Auteur Topic: Opvallende nieuwsberichten  (gelezen 38776 keer)

Offline lebon simon

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Opvallende nieuwsberichten
« Reactie #160 Gepost op: 16-10-2003, 23:35:22 »
Blijkbaar heb ik mezelf herontdekt...  ;D

Duran Duran geeft aftrap voor comeback

De Britse groep Duran Duran, die in de jaren '80 monsterhits scoorde met songs als "Girls on film", "Save a prayer" en "Hungry like the wolf", heeft dinsdagavond in Londen de aftrap gegeven van haar comeback. Na 18 jaar muzikale stilte geven Simon Lebon en co. een concert in Kentish Town, in het noorden van de Britse hoofdstad.

Dat Duran Duran ook na twintig jaar een fenomeen blijft, mag uit de ticketverkoop van hun concert blijken. Pas een week geleden werd het aangekondigd; op vier minuten tijd waren alle 2.000 tickets verkocht.

Niet enkel de muziek van Duran Duran viel bij het toenmalige publiek in de smaak. Ook de 'Appolonische looks' van de bandleden droegen bij tot het succes van de groep. Tijdens hun carrière verkochten ze 60 miljoen platen. In de jaren '90 ging de band uit elkaar en startten ze elk een -minder succesvolle- solocarrière. Twee jaar geleden werden de eerste plannen voor een comeback van Duran Duran gesmeden. Volgende zomer komt er een plaat uit. Bij de uitreiking van de laatste MTV Video Music Awards werd de groep gehuldigd met een prijs voor haar hele muzikale oeuvre.

(HBVL)

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 27-10-2003, 11:32:06 »
Bijna Halloween...

Top 10 van de meest verdienende overleden beroemdheden van dit jaar...

1. Elvis Presley (40 milj. dollar)
2. Charles Schulz (32)
3. J.R.R. Tolkien (22)
4. John Lennon (19)
5. George Harrison (16)
6. Dr. Seuss (16)
7. Dale Earnhardt (15)
8. Tupac Shakur (12)
9. Bob Marley (9)
10. Marilyn Monroe ( 8 )

(HBVL)

Offline Nemesis

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 27-10-2003, 14:35:15 »
Een Brits echtpaar is al na vijftien maanden verhuisd, omdat de naam van de straat waarin ze woonden, Butt Hole Road, zoveel ongemak veroorzaakte. Pizzabezorgers en taxi's kwamen niet opdagen omdat ze dachten dat de bestelling een grap was. Bovendien werd het echtpaar moe van de groepen jongeren die met hun billen bloot op de foto gingen bij het straatnaambordje.

nu.nl
I can resist everything but temptation  (Oscar Wilde)

Offline hannes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • De tong voelt het en kan het proeven
« Reactie #163 Gepost op: 27-10-2003, 19:02:56 »
Sinds afgelopen donderdag gaat het. Trouwen met je huisdier. Na-
    tuurlijk via internet. En nee, deze keer geen USA-gekte, maar een
    Nederlands initiatief. De kosten? Tussen 7,95 en 200 dollar.
    Volgens de eigenaresse: 'Ontstaan uit haar eigen liefde voor
    dieren'.
De tong weet het maar kan het niet zeggen

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #164 Gepost op: 27-10-2003, 19:45:38 »
Geldt dat ook voor goudvissen? Ik zie mezelf nog niet echt een huwelijks-ceremonie onder water blub blub blub blub blub

Offline Nemesis

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 4-11-2003, 14:38:41 »
Een 50-jarige lijkwagenchauffeur heeft de 'fout van zijn leven' begaan door tijdens het rijden in slaap te vallen. De Duitser sloeg woensdag met zijn lijkwagen over de kop nabij Duisburg. Door de klap werd de kist uit de wagen geslingerd en kwam het stoffelijk overschot op straat terecht. De chauffeur raakte lichtgewond.

nu.nl

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #166 Gepost op: 4-11-2003, 14:45:42 »
Doelen in Celta-stadion drie centimeter te laag 

Vigo, 4 november 2003 

Tijdens de gebruikelijke UEFA-scheidsrechterscontrole van het veld en de doelen in het Balaídos-stadion is vanochtend gebleken dat de hoogte van de doelen drie centimeter te kort is. 

