Inderdaad bleek het gelukkig niet uit te maken dat zuid al wist welk soort proef ze moesten doen maar het gaat me ook meer om het principe, gewoon omdat het niet eerlijk is als 1 groep wel en 1 groep niet op de hoogte is en bovendien heeft kunnen oefenen. Want dat de locatie van zo'n bouwwerk nu eenmaal niet verborgen kan blijven snap ik best maar de produktie had ze uiteraard wel kunnen verbieden om te oefenen.
Het klopt dat kamp Zuid de opbouw van de proef kon zien, maar iedereen wist dat het om een evenwichtsproef ging, dus qua oefenen had tot zowiezo geen verschil gemaakt. Het enige wat Zuid zag, was een balk. Nou, dat ligt voor de hand bij een evenwichtsproef, toch?
Zo is het me ook nog steeds niet duidelijk waarom "Lou" er nu zo heilig van overtuigd was dat zij door Ingeborg zou zijn gekozen! Ik heb echt geen idee waar ze die zekerheid aan ontleende?
Toen Zuid de evenwichtsproef verloor, riepen een aantal leden van kamp Noord wat namen. "Bruno en Lou" kon je ze horen roepen. Alleen, wat Bruno en Lou zich niet realiseerden, was dat het eigenlijk cynisch bedoeld was. Dat bleek ook uit de besprekingen die we zagen. "Wie willen we in ieder geval NIET ...."
Voor Lou vond ik het wel sneu. Het is een hele leuke meid, wel druk, maar eerlijk, sterk en altijd bezig. Rood had zich daar heus geen