11:57:59 door mooneyeslinda »
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 12-09-2008, 18:58:52 »
k ben ook wel benieuwd hoe het is geweest;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline reaver

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 17-09-2008, 16:54:42 »

Mensen met een goede conditie en weinig of geen vetreserves hebben op zo'n evenement wel een groot voordeel.  Wanneer je een week of 2-3 op het eiland-dieet staat ben ik benieuwd hoeveel er zulke proeven nog aankunnen.

Het heeft al grotendeels gebleken dat mensen met een groter vetreserve zich beter kunnen aanpassen op een eiland. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar ik bekijk het in grote lijnen...

Offline soullady

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 18-09-2008, 18:59:03 »
Helemaal mee eens...na 2 a 3 weken eiland is het wel even een heel ander verhaal..weinig slaap en eten tasten je evenwicht geheugen ed aan waardoor de simpelste spellerjes dubbel zo moeilijk worden...op zo n event heb je dat allemaal niet.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #25 Gepost op: 18-09-2008, 19:09:53 »
Ik kan het helemaal volgen, soullady.

Niet dat het er veel toe doet, maar was jij een van de deelneemsters? Uit je manier van reageren meen ik dat op te kunnen maken.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 18-09-2008, 22:50:16 »
Helemaal mee eens...na 2 a 3 weken eiland is het wel even een heel ander verhaal..weinig slaap en eten tasten je evenwicht geheugen ed aan waardoor de simpelste spellerjes dubbel zo moeilijk worden...op zo n event heb je dat allemaal niet.

Ik trek de gedachtegang even verder ... Is het ergens dan verdienstelijk voor het programma om via zo'n evenement een wildcard te kunnen verdienen? 

Begrijp me niet verkeerd, het was een mooi initiatief en die wildcard is absoluut gegund aan de winnaars. Ik heb deze personen ook niet gezien, maar dit jaar heeft er weer een 'sportman' opgegeven, die volgens mijn mening een gebrek had aan vetreserves.
« Laatst bewerkt op: 18-09-2008, 23:00:38 door reaver »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #27 Gepost op: 18-09-2008, 23:44:01 »
ik zou het overigens niet eerlijk vinden als een dergelijke wildcard zomaar aan iemand wordt gegeven, gezien de proeven hebben de winnaars toch iets meer ervoor moeten doen dan het ondersteboven hangend oplossen van een sudoku-puzzel.

Dus kado zijn die wildcards niet gegeven.

Ik ga er derhalve vanuit, dat de winnaars de selectierondes ook via een ander traject gewonnen hadden kunnen hebben, en dat ze geen stappen hebben overgeslagen, alleen een andere weg hebben bewandeld, om te komen waar ze nu zijn.
« Laatst bewerkt op: 18-09-2008, 23:50:00 door Bodejos »

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #28 Gepost op: 19-09-2008, 09:34:12 »
De winnaars mogen toch ook nog niet definitief meedoen? ??? Ze hebben een wildcard voor een gevorderde fase van de selectieprocedure, niet voor ER zelf. Dus ze zullen dan direct nog wel gaan kijken of ze ook op andere vlakken geschikt lijken.

Overigens ben ik het helemaal met Jos eens, die mensen hebben toch in ieder geval al bewezen goed in proeven te zijn. ::jaja:: Natuurlijk kunnen ze onder andere omstandigheden minder gaan presteren. Maar omgekeerd zal iemand die er híer helemaal niets van bakt, niet onder invloed van honger ineens wél een mega-proeventijger blijken te zijn. ::ohno::

De dikkertjes die jij (reaver) graag in ER ziet, worden via de gewone selectieprocedure vast ook nog wel geselecteerd.  ;)
« Laatst bewerkt op: 19-09-2008, 12:34:22 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #29 Gepost op: 19-09-2008, 12:32:02 »
De winnaars mogen toch ook nog niet definitief meedoen? ??? Ze hebben een wildcard voor een gevorderde fase van de selectieprocedure, niet voor ER zelf. Dus ze zullen dan direct nog wel gaan kijken of ze ook op andere vlakken geschikt lijken.

ik zeg dan ook niet dat ze hiermee deelnemer zijn, voor zover ik uit eerdere berichten in het topic begreep zitten de bezitters van de twee wildcards bij de laatste 40.  Dan LIJKT het alsof ze een streepje voor hebben op anderen die nog  in deze fase moeten zien te komen, maar het kan uiteraard ook zijn, dat ze alsnog gepasseerd worden door kandidaten die ook die laatste selectie ´overleven´.

Bovendien: als dit gaat over 2009, dan moeten ook zij denk ik iets van ´vormbehoud´ tonen ergens in mei volgend jaar. Net als de deelnemers voor de Olympische Spelen, die NU de limiet al hebben gehaald, maar hun vorm over een tijd moeten bevestigen. Zo is het ook het eerlijkste, lijkt me.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-09-2008, 13:06:48 »
Maar omgekeerd zal iemand die er híer helemaal niets van bakt, niet onder invloed van honger ineens wél een mega-proeventijger blijken te zijn. ::ohno::

De dikkertjes die jij (reaver) graag in ER ziet, worden via de gewone selectieprocedure vast ook nog wel geselecteerd.  ;)

Ik heb ook niet aangehaald wanneer ze  er niets van bakken die persoon plots een  'mega-proeventijger' zal worden.  Het gaat me gewoon om het feit dat er verschillende elementen meespelen bij ER als het op het uitvoeren van de proeven aankomt zoals soullady al aanhaalde. 