De UEFA heeft er bij Celta de Vigo met klem op aangedrongen de goals voor aanvang van de wedstrijd met drie centimeter te verhogen.

Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Nemesis

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 4-11-2003, 16:46:10 »
ANTWERPEN - Een voormalige ambulancechauffeur uit België heeft zijn kennis van eerste hulp nuttig kunnen gebruiken. Hij redde zijn sierkarper van een wisse dood door het dier te beademen en hartmassage te geven.

Antwerpenaar Leo van Aert (57) gaf een feestje in zijn huis nabij de haven van de Vlaamse stad, toen zijn vrouw merkte dat er iets mis was met de koi-karper. Het beest maakte rare bewegingen en bleef toen doodstil drijven in de vijver achter het huis.

Van Aert vermoedde dat de vis een hartaanval had gehad en nam het dier uit de vijver. Hij gaf het beest hartmassage in de hoop zijn geliefde huisdier weer bij positieven te kunnen brengen.

"Na vijftien minuten begon de vis weer te bewegen en heb ik hem teruggezet in het water", vertelde de man aan de krant De Gazet van Antwerpen. "De vis bleef na een tijdje weer stil liggen. Toen ben ik hem maar gaan beademen." Die aanpak slaagde kennelijk wel: het beest herstelde.

telegraaf

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #168 Gepost op: 5-11-2003, 10:19:34 »
CDA is niet principieel tegen kilometerheffing

Uitgegeven: 4 november 2003 21:58

DEN HAAG - Het CDA is niet definitief tegen de invoering van de kilometerheffing om de files te helpen bestrijden. De christen-democraten zijn weliswaar tegen de plannen van minister Peijs van Verkeer om er in 2007 al mee te beginnen, maar sluiten het betalen per gereden kilometer voor de verre toekomst niet uit.

Het Tweede-Kamerlid Van Haersma Buma wil eerst het mobiliteitsplan van Peijs afwachten. Ook is hij van mening dat Nederland niet zijn eigen gang moet gaan, maar moet optrekken met buurlanden. De CDA'er wees er fijntjes op dat de tolheffing voor vrachtverkeer in Duitsland vooralsnog een flop is. Van Haersma Buma benadrukte verder dat het technisch moet kunnen.

'Alle kanten op'

Hij wil eerst alle voors en tegens op een rijtje hebben. Dan kan de CDA-fractie een standpunt over de heffing innemen. "Het is het einde van de discussie. Nu is het nog te vroeg." Op de vraag van LPF'er Hermans of het met het CDA 'nog alle kanten op' kan, antwoordde Van Haersma Buma volmondig ja.

De meeste andere partijen prezen de afgelopen dagen om het hardst de CDA-bewindsvrouw. Het getuigt van moed en inzicht, meende PvdA-woordvoerder Verdaas, maar die zou er toch graag nog meer vaart achter zetten.

Verre toekomst

VVD-collega Hofstra liet zich over de plannen niet zo vijandig uit als de liberalen ooit waren, maar wil er pas op zijn vroegst in 2010 of 2012 aan. Er is voor de VVD geen denken aan dat het in deze kabinetsperiode en dus voor 2007 tot zo'n heffing komt.

Een idee van GroenLinks om regio's zo snel mogelijk alvast een vorm van tolheffing in te laten voeren, viel bij Verdaas in goede aarde. Dat mag nu al voor nieuwe wegen, maar GroenLinks wil het ook op bestaande, naar Londens voorbeeld. Maar anders dan collega Duijvendak wil Verdaas de regio's niet de vrije hand geven. Verdaas drong aan op "een regierol" voor de minister om te voorkomen dat elke regio met een eigen systeem komt. Hofstra wuifde het initiatief weg.

