Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 24966 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 12-11-2007, 21:33:31 »
ik snap maar al te goed dat de grote berg naar huis ging!
volgens mij ben je mentaal al zo ingesteld op thuis dat het heel moeilijk is om binnen no time te beslissen dat je toch terug gaat naar een eiland waar je het moeilijker zal krijgen dan je het tot nu toe gehad hebt.
EP zelf was niet al te lovend over de komende omstandigheden, dus ik begrijp het wel...
maarja, ik zou die winnaarsmentaliteit ook helemaal niet hebben.

het lijkt nu enkel om de pizza te gaan, maar volgens mij is dat helemaal niet de main reason voor veel ´afvallers´.

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #41 Gepost op: 12-11-2007, 21:37:51 »
dan nog vind ik dat geen excuus, als EP tegen je zegt dat het zwaar kan worden gooi je toch niet meteen de handdoek in de ring?? Je maakt zo'n kans maar 1 keer in je leven mee, ook al word het zwaar dan kan je alsnog dan op het eiland opgeven. Ik vind niet dat je meteen op moet geven omdat EP zegt dat het zwaar word, ( duh het is robinson, dat hoort zwaar te zijn ) mensen als Bart, Frits, Kenny had ik wat strijdlustiger ingeschat.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 12-11-2007, 21:45:15 »
dan nog vind ik dat geen excuus, als EP tegen je zegt dat het zwaar kan worden gooi je toch niet meteen de handdoek in de ring?? Je maakt zo'n kans maar 1 keer in je leven mee, ook al word het zwaar dan kan je alsnog dan op het eiland opgeven. Ik vind niet dat je meteen op moet geven omdat EP zegt dat het zwaar word, ( duh het is robinson, dat hoort zwaar te zijn ) mensen als Bart, Frits, Kenny had ik wat strijdlustiger ingeschat.
Ik denk dat je het anders moet zien. Je hoort dat je niet gekozen wordt, dat is een grote teleurstelling. Tijdens het wegvaren van het eiland ga je langzamerhand je gedachten eens verzetten. Je denkt weer aan thuis, je partner, je familie, je eigen bed. En voordat je thuis bent eerst eens goed eten, lekker uitslapen in een hotel, uitgebreid douchen, schone kleren aan. Zo ga je geestelijk alweer terug naar normale omstandigheden.

Een aantal uren later, waarin je in gedachten alle heerlijkheden van thuis alweer voor je ziet, het bijna kunt voelen.
Dan zit daar ineens EP, en die doet je zo'n raar voorstel. Het wordt nog zwaarder, nog slechter, je hebt maar een minieme kans op de finale. Je bent nog niet eens halverwege, het is loeizwaar geweest, en het wordt nog zwaarder. Terwijl je in gedachten al bijna thuis bent.

Het vergt een hele grote geestelijke inspanning van je om dan alsnog te zeggen: ik doe het, ik ga door. Chapeau voor Frans en Nelleke, die dat konden. Maar de anderen zijn in mijn ogen geen losers! (alhoewel ik wel graag hun uitleg hoor  ;))
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #43 Gepost op: 12-11-2007, 21:49:05 »
ik noem ze ook geen losers dat zou ik nooit zeggen want wij als kijkers kunnen toch niet echt oordelen over hun motivatie. Maar alsnog weet je dat Robinson vol verrassingen zit en dat zoiets altijd kan gebeuren. Ik begrijp dat veel mensen zich mentaal alweer op thuis hadden ingesteld maar alsnog denk ik dat ikzelf zeker door zou gaan, wat zijn nou een paar weken extra op het eiland? het is toch een uitdaging om alsnog opnieuw je grenzen te verleggen? Maar opzich kan ik ook wel begrijpen dat het voor sommige mensen blijkbaar niet zo werkt.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 12-11-2007, 22:06:50 »
tja, maar grenzen blijven verleggen is ook niet altijd heilzaam (bovendien vergt dat bergen energie).
ik denk dat swifty het aardig bij het rechte eind heeft  ::jaja::

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #45 Gepost op: 12-11-2007, 22:20:49 »
ik vind van niet, ik vind het raar als mensen als Frits, Bart en Kenny de dag ervoor nog heel graag gekozen willen worden, de dag erna meteen naar huis willen ondanks dat ze nog een kans krijgen. Ik vind dat vreemd en ik kan niet begrijpen dat die mensen de kans niet aangepakt hebben. Er zouden heel wat mensen van het blauwe team ja gezegd hebben tegen die uitdaging. Het blijft wel Robinson, je weet waar je aan begint. Ik kan het wel begrijpen van bijvoorbeeld ingeborg, omdat ze zich fysiek niet meer goed voelde ,maar dan de rest begrijp ik het nog steeds niet.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 12-11-2007, 22:58:02 »
je weet waar je aan begint, maar dat betekent niet dat je verrassingen meteen moeiteloos aan kunt. (voor)kennis is geen garantie voor flexibiliteit of een goede mentale gesteldheid ofzo.
ik denk dat er meer in die koppies rond ging dan alleen een pizza, dat is wat ik probeer te zeggen.

