Auteur Topic: De mysterieuze kokertjes  (gelezen 31378 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De mysterieuze kokertjes
« Reactie #60 Gepost op: 1-02-2003, 16:30:26 »
Daar lijkt het wel op, maar ach, vind ik niet zo heel erg. Was wel leuk.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #61 Gepost op: 1-02-2003, 17:00:03 »
Het kan ook zijn dat WV het heeft overgenomen maar er ná de volgende aflevering er nog meer mee gaat doen... Mollemans, dat dag 19 idee vind ik ook raar... De MOL begon ook al op 19 januari..19": het magische getal van de mol?

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Rut

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 1-02-2003, 17:35:22 »
Ik zit me ook al een paar dagen af te vragen waarom Michiel zijn inleiding van iedere aflevering geeft op "dag19".
Duurt de reeks niet precies 21 dagen ?
Wat staat er te gebeuren in de slotaflevering en is die wel al opgenomen? Komen de kokertjes op die laatste aflevering allemaal terug boven water ?

Ik denk dat dag 19 de laatste dag van de opnames is. In aflevering 1 in de inleiding zegt Michiel: "....een reis die bijna (!) drie weken zou duren...."

19 dagen is op 2 dagen na drie weken. Ik denk dat ze alle inleidingen voor de afleveringen op dag 19 hebben opgenomen. Zo hadden ze de tijd om over de teksten na te denken en de inleidingen toch in het Italiaanse moldecor te filmen.

19 filmdagen klopt ook:

dag 3: eerste kandidaat valt af
dag 5: tweede kandidaat valt af
dag 7: derde kandidaat valt af
dag 9: vierde kandidaat valt af
dag 11: vijfde kandidaat valt af
dag 13: zesde kandidaat vat af
dag 17: zevende kandidaat valt af
dag 19: winnaar - mol - verliezend finalist (8-9-10)

Ik denk dus niet dat daar verder een aanwijzing in zit.

Good morning! And in case I don't see you: Good afternoon, good evening and good night!

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #63 Gepost op: 1-02-2003, 17:35:46 »
eh d**n ik heb niks gezegd over 19.

Verder Blom helaas denk ik dat WV err wel wat meer van heb gemaakt, want ik von de engelse serie geweldig op dit punt.

Ik denk dat ze nu eensoort afronding doen en dan later nogmaals iets.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #64 Gepost op: 1-02-2003, 17:37:47 »
Sorry Mollemans, dat was iemand anders, ik wist het ff niet meer.....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ellen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
« Reactie #65 Gepost op: 1-02-2003, 18:07:30 »
eh d**n ik heb niks gezegd over 19.

Verder Blom helaas denk ik dat WV err wel wat meer van heb gemaakt, want ik von de engelse serie geweldig op dit punt.

Ik denk dat ze nu eensoort afronding doen en dan later nogmaals iets.

We zullen het morgen zien, kan er nu niet op ingaan zonder te verklappen hoe en wat dus zeg er maar ff niets over, alleen dat het volgens mij hetzelfde is, alleen met andere kandi's dus ook andere reacties.

Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Perlut

• Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
« Reactie #66 Gepost op: 2-02-2003, 15:49:26 »
Ik vermoed dat Dag 19 gewoon de dag is dat de finale moet beginnen.
Vanavond zullen we meer te weten komen over de kokertjes, ze zullen een hoofdrolletje krijgen. Er wordt wel degelijk geld uit de pot genomen als de koker geopend is.

Offline Z-Man

• Forumlid
  • De Mol Is Wonderful
« Reactie #67 Gepost op: 2-02-2003, 17:31:59 »
Ik denk persoonlijk dat het openen van de kokertjes geen gevolgen heeft voor de pot. Maar dat er een alternatieve straf op staat. Of misschien wel een beloning in de vorm van bv. info over de Mol. Maar dit is slechts giswerk. We zullen het vanavond wel zien!

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 2-02-2003, 18:13:52 »
tot vanavond kunnen jullie nog speculeren, profiteert ervan  8) kben ook wel eens benieuwd

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #69 Gepost op: 2-02-2003, 18:33:18 »
Het wordt iniedergeval fijn, want het is een heel leuk extratje aan de mol  :D!