Ik spreek ook niet over 'dikkertjes' maar over mensen die niet volledig vetvrij getraind zijn.   

En ik weet ook wel dat je de wildcard hebt, je tegen volgend jaar een goede vetreserve kan opbouwen en terwijl je conditie  kan onderhouden

Het ging eerder om de gedachtegang of het zinvol is om bij zo'n evenement een wildcard voor de selecties te kunnen winnen. 

Ik zal de vraag anders stellen:

Als er geen wildcard te winnen viel, zou men dan nog meedoen?

« Laatst bewerkt op: 19-09-2008, 13:09:42 door reaver »

Offline soullady

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 19-09-2008, 13:17:47 »
Reaver heeft wel een punt. Daarnaast is het nog eens zo dat je er alleen met proeven nog niet bent. Het draait ook echt om doorzettingsvermogen en karakter en ballen hebben zelfs als vrouw...  ::jaja::. Dus gedachten over eten luxe gemis van geliefden kan je ook zwak maken...Je kan sterk zijn in conditie ...maar als je je dag niet hebt red de sterkste het soms nog niet in de proeven...
Daarnaast zegt gewicht niets...Een dikker persoon heeft misschien wel meer reserves maar die is ook weer gewend aan meer eten. Terwijl iemand die veel in training is geweest met minder kan. En vaak ook meer gewend is aan gezond eten zoals vis en fruit. Wat op zo n eiland goed van pas komt. 
« Laatst bewerkt op: 19-09-2008, 13:30:29 door soullady »

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 19-09-2008, 15:17:32 »

Daarnaast zegt gewicht niets...Een dikker persoon heeft misschien wel meer reserves maar die is ook weer gewend aan meer eten. Terwijl iemand die veel in training is geweest met minder kan. En vaak ook meer gewend is aan gezond eten zoals vis en fruit. Wat op zo n eiland goed van pas komt. 

Gezonde voeding is ook een relatief begrip geworden.  Het is niet omdat locals op eilanden goede resultaten halen door het eten van de plaatselijke vruchten dat een westering zich daar in korte tijd ook mee kan behelpen...

Iemand die in training is heeft veel meer nood aan koolhydraten voor de energie.  Als je maar een paar vruchten per dag ter beschikking hebt ga je de nodige hoeveelheid energie ook niet opdoen want in de meeste vissen ga je ook geen koolhydraten vinden.  Ook verschilt het persoonlijk metaboslisme (voedselverbranding)van persoon tot persoon.

Ik ken magere mensen die geen bal uitsteken qua sport en toch elke dag kunnen eten wat ze willen. En ik ken dikkere mensen die wekelijks 10 uur aan sport besteden, op hun eten letten maar als ze een bakje friet durven eten, vliegen de kilo's er terug bij...

« Laatst bewerkt op: 19-09-2008, 15:23:05 door reaver »

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 19-09-2008, 21:10:01 »
wat een discussies allemaal. (mag altijd hoor ::jaja::

met zón wildcard zitten ze niet in het programma, zoals eerder gezegd bij de laatste 40, maar ze moeten wel alle selectie rondes volgen.

er waren ook  mensen die mee deden voor de lol.
maar natuurlijk doen de meesten mee oor de wildcard

vooral de zondag was het slecht weer, koud wind en veel regen. toch gingen er veel mensen door, weer dat koude water in echt geweldige doorzettingsvermogen`!
« Laatst bewerkt op: 19-09-2008, 21:12:08 door mooneyeslinda »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #34 Gepost op: 20-09-2008, 10:54:41 »
wat een discussies allemaal. (mag altijd hoor ::jaja::

met zón wildcard zitten ze niet in het programma, zoals eerder gezegd bij de laatste 40, maar ze moeten wel alle selectie rondes volgen.

maar als je met die card toch al tot de laatste 40 bent gekomen, dan zit je er toch dichterbij dan iemand die nog moet concurreren met een kandidaat of 8000, dus je bent als ik het goed begrijp, toch een paar stappen verder, toch?

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #35 Gepost op: 20-09-2008, 11:02:54 »
Je moet de winnaar van dat spel toch íets te bieden hebben. En ik denk niet dat ie echt tevreden geweest zou zijn met een verrassingspakket van Prevner koortslipcrème.  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #36 Gepost op: 20-09-2008, 11:12:59 »
Je moet de winnaar van dat spel toch íets te bieden hebben. En ik denk niet dat ie echt tevreden geweest zou zijn met een verrassingspakket van Prevner koortslipcrème.  ;D
of een doos met gratis monstertjes van het Kruidvat.......

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 20-09-2008, 13:24:47 »
maar als je met die card toch al tot de laatste 40 bent gekomen, dan zit je er toch dichterbij dan iemand die nog moet concurreren met een kandidaat of 8000, dus je bent als ik het goed begrijp, toch een paar stappen verder, toch?
ja dat klopt heel wat stappen verder, ze gaan zeker na die laatste ronde bij de laatste 40.
je zit inderdaad niet bij strijd met die 8000 aanmeldingen.

en enkele mensen die de finale hadden gehaald maakten ook een grote kans als ze zich aanmelden.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #38 Gepost op: 20-09-2008, 13:39:46 »
Ik wens je broer in elk geval veel sukses voor 2009, knap dat dat gelukt is al. Uiteraard geldt dat ook voor de winnares.......