Auteur Topic: De mysterieuze kokertjes  (gelezen 31368 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De mysterieuze kokertjes
« Reactie #100 Gepost op: 4-02-2003, 19:49:17 »
Door de kokers van Sandra en Inge tijdelijk te stelen, zorgde de Mol dat er sowieso kandidaten in de cel zouden kunnen verdwijnen. Maar het enige dat hij/zij kon doen om er zeker van te zijn dat er ook iig 1 persoon was om te beslissen over het afkopen, was zijn/haar eigen koker niet te openen (of dat men zou doen alsof die niet geopend was)!

Natuurlijk moeten er idd kandi's zijn die hun koker niet hebben geopend om 't spel goed te kunnen laten verlopen. Maar door de zekerheid van Sandra's en Inge's koker in te bouwen, zou er ook al zekerheid zijn dat er kandi's waren die hun koker niet hadden geopend. Zoals ik al schreef, zouden die kokers niet geopend worden als er al genoeg andere kandi's hun kokers geopend hadden. Dus als alle andere kandi's hun kokers hadden geopend (wat in theorie natuurlijk mogelijk is) dan zouden die van Sandra en Inge dicht blijven en zouden zij kunnen beslissen over 't afkopen van de anderen.

Maar.....als Inge en Sandra nu stiekem hun eigen koker ook hebben geopend, dan zou idd de opdracht niet meer kunnen lukken omdat dan iedereen z'n koker geopend had. Dan zou 't idd beter zijn om de mol zelf niet zijn/haar koker te laten openen zodat er dan nog 1 iemand over is om de 'gevangenen' te kunnen vrijkopen.

Maar vooralsnog denk ik niet dat 't realistisch is om er vanuit te gaan dat iedereen (behalve de mol) zijn/haar koker zou openen... :-\

Wat mij nog even ontgaat is heo dat nou zit met die koker van Inge. Ze had haar koeker niet bij zich, maar er werd als ik het me goed herinner gevraagd of ze hem dan kwijt was. Nee, ze had hem gewoon niet bij zich. En dan vind ze hem gewoon in het gras (volgens mij was dat ook nog bij het zwembad). Ik vid dat gewoon heel vreemd. Ik bedoel, als je hem kwijt bent, dan zeg je dat toch gewoon?.

Michiel zei tegen haar dat hij haar koker niet had, dus met andere woorden niet van de mol gekregen had net zoals bij Sandra. Inge mompelde toen 'I know', waaruit ik zelf ook concludeerde dat ze 'm zelf vergeten was mee te nemen die morgen. Michiel zei daarna nog iets van 'dat betekend dat er 500 euro van de pot gaat en dat er iemand zich hier heel verdacht aan 't maken is' waarna hij de groep rond keek.  :-\

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 4-02-2003, 22:47:46 »
Wie zegt trouwens dat ze geen plan B hadden voor als niemand de kokers geopend had of als iedereen hem geopend had? Dan hadden ze er gewoon iets anders van gemaakt in die cellen zelf.

Bij de NL Mol bleek in een interview met angela dat de opdracht in het circus ook niet was wat ze eerst van plan waren.

Men heeft voor zo'n dingen meestal wel een plan b en desnoods zelfs een plan C klaarliggen. Als ze het bijvoorbeeld allemaal geopend zouden hebben, zouden ze gewoon voor 500 € moeten geprobeerd hebben de raadsels te raden en verliezen ze maar 500 € ipv 2000.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: 4-02-2003, 23:49:52 »
Zit je een hele nacht te broeden op een theorie.
Typ je die 's-ochtends voorzichtig in het forum.
Groeit in de loop van de dag het ultieme comploot en hebben we bijna alles doorgrond, ::)
komt 's-avonds RobbieAzerty even door het forum borstelen, meldt dat die truk al in de mol-versie van zuidelijk Oestbekistan gedaan werd en dat bleek uit de resultaten van de zimbabweaanse versie dat het ook anders kon. 8)
Weg theorie. Kunnen we weer van voren af aan beginnen met onze beide voeten op de grond.
Ok jongens, hoe draaien we de letters opdat RobbieAzerty uit gaat komen op Michiel De Vlieger ?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 4-02-2003, 23:53:06 »
Sorry  :-[ :-X :'(

Lowprofile

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: 5-02-2003, 00:11:34 »
just joking. Zonder jou zaten we nu waarschijnlijk het 'De Mol is Corry' lijntje uit te diepen.
Je verstaat de kunst om de zaken zo om te draaien dat ze plotseling heel logisch worden.
Wat ingewikkeld lijkt, is het soms heel eenvoudig en het is een hele kunst om dat te doorgronden en naar voren te brengen.