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Perlut

• Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
« Reactie #70 Gepost op: 2-02-2003, 19:02:44 »
Ik denk persoonlijk dat het openen van de kokertjes geen gevolgen heeft voor de pot. Maar dat er een alternatieve straf op staat. Of misschien wel een beloning in de vorm van bv. info over de Mol. Maar dit is slechts giswerk. We zullen het vanavond wel zien!

Neen, je zal straks zien dat er wel degelijk gevolgen zijn bij het openen van de koker.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 2-02-2003, 21:55:49 »
het openen van die kokers kost dus lekker veel geld, dat maakt de actie van Shadia in de eerste aflevering toch wel heel erg mols, vooral het feit dat ze de anderen probeert hetzelfde te laten doen, door niet te zeggen wat er in de koker zat

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #72 Gepost op: 2-02-2003, 22:28:27 »
het openen van die kokers kost dus lekker veel geld, dat maakt de actie van Shadia in de eerste aflevering toch wel heel erg mols, vooral het feit dat ze de anderen probeert hetzelfde te laten doen, door niet te zeggen wat er in de koker zat

En die van Walter dus ook.... WV wil Shadia verdacht maken??? Verassende mol  ;)

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #73 Gepost op: 3-02-2003, 09:08:50 »
Wat als iedereen de kokertjes meteen had geopend? Dan was er niemand meer om €2000 te geven om terug te storten in de pot. En in theorie had de pot nu dan goed in de min kunnen staan.

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #74 Gepost op: 3-02-2003, 13:51:33 »
Ik vind het jammer dat het zo snel al bekend is gemaakt..maar ach.. en erg stoer was dat alleen openen en toch niet kijken ook al funest was  8) :)

No Milk today???

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #75 Gepost op: 3-02-2003, 17:02:22 »
wie zegt dat de kokers nu al gedaan zijn> misschien hebben ze kokers terug gehad, geloof er niet in , maar toch

Lowprofile

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 3-02-2003, 18:58:17 »
Ik ben toch nog niet uitgepraat over die kokers.
We weten dat die kokers al eerder (in Engeland) gebruikt zijn en dat hier precies hetzelfde werd gedaan.
Laten we ons nu in de plaats zetten van de kandidaten VOOR dat het spel begint. Ze weten dus dat ze geselecteerd zijn en dat ze over één maand ergens eraan gaan beginnen.
Wat doe je ? Je optimaal informeren. Hoe ? De moderne mens gebruikt internet.
Als ze op de site van RobbieAzerty vallen hebben ze een geweldige bron aan info. Diegenen die dan in Venetie zo'n koker in handen krijgen weten het dan wel.
We moeten die eerste scene in de boot nog eens herbekijken, maar ik meen te weten dat niet Shadia begon over het openen, maar wel op de suggestie inging. Het lijkt mij dan ook een slachtoffer in de zaak.
Bij de razzia hebben Sandra en Inge de koker niet meer, nu bij de controle plotseling wel en op de koop toe bleken ze niet geopend te zijn ... tenminste de papiertjes waren niet belicht.

Stel het volgende: een aantal kandidaten hebben op internet, voor het spel begon, ontdekt hoe de vork in de steel zit. Walter, Stijn en Shadia duidelijk niet ...
Ik zie (stille) Sandra (maar wel nummer 1 bij alle opdrachten) heel goed weten wat er in die koker zat. Ze haalt het papiertje eruit en verbergt het (dat doet ze dus in het donker, he jongens). Ze laat haar koker slingeren en ziet wie er mee gaat lopen.
De volgende morgen krijgt ze haar "door de mol" gestolen koker terug. Papiertje er weer in en klaar is Sandra. Ze weet wie de mol is en gaat rustig verder met observeren.
Probleem: hoe zit dat dan met Inge ?
En ... waarom wisten Shadia en Stijn het niet ?
Ik kan met voorstellen dat Walter niet iedere dag op internet zit.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #77 Gepost op: 3-02-2003, 19:00:26 »
eh low profile als sandra het papier uit de koker haalt is de film belicht , en dat blijkt niet zo te zijn

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #78 Gepost op: 3-02-2003, 19:03:05 »
Ik kan jouw gedachtengang ook niet helemaal volgen Lowprofile. Je bedoelt hiermee te zeggen dat Sandra zelf niet de mol is? Hoe kan zij dan weten in het donker haar koker te openen? Door de website van RA? Mmmmm...

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #79 Gepost op: 3-02-2003, 19:18:42 »
zelfs het donker is niet genoeg om geen verkleuring te vertonen op de film