De ANWB, die al moeite heeft met rekeningrijden, moet niets weten van het groene plan. De autolobby vreest een wildgroei van extra lokale en regionale heffingen op het wegverkeer.

--------------------------------------------------------------------------------------
de kop had natuurlijk moeten zijn: CDA is niet principieel

Offline sjulie

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 7-11-2003, 09:47:01 »
    Teckel overleeft wastrommel niet

Een gezin in Almere zit sinds gisteren in zak en as omdat bij een tragisch ongeval in huiselijke kring hun geliefde teckel is omgekomen.
Het dier had in een onbewaakt moment gebruik gemaakt om in de wasmachine te springen vlak voordat de vrouw des huizes het openstaande deurtje sloot en de machine aanzette.
Later werd de teckel dood tussen het wasgoed gevonden.

Wie z,n nachtmerrie was het ook alweer? ???

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #170 Gepost op: 7-11-2003, 15:33:40 »
    Teckel overleeft wastrommel niet

Een gezin in Almere zit sinds gisteren in zak en as omdat bij een tragisch ongeval in huiselijke kring hun geliefde teckel is omgekomen.
Het dier had in een onbewaakt moment gebruik gemaakt om in de wasmachine te springen vlak voordat de vrouw des huizes het openstaande deurtje sloot en de machine aanzette.
Later werd de teckel dood tussen het wasgoed gevonden.

Wie z,n nachtmerrie was het ook alweer? ???

Ow wat erg  :'(....Het zou een nachtmerrie van mij kunnen zijn...
Mijn poezen vinden de vaatwasser geweldig en kruipen er ook vaak in....Vooral als ik hem inruim. (vinden ze leuk)
Dus ik controleer altijd drie keer als ik vaatwassser of wasmachine aanzet...Pffft moet er niet aandenken...Lijkt me echt afschuwelijk
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #171 Gepost op: 7-11-2003, 15:36:20 »
Ow wat erg  :'(....Het zou een nachtmerrie van mij kunnen zijn...
Mijn poezen vinden de vaatwasser geweldig en kruipen er ook vaak in....Vooral als ik hem inruim. (vinden ze leuk)
Dus ik controleer altijd drie keer als ik vaatwassser of wasmachine aanzet...Pffft moet er niet aandenken...Lijkt me echt afschuwelijk
vooral met glansspoel...  ;D geintje sory  :-[

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #172 Gepost op: 7-11-2003, 20:28:44 »
vooral met glansspoel...  ;D geintje sory  :-[

:D :D ze gaan er wel van glanzen eventjes
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 7-11-2003, 21:22:17 »
klopt, dat was mijn ergste nachtmerrie... is het nog steeds trouwens. Maar dan gaat het wel om de wasmachine en niet om de vaatwasser  :-\... ligt dat ook lekker zacht dan  ???

Kijk dan maar uit dat ie niet in de magnetron gaat liggen als je de boerenkool opwarmt  ;D  :P
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #174 Gepost op: 7-11-2003, 22:00:34 »
Jij bent ook onverbeterlijk he Robin? Ooit een boerenkool als huisdier gezien?

Het magnetron-verhaal leidt ook al zijn eigen leven, sinds de introductie van het apparaat ergens midden jaren 80:

vrouw eist miljoenen dollars van fabrikant, omdat er in de gebruiksaanwijzing van de magnetron niet stond aangegeven dat je natte poedels er niet in mocht drogen. Als ik die rechter was geweest: ik had die vrouw een verwijsbrief naar de zielenknijper gegeven, maar zo werkt het in Amerika helaas niet.

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #175 Gepost op: 9-11-2003, 17:34:28 »
Volkskrant zaterdag 8 november:

'Prinsesje krijgt evenveel saluutschoten als prins.'

Hoezo emancipatie??? De schoten zijn misschien 't zelfde maar het is een beetje dubbelzinnig om dan verschil te maken met prinsesJE en prins...we blijven als vrouw ook altijd onder doen aan de man hè.