Ik ben dol op complot-theorien en heb een ongebreidelde fantasie, zoals velen op deze site.
Dus ... conclusie ... Robbie, blijf alsjeblieft met de voeten op de grond, voor ons zieleheil en ga door ons de 'harde' waarheid voor de voeten te werpen ...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2003, 08:37:06 »
Oke, ik wil er wel mee instemmen dat de makers 'n plan B hadden voor als iedereen z'n koker had geopend. Dat was er denk ik al als er meer als 3 hun kokers hadden geopend, omdat er anders veel te veel geld van de pot zou afgaan.

Maar ik blijf erin geloven dat de makers gewoon wilden dat er minstens 1 of 2 kokers geopend zouden worden. Dit was gewoon 'n te mooi opgezette opdracht om 'm te laten schieten. Wat hadden ze ervan moeten maken dan als niemand 'm geopend had? Ik kan niks zinnigs verzinnen iig.

Ik blijf erbij dat de kokers van Sandra en Inge 'n soort zekerheid waren, voor als niemand zijn/haar koker had geopend of als er maar 1 iemand z'n nieuwsgierigheid niet had kunnen bedwingen.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2003, 08:52:52 »
Ik blijf erbij dat de kokers van Sandra en Inge 'n soort zekerheid waren, voor als niemand zijn/haar koker had geopend of als er maar 1 iemand z'n nieuwsgierigheid niet had kunnen bedwingen.
Ja, dat lijkt mij vooralsnog ook de meest logische verklaring, al zou een plan B of C natuurlijk ook gekund hebben. Maar ik denk toch dat WV deze opdracht wel met 2 groepen (wel en niet geopend) wilde uitvoeren. ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 5-02-2003, 10:18:11 »
Dat was er denk ik al als er meer als 3 hun kokers hadden geopend, omdat er anders veel te veel geld van de pot zou afgaan.
Als er meer dan drie waren hadden ze precies hetzelfde gedaan. Dan is de druk voor de anderen groter om de persoonlijke check terug te geven omdat ze anders te veel geld verliezen of zelfs al in het rood staan.
Ik geloof er niet in dat ze die 2 kokers als reserve gehouden hebben. (ook vooral omdat ze dat bij uk mole zo ook neit gedaan hebben) Maar dat ze de mol hem dan laten openen en eventueel gebieden ze 's nachts wel te openen.

Hoewel ik wel begin te twijfelen nu ik het typ, omdat ze toen bij Hugo ook hadden afgesproken welke enveloppe hij moest kiezen opdat hij dan de hoofdrol zou spelen in dat verraad spel.

Oh en @Lowprofile: Ik wil gewoon een beetje nuchter blijven denken. Iedereen vindt alles superverdacht. Zelfs als iemand een blauwe regenjas aanheeft in plaats van een gele. Beetje nuchter blijven en naar échte verdachte dingen zoeken. Ik vind de theorieën ook leuk hoor, maar zoiets als 'Die had een blauwe regenjas' of 'In de ene shot hangt het haar van Sandra achter haar oor en in de volgende hangt het erover, dus zij is de mol.' vind ik nergens op slaan.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2003, 10:20:46 door Robbieazerty »

Lowprofile

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: 5-02-2003, 10:31:47 »
Oh en @Lowprofile: Ik wil gewoon een beetje nuchter blijven denken. Iedereen vindt alles superverdacht. Zelfs als iemand een blauwe regenjas aanheeft in plaats van een gele. Beetje nuchter blijven en naar échte verdachte dingen zoeken. Ik vind de theorieën ook leuk hoor, maar zoiets als 'Die had een blauwe regenjas' of 'In de ene shot hangt het haar van Sandra achter haar oor en in de volgende hangt het erover, dus zij is de mol.' vind ik nergens op slaan.
Helemaal mee eens. Overigens heb je het al gezien ? Je kan 'de mol is corry' lezen in de namen !!! haha, nu sta je paf, hé  :D

