Auteur Topic: De mysterieuze kokertjes  (gelezen 31400 keer)

Offline WCEend

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:De mysterieuze kokertjes
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2003, 22:24:53 »
Kloppende translatie en dat staat er ook Han :).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Ellen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2003, 22:32:37 »
Naar mijn mening is dat niet verteld  :-X

Eend, da's wel verteld, spoel de band maar terug, bij openen en/of niet bijhebben...
Niet bijhebben is makkelijk te bewijzen, openen ook :+

Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2003, 22:48:16 »
Dat is echt niet gezegd Blom! Door Michiel toch niet.
Nadien in het gesprek van de kandi's wel, dan zegt die Inge ineens "Dus als ge't opent is't ook 500 € eh!"
Of ze snapte het zelf niet, of het is dus toch zo, maar waarom zegt Michiel, de spelleider himself, het dan niet?

Offline Ellen

• Forumlid
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2003, 23:39:39 »
Nu ga ik dus weer uit ervaring spreken door het online molspel. Je ziet wat Michiel psies gezegd heeft bij die post van Han13.

Hij zegt dus dat ze niet geopend mogen worden en dat ze ze ten alle tijde bij moeten hebben en dan: heb je ze niet ten alle tijde bij staat er een boete op.
En je weet wat voor een misverstanden je dan krijgt haha, hoe bedoelde hij dat nou??
Logischerwijs bedoeld ie dus: boete bij openen en niet bij hebben, letterlijk gezegd is het niet nee, maar ik ga er wel vanuit .....

Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2003, 01:53:49 »
Volgens RA (en zo heb ik 't zelf ook verstaan...), zegt Michiel 't volgende over de kokertjes:

De koker is persoonlijk, voor elk van jullie is er een. En in die koker zit misschien wel heel belangrijke informatie. Maar jullie mogen die koker niet opendoen en bovendien moeten jullie die koker ten allen tijde bij zich hebben.

Ik had het ook al nog eens een paar keer beluisterd en idd: Michiel zegt wél dat het niet mag, maar zegt niet wat de sanctie is.

Dat is netzoiets als een moeder zegt tegen een klein kind: "In deze koekjestrommel zit een heel erg lekker koekje speciaal voor jouw. Maar je mag ze niet opeten."
En ze zegt er niet bij wat er dan gebeurt als ze het wel doet.
Tuurlijk gaat dat kind dat koekje eten.
Ik verwacht dat moeder dan later iets gaat zeggen als: "Foei kind, ik had gezegd dat dat niet mocht! Als je het koekje niet had gegeten had je er nu 10 van mij gekregen." En dan gaat ze lekker zelf die 10 koekjes oppeuzelen...  ;D

Zoiets zal er gebeuren denk ik. :)

Gr. B.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2003, 04:57:57 »
Nu ga ik dus weer uit ervaring spreken door het online molspel. Je ziet wat Michiel psies gezegd heeft bij die post van Han13.

Hij zegt dus dat ze niet geopend mogen worden en dat ze ze ten alle tijde bij moeten hebben en dan: heb je ze niet ten alle tijde bij staat er een boete op.
En je weet wat voor een misverstanden je dan krijgt haha, hoe bedoelde hij dat nou??
Logischerwijs bedoeld ie dus: boete bij openen en niet bij hebben, letterlijk gezegd is het niet nee, maar ik ga er wel vanuit .....

Hiermee ben ik het volledig eens.
Het is meer de manier waarop hij het zegt die aangeeft dat er zowel bij het openen van de koker als het niet bij zich hebben van de koker, idd zal worden gepenaliseerd.
Je moet er vanuit gaan dat Michiel geen taalkundige valstrikken inbouwt tijdens het verstrekken van info aan de kandidaten. Je kan moeilijk van Michiel (of Angela) verwachten dat hij een taalprofessor is of dat hij eerst elk woordje dat hij gaat zeggen laat ontleden door een taaldeskundige. 't Moet nog plezant blijven ook.

Michiel, als je dit leest : Laat je hierdoor absoluut niet ontmoedigen. De vierde reeks moet er komen.
Integendeel : Ongeveer 50% van de bevolking in Vlaanderen die Nederlands spreekt en een TV bezit heeft naar de uitzending gekeken. Dit moet een record zijn, wetende dat de rest geen tijd had (vakantie, niercrisis, huis afgebrand ...) om te kijken of de wedstrijd Lokeren-Genk live heeft gevolgd op TV (resterende 200.000). En dit op een niet-supergunstig tijdstip (een uurtje later was fantastisch geweest).

Congrats.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline AwelAwel

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2003, 15:03:40 »
die kokertjes gaan iig nog voor hilarische toestanden zorgen ... :-X

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2003, 15:42:42 »
Zittend op het bootje opppert Sandra om allemaal tegelijk het kokertje te openen. Vijf mensen hebben bij het aftellen het kokertje in de hand... nl. Sandra, Nicole, Shadia, Christophe en Walter.
Uit de exit-interviews vernemen we dat Christophe inderdaad zijn kokertje opengemaakt heeft.
Ook van Shadia zien we het duidelijk.

De vraag is nu vooral:
Waarom heeft niet iedereen zijn kokertje geopend?
Hebben degenen die het wel gedaan hebben de inhoud ervan met elkaar gedeeld of niet?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2003, 17:19:11 »
Als er echt 500 € afging als ze het ook geopend hadden, zouden ze dat wel lekker duidelijk gemaakt hebben toen Shadia haar koker geopend had. Ik zou als woestijnvisser het geldbedrag in beeld brengen en lekker dramatisch er 500 € van aftrekken om Shadia goed verdacht te maken.
Ik denk echt niet dat het geld kost als ze het geopend hebben, maar mss weten we volgende week meer.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2003, 19:45:55 »

De vraag is nu vooral:
Waarom heeft niet iedereen zijn kokertje geopend?
Hebben degenen die het wel gedaan hebben de inhoud ervan met elkaar gedeeld of niet?

Ik dacht eigenlijk toen ik 't zag dat niet iedereen z'n koker openkreeg  ???

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2003, 10:51:21 »
Michiel zei wel dat de kandidaten het kokertje niet mochten opdoen. Ik denk dat we er toch mogen vanuit gaan dat de straf voor het opendoen ook 500 euro's is.
Waarom dat dan niet duidelijk zeggen? Hij heeft nu duidelijk gezegd dat er 500 € afgaat als ze de koker niet bijhebben als het gevraagd wordt. Dus waarom er vanuit gaan dat er toch wel geld afgaat?
Citaat
Michiel zei dat hij op elk moment een koker-test kan uitvoeren. Dus is het logisch dat het dramatisch geluid en de -500€ dan gebeurt en niet op het moment dat Shadia de koker opendoet. Blijkbaar hebben ze de kokertest voor volgende aflevering voorbehouden. Ik vermoed dat er dan nog meer te gebeuren staat dan gewoon -500€.
De koker-test is om te zien of ze de koker wel bijhebben. Die test wordt inderdaad volgende week uitgevoerd zo te zien. En meer dan - 500 € als iemand hem niet bijheeft zal er voorlopig nog niet gebeuren. Dat is voor later. ;)

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2003, 11:25:42 »
Ik denk dat Inge expres heeft lopen roepen dat er 500 afgaat als je um opent om verwarring te zaaien ( iets wat getuige dit topic goed gelukt is  ;) )

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2003, 12:07:28 »
waarschijnlijk is het voor de deelnemens ook niet helemaal duidelijk wat voor sancties daarop staan.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2003, 15:57:06 »
Ik dekn dat we het zondag wel te zien krijgen :)

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2003, 20:43:07 »
Ik denk dat als je de koker niet bij je hebt, dan kost het je 500 euro.
En als je hem openmaakt, dan staat er iets (of niets) in die koker dat je krijgt (of moet wegdoen) ofzo...

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #35 Gepost op: 25-01-2003, 04:34:22 »
De koker niet bij je hebben kost 500€. In een volgende afl. zullen we zien dat diegenen die hem geopend hebben , ook gestraft worden.
Jammer maar helaas.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #36 Gepost op: 25-01-2003, 12:21:34 »
shadia heeft 'm idd geopend, erin gekeken, maar er niets uitgehaald. of er zat niets in of er zat misschien een brief in die ze dan toch niet gelezen heeft.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #37 Gepost op: 26-01-2003, 14:46:42 »
shadia heeft 'm idd geopend, erin gekeken, maar er niets uitgehaald. of er zat niets in of er zat misschien een brief in die ze dan toch niet gelezen heeft.

Ik denk niet dat áls er iets in zit ze t er daar uit gaat halen, er zitten 2 mensen naast haar!

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2003, 16:11:00 »
ja idd, maar dat zegt niet dat ze er helemaal niets uitgehaald heeft.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2003, 20:54:23 »
Volgende week gaat het volgens mij eindelijk gebeuren. In het voorstukje hoorde je Michiel aan Sandra vragen of ze de koker geopend had.
Dus nog even geduld! :)