>:(
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #176 Gepost op: 10-11-2003, 11:27:14 »
Volkskrant zaterdag 8 november:

'Prinsesje krijgt evenveel saluutschoten als prins.'

Hoezo emancipatie??? De schoten zijn misschien 't zelfde maar het is een beetje dubbelzinnig om dan verschil te maken met prinsesJE en prins...we blijven als vrouw ook altijd onder doen aan de man hè.

>:(

en dat nogwel uit de volkskrant...  ::) ::)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #177 Gepost op: 14-11-2003, 20:10:14 »
Het is geen officieel nieuwsbericht, maar ik het is wel opvallend nieuws:

2 weken geleden is er in Zwolle een jongen van 19 jaar erg dronken. Nadat hij uit het café kwam is hij niet weer gezien. Een paar dagen later vonden ze een schoen van hem in de gracht. Zeer vermoedelijk is de jongen verdronken. Al 2 weken lang is er nu al een team op zoek naar het lijk, maar tot nu zonder succes. Of het lijk nu gevonden of niet, een lijk komt boven drijven.  Maar wat wil, de officiele intocht van Sinterklaas dit jaar is in Zwolle. Stel je voor dat het lijk boven komt drijven, terwijl duizenden kotertjes Sinterklaas staan op te wachten en het lijkt kom boven drijven.

De laatste keer dat ik er iets over hoorde was dinsdag was het lijk nog niet gevonden. Er zou toen waarschijnlijk een noodscenario zijn dat Sinterklaas ergens anders in Zwolle zou binnenkomen, maar ik weet niet hoe het afgelopen is.

Nog een feitje: Het team dat naar het lijk zoekt had voor kort al hun zaken opgelosd (100%). Een paar weken geleden is er een overval geweest, de overvaller had bekend en gezegd het pistool in het kanaal te hebben gegooid. Dit was de eerste zaak die het team niet heeft kunnen oplossen (pistool niet gevonden). Het lijk is dus de tweede onopgeloste zaak van dit duikersteam.  :-\

Offline Nemesis

• Forumlid
Re: Opvallende nieuwsberichten
« Reactie #178 Gepost op: 25-11-2003, 18:39:11 »
Gregoriaanse muziek voor nerveuze kalkoenen

EDINBURGH - Britse kalkoenen die nerveus worden van het vooruitzicht om op een kersttafel te belanden, krijgen de komende maand kalmerende muziek te horen. Experts van het gedrag van dieren in Edinburgh hebben een speciale cd samengesteld, die tien rustgevende geluiden bevat. Gregoriaanse muziek, het geluid van windorgels, de zee, galopperende paarden of gelukkige kalkoenen, moet de dieren een vredig gevoel geven.

De cd wordt verspreid onder een reeks kalkoenfokkerijen die de dieren levert voor consumptie aan de kersttafel. Volgens een woordvoerder van de nationale boerenorganisatie NFU zorgt het constante achtergrondgeluid ervoor dat de beesten niet kunnen schrikken van onverwachte geluiden.

Dierenbeschermers reageren via de BBC laatdunkend op de cd. Volgens hen moeten de omstandigheden veranderen waarin de kalkoenen worden gehouden. De fokkerijen veroorzaken de stress, niet het naderende kerstfeest, vinden de dierenactivisten.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Opvallende nieuwsberichten
« Reactie #179 Gepost op: 26-11-2003, 20:54:06 »
Is toch leuk, in de wetenschap dat je over een maand het hoofdgerecht bent in vele gezellig aangeklede huiskamers, dat je dan nog van zulke mooie muziek mag genieten ;D ;D ;D

Soms zou je wensen zelf kalkoen te mogen zijn. Ik kreeg eens als kerstkaart een tekst toegestuurd: WIL DE LAATSTE KALKOEN HET DEURTJE VAN HET HOK GOED SLUITEN? ;) ;) ;)