dan nog vind ik dat geen excuus, als EP tegen je zegt dat het zwaar kan worden gooi je toch niet meteen de handdoek in de ring?? Je maakt zo'n kans maar 1 keer in je leven mee, ook al word het zwaar dan kan je alsnog dan op het eiland opgeven. Ik vind niet dat je meteen op moet geven omdat EP zegt dat het zwaar word, ( duh het is robinson, dat hoort zwaar te zijn ) mensen als Bart, Frits, Kenny had ik wat strijdlustiger ingeschat.
Ik denk dat je het anders moet zien. Je hoort dat je niet gekozen wordt, dat is een grote teleurstelling. Tijdens het wegvaren van het eiland ga je langzamerhand je gedachten eens verzetten. Je denkt weer aan thuis, je partner, je familie, je eigen bed. En voordat je thuis bent eerst eens goed eten, lekker uitslapen in een hotel, uitgebreid douchen, schone kleren aan. Zo ga je geestelijk alweer terug naar normale omstandigheden.
Een aantal uren later, waarin je in gedachten alle heerlijkheden van thuis alweer voor je ziet, het bijna kunt voelen.
Dan zit daar ineens EP, en die doet je zo'n raar voorstel. Het wordt nog zwaarder, nog slechter, je hebt maar een minieme kans op de finale. Je bent nog niet eens halverwege, het is loeizwaar geweest, en het wordt nog zwaarder. Terwijl je in gedachten al bijna thuis bent.
Het vergt een hele grote geestelijke inspanning van je om dan alsnog te zeggen: ik doe het, ik ga door. Chapeau voor Frans en Nelleke, die dat konden. Maar de anderen zijn in mijn ogen geen losers! (alhoewel ik wel graag hun uitleg hoor
)