maar misschien zie ik het allemaal wel te zwart, ik denk me alleen in wat ik gedaan zou hebben, en dat zou na een paar weken ER waarschijnlijk toch thuis zijn.
maar daarin is iedereen weer verschillend, en dat is maar goed ook  ::jaja::

Offline groen draakje

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • De rest van je leven begint NU !
« Reactie #47 Gepost op: 13-11-2007, 09:09:48 »
Ik denk dat Swifty het goed verwoord heeft, al heb ik zelf (thuis op de bank zittend  ;) ) ook het idee dat ik WEL door zou gaan. Maar dat weet je idd nooit zeker.
1 dingetje:
Je maakt zo'n kans maar 1 keer in je leven mee, ook al word het zwaar dan kan je alsnog dan op het eiland opgeven.
Ik weet zo net nog niet of je op het eiland alsnog op mag geven (zonder medische noodzaak). In de oorspronkelijke expeditie kon je in het begin redelijk gemakkelijk tussendoor naar huis, maar na een bepaald punt werd duidelijk gezegd dat je er niet zomaar uit zou kunnen stappen als je er geen zin meer in had.

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #48 Gepost op: 13-11-2007, 10:39:19 »
Ik kan inderdaad aanvullen dat van zomaar opgeven geen sprake is bij ER, zoals deze momenteel weer is als voorheen. Je moet er echt wel doorheen zitten fysiek of psychisch....als ervaringsdeskundige kan ik er over mee spreken.

Ik vind deze reeks nog steeds erg vermakelijk. Was inderdaad ook heel erg verbaast dat al die noeste mannen ineens naar huis gingen. Had ik totaal niet verwacht, ze zagen er allemaal nog zo strijdvaardig uit toen ze niet gekozen werden. Dat Frans door zou gaan, dat had ik overigens wel verwacht. Ook Nelleke erg stoer. Ik zou het jammer vinden als ze Kristien echt gaan buitensluiten. Maar we zullen zien, het zijn mensen met een hart, dus ik verwacht dat ze haar snel wel op zullen nemen in hun Gual-clubje.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #49 Gepost op: 14-11-2007, 15:01:45 »
Ik had nooit gedacht dat Ingeborg & Kenny en nog een paar op zouden gaan geven om niet die pizza op te eten, Robinson is erg verassend weer.... ::bravo::

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #50 Gepost op: 14-11-2007, 15:08:28 »
Ingeborg had sowieso al opgegeven.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #51 Gepost op: 14-11-2007, 15:13:46 »
Ingeborg had sowieso al opgegeven.

Klopt maar, had dat nooit verwacht..

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 14-11-2007, 20:22:02 »
Ik ben nu reeds de ganse tijd braaf geweest,maar dit was waar ik op wachtte  >:D >:D Bart,Frits,Kenny,en alle andere opgevers; BENDE WATJES!!
 "De pizzakiezers daarentegen, k stel me de vraag hoe zij zich voelen tegenover diegenen die echt wel verder wilden maar omwille van het lot niet HUN kans aangeboden hebben gekregen."
En dit is nu eenmaal geen mening van "iemand die vanuit z'n luie sofa makkelijk praten heeft" maar van iemand die erbij was. Zelf heb ik me niet kandidaat gesteld,maar nu begrijp ik pas de frustratie van oa Lukas(die er zo graag had bijgeweest) en die mensen moeten dan op TV zien dat watjes zoals jullie een voor een opgeven. En Frits,hoe stoer je ook mag staan met je bouwvakkershelmpie op,je "terugtrekking" komt helemaal niet overeen met je avatar. Het gaat over veel geld,doe er dan een inspanning voor!!!! Ik ben  bouwvakker,ik moet de kou trotseren,en ik ben soldaat geweest,ik moest de muggen en ongedierte trotseren,ik moest op rantsoen qua eten,en in de winter moest ik als FALO-schutter ganse dagen in de sneeuw liggen.Voor wat? voor niets!Gewoon omdat ik moest!! Maar jullie kunnen er doodleuk 50.000 Euro mee verdienen (of hoeveel is het?) en dan als een strandjanet opgeven? WATJES!!!! ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

« Laatst bewerkt op: 14-11-2007, 21:18:50 door koekoe »