Lowprofile

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 5-02-2003, 10:44:19 »
Terug naar ons koker-probleem.
WV kon pas met zekerheid weten in de politiekantoor wie de kokers had open gemaakt en wie niet (met name na het ontwikkelen).
Omgekeerd wisten ze warschijnlijk al van een aantal dat ze die kokers hadden opengemaakt (shadia, Christophe).
We gaan er vanuit dat iedere open koker 2.000 euro kost, maar dat horen we pas nu van Michiel nadat alle kokers getest zijn.
Zoals RobbieAaerty het zei: ze hadden voor deze opdracht een bepaald budget (bijv. 4.000 euro) en hebben dat slim gebruikt.
Nu is de rekening van de opdracht:
6.000 euro verloren uit de pot.
10.000 euro betaald aan de kandidaten.
Stel dat de verhouding 4/4 was geweest. Dan had de cel-proef waarschijnlijk ietsje minder per persoon gekost en hadden de niet-openers wat meer gekregen, zolang het WV maar ongeveer 4.000 euro kostte.

En waarschijnlijk hadden zij een plan B voor als teveel mensen de kokers hadden geopend (andere opdracht, andere cijfers)
en een plan C voor als te weinig mensen de kokers hadden geopend.

Ik denk dat WV "has not been tempering the tubes" dat hoefde niet want ze hadden een plan klaar voor alle situaties.

Blijft het mysterie van de 'tubes' van Sandra en Inge.

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 5-02-2003, 11:17:47 »
Nu is de rekening van de opdracht:
6.000 euro verloren uit de pot.
10.000 euro betaald aan de kandidaten.

En waarschijnlijk hadden zij een plan B voor als teveel mensen de kokers hadden geopend (andere opdracht, andere cijfers)
en een plan C voor als te weinig mensen de kokers hadden geopend.

En een plan Z voor als de kandidaten de rekensommen goed hadden en ze dus veel meer geld kwijt waren...  ;D

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 5-02-2003, 12:06:10 »
Tempering the tubes was trouwens verkeerd ondertiteld. Het moet Tampering the tubes zijn!
Zou het een aanwijzing zijn?  :o

Lowprofile

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 5-02-2003, 12:29:13 »
Jaja de E-discussie. Dit lijkt mij nu vergezocht. Ik zie hoor toch graag nog wat extra-aanwijzingen.
De twee werkwoorden bestaan in het engels en het lijkt mij typisch een fout die door heel wat mensen gemaakt kan worden.
Het wordt zeker een kwestie van tijd voordat we hier een E-topic gaan openen.

Rose: je hebt gelijk. Als ze in de opdrachten slagen is er meer geld uit de WV-pot, maar de theorie van de diverse scenarios zonder aan de kokers te prutsen blijft toch overeind.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 7-02-2003, 13:57:51 »
Op de officiële site, bij de foto's van aflevering 3
zie je in het restaurant de kokers liggen op tafel naast de kandidaten.
souvenir ? of staat er nog iets te gebeuren met die kokers ?
Voor de paranoïden onder ons: Hebben jullie de foto al bekeken naast de geldpot met Michiel aan een burootje ?

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #114 Gepost op: 7-02-2003, 14:04:46 »
Voor de paranoïden onder ons: Hebben jullie de foto al bekeken naast de geldpot met Michiel aan een burootje ?
Ik was nog niet paranoïde, maar nu dus wel. Op alle 3 de foto's naast de geldpot staat Marc. Leuk, weer iets om in de gaten te houden.

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #115 Gepost op: 7-02-2003, 21:40:18 »
Bekijk je zo'n band 3 keer en nog mis je gewoon dingen.

1: wanneer vind Inge haar koker terug dan?
2: welke foto's naast welke geldpot, wanneer dan?

Pfffff, gék word je d'r van !! :-[ :)

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #116 Gepost op: 7-02-2003, 21:48:06 »
1. Dit zie je wanneer Michiel de kokercontrole van Inge met haar bespreekt.

2. OP de officiele site staat steeds een foto bij de evolutie van de pot. Hier staat marc ook op bij aflevering 2 en 3. Maar ik zie hem niet bij aflevering 1, en bij 2 is hij niet eens de enige, dus volgens mij is dit geen hint  ???