Auteur Topic: De mysterieuze kokertjes  (gelezen 31399 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De mysterieuze kokertjes
« Gepost op: 20-01-2003, 23:17:57 »
Om de discussie over de kokertjes centraal te houden, heb ik er maar 'n nieuw topic voor geopend.  

Dit topic is dus bedoeld om de mysterieuze persoonlijke kokertjes te bespreken. Wat zal er inzitten? Wat zijn de consequenties als iemand z'n kokertje vergeet of openmaakt? En hoe zal men gaan controleren wie er zijn of haar kokertje heeft opengemaakt? (de camera's kunnen de kandi's immers niet 24 uur per dag in de gaten houden...)

Kortom, hier kun je alles kwijt dat te maken heeft met de kokertjes.  :)

« Laatst bewerkt op: 21-01-2003, 07:48:35 door Han13 »

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De mysterieuze kokertjes
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2003, 00:00:35 »
Ik zat er al aan te denken net zo'n topic te openen. :)

Maar ook: wat moeten ze in vredesnaam met dat notitieblokboek. Ze moeten daar hun verdenkingen opschrijven?  ??? Michiel zegt dat je wel moet oppassen dat het niet in verkeerde handen valt. Schrijf toch lekker niets op zou ik denken en neem het mee voor het geval je op een wc terecht komt waar het wc-papier op is...

Maar ook die kokers, het leek me idd dat je ze ook gewoon stiekum (op dezelfde wc mischien) kan openmaken en kijken wat er in zit...

Mischien is er iets ingebouwd om te zien op ie open is geweest?

Kan de inhoud van die kokers door de serie veranderen (dat ze ingeleverd worden en van (nieuwe) inhoud worden voorzien?)

Een hoop zal nog blijken denk ik. Voorlopig houdt de regie het ook vaag, er zal vast wel met Shadia over gesproken zijn wat er nu in zat, maar dat werd niet uitgezonden...

Veel zal vast nog blijken uit de komende aflevering(en)...

Offline Z-Man

• Forumlid
  • De Mol Is Wonderful
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2003, 00:02:33 »
Ik heb Michiel niet horen zeggen dat er consequenties zijn als er een kokertje wordt opengemaakt. Dus ik denk dat het openmaken niks uit maakt. Alleen als je het kokertje niet kan laten zien, volgt er een straf (500 euri boete). Over de inhoud zei Michiel dat het belangrijke info kon zijn. Dit betekend niet dat er in elke koker belangrijke info zit. Wat voor info er in de kokers zit? Ik heb geen flauw idee. Ik denk niet dat de info iemand naar de Mol zal leiden.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2003, 01:56:29 »
Kokertje openmaken EN/OF koffertje niet bij je hebben = 500€ per keer. (Ik heb de video nu al drie keer bekeken.

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2003, 06:53:55 »
Ik weet het wel, maar ik zeg niks.

@Teddybeer: Hmm dat moet ik toch echt nazoeken, ik dacht echt dat het ging over als je em (bij controle) niet bij je had...

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Great-Dutchman

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2003, 07:26:58 »
Ik kan me de vorige mol(Avro 2002) herinneren, en daar kregen de kandi's ook iets dat ze niet mochten openmaken(een envelope geloof ik). Maar als je die openmaakte was het weer een brief van de mol en kon je een vrijstelling verdienen. Misschien dat in dat kokertje een soortgelijke brief inzit.

You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2003, 08:30:07 »
De betekenis van de mysterieuze kokertjes kun je vinden op de internationale molsite van Robbie A.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2003, 09:01:37 »
misschien een heel klein infraroodcameraatje .............om het spannend te houden.
ik geloof idd niet dat er belangrijke informatie in kan zitten. hij zei ook kan..........   ???

« Laatst bewerkt op: 21-01-2003, 09:03:12 door CORA BORA »

Offline baseboy

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2003, 10:01:46 »
Wie zegt dat de kokers wel degelijk informatie bevatten ; misschien is het gewoon een test om te zien of iedereen die koker gesloten kan laten.

En volgens mij is het onmogelijk om stiekem ( op dat toilet ; -)) je koker te openen zonder dat men achteraf kan zien of de koker geopend is of niet

Greetz

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2003, 10:11:35 »
precies ja, gewoon iets zodat wij hier iets te bepraten hebben.......  ;D

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2003, 12:07:33 »
De betekenis van de mysterieuze kokertjes kun je vinden op de internationale molsite van Robbie A.
Ik ben er over aan het denken dat stukje eventjes van het net te halen, want zo komt iedereen er binnenkort achter en dan is het niet leuk meer. Maar ja dan ligt het wel aan hen zelf natuurlijk. ;)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2003, 12:18:04 »
omdat het in de engelse mol al was?

Offline ambijans

• Forumlid
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2003, 13:13:34 »
Dat kokertje zit in het spel om een stelling te kunnen bewijzen: 'kunnen vrouwen hun nieuwsgierigheid bedwingen?'  ;D
Dames, dit is gewoon een grapje hè!  ;)
Shadia heeft volgens mij het antwoord op die vraag al gegeven.

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2003, 13:50:25 »
volgens mij was het toch echt bruno die het idee opperde, maar vervolgens te laf was om het ook werkelijk te doen........echt mannelijk he!  ;) ;D

Offline ambijans

• Forumlid
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2003, 14:03:05 »
volgens mij was het toch echt bruno die het idee opperde, maar vervolgens te laf was om het ook werkelijk te doen........echt mannelijk he!  ;) ;D
Kokertjes, mannen weten waarom!  ;D
Denk dat ik nu nog een Jupiler uit de ijskast ga halen (of moet ik nu zeggen 'laten halen').  ;)

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2003, 18:01:26 »

Maar ook die kokers, het leek me idd dat je ze ook gewoon stiekum (op dezelfde wc mischien) kan openmaken en kijken wat er in zit...

Ooit gedacht aan.... hoe heet dat ook alweer, heel geavanceerd: VERZEGELEN??? :P

Take a glorious bite out of the whole world

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2003, 19:14:51 »
Ja heel slim, maar ook jij vergeet iets  ;)

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
Re:Shadia is (niet) de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2003, 20:20:58 »
Ik meen ook te hebben verstaan dat er geld afgaat bij geopende kokers maar dat kan enkel als r bewezen wordt dat een koker open is geweest;

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2003, 22:17:04 »
Naar mijn mening is dat niet verteld  :-X

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2003, 22:23:07 »
Naar mijn mening is dat niet verteld  :-X

Volgens RA (en zo heb ik 't zelf ook verstaan...), zegt Michiel 't volgende over de kokertjes:

"Voor we straks aan tafel gaan heb ik nog twee cadeau'tjes: een koker en een notaboekje. De koker is persoonlijk, voor elk van jullie is er een. En in die koker zit misschien wel heel belangrijke informatie. Maar jullie mogen die koker niet opendoen en bovendien moeten jullie die koker ten allen tijde bij zich hebben. Ik zal jullie af en toe vragen om mij de koker te laten zien. Als jullie dat niet kunnen, omdat jullie em kwijt zijn of niet bijhebben, dan kost jullie, de groep 500 € per koker die er niet is."

Hieruit volgt naar mijn mening niet dat er geld van de pot afgaat als iemand de koker opent.  :)