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 14-11-2007, 20:29:34 »
Ik ben nu reeds de ganse tijd braaf geweest,maar dit was waar ik op wachtte  >:D >:D Bart,Frits,Kenny,en alle andere opgevers; BENDE WATJES!!
 "De pizzakiezers daarentegen, k stel me de vraag hoe zij zich voelen tegenover diegenen die echt wel verder wilden maar omwille van het lot niet HUN kans aangeboden hebben gekregen."
En dit is nu eenmaal geen mening van "iemand die vanuit z'n luie sofa makkelijk praten heeft" maar van iemand die erbij was. Zelf heb ik me niet kandidaat gesteld,maar nu begrijp ik pas de frustratie van oa Lukas(die er zo graag had bijgeweest) en die mensen moeten dan op TV zien dat watjes zoals jullie een voor een opgeven. En Frits,hoe stoer je ook mag staan met je bouwvakkershelmpie op,je "terugtrekking" komt helemaal niet overeen met je avatar. Het gaat over veel geld,doe er dan een inspanning voor!!!! Ik ben  bouwvakker,ik moet de kou trotseren,en ik ben soldaat geweest,ik moest de muggen en ongedierte trotseren,ik moest op rantsoen qua eten,en in de winter moest ik als FALO-schutter ganse dagen in de sneeuw liggen.Voor wat? voor niets!Gewoon omdat ik moest!! Maar jullie kunnen er doodleuk 50.000 Euro mee verdienen (of hoeveel is het?) en dan als een strandjanet opgeven? WATJES!!!!  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
::oink::

???
« Laatst bewerkt op: 14-11-2007, 21:24:23 door Megan, Reden: citaat aangepast »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #54 Gepost op: 14-11-2007, 21:30:01 »
En Frits,hoe stoer je ook mag staan met je bouwvakkershelmpie op,je "terugtrekking" komt helemaal niet overeen met je avatar. Het gaat over veel geld,doe er dan een inspanning voor!!!!  

Inspanning voor wat? Voor naar een rots gaan met de wetenschap dat je al uit de expeditie ligt? Met alleen een hele kleine kans nog om via een achterdeur weer binnen te komen? Ze zijn afvallers, ze horen niet bij de laatste 10 helaas. En als je dan al weet dat je naar huis gaat is het heel moeilijk om de knop weer om te zetten en toch te blijven :) Dat was ook al uitgelegd ::)

Citaat
Ik ben  bouwvakker,ik moet de kou trotseren,en ik ben soldaat geweest,ik moest de muggen en ongedierte trotseren,ik moest op rantsoen qua eten,en in de winter moest ik als FALO-schutter ganse dagen in de sneeuw liggen.Voor wat?

Las ik niet ergens dat jij een binnenbouwvakker bent? ::) :P

Voor wat idd... omdat het moest, je moest blijven! Was je gebleven als je naar huis mocht? >:D ;D

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 14-11-2007, 22:01:02 »

Las ik niet ergens dat jij een binnenbouwvakker bent? ::) :P

Voor wat idd... omdat het moest, je moest blijven! Was je gebleven als je naar huis mocht? >:D ;D

op je 1e vraag kan ik antwoorden zoals de deelnemers van ER; je kan er pas over oordelen als je het zelf hebt meegemakt.
2é vraag; ik was toen 19 jaar,werkloos en ik heb mijn aanvraag gedaan om beroepsmilitair te worden,maar op dat ogenblik had men in België meer aanvragen dan vacatures,dus ik kon beschikken.Na een jaar kon ik me opnieuw aanmelden,maar toen had ik al een vaste job.  ;) ;)

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 14-11-2007, 22:10:35 »
Maar we wijken af,Alhoewel Mieke niet veel in beeld is geweest,ze was weer super  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #57 Gepost op: 14-11-2007, 22:55:33 »
Waarom is ze zo super dan ??? Omdat ze een streekgenote is ???
First you go backwards, but then forwards again

Ocampa

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 15-11-2007, 18:20:28 »
Waarom is ze zo super dan ??? Omdat ze een streekgenote is ???

Dat schijnt bij Belgen idd heel belangrijk te zijn: komt iemand uit de zelfde regio als jij dan is hij/zij dus per definitie je favoriet.

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 15-11-2007, 19:20:08 »
Dat schijnt bij Belgen idd heel belangrijk te zijn: komt iemand uit de zelfde regio als jij dan is hij/zij dus per definitie je favoriet.
ik moet je deels gelijk geven.
Ja; Marnix,Bjorn  :D , Mieke,Curd.....
Nee; Peter,dat is een arrogant mannetje(die denkt dat de grote markt in Ieper helemaal van hem is)en die woont het dichtst bij mij. En tijdens de laatste PE,hoe heet hij nu ook weer?da's ook een streekgenoot van me...eeeuuhhhmm,A, Paul,maar mijn favo's waren Anja en Nancy  ::jaja:: ::jaja::  ::)
Maar idd ik geef toe dat Mieke mijn favo is omdat het een streekgenote is,ook al zagen we haar tijdens aflevering 7 terug niet vaak. Maar wat niet is,kan nog komen he  ;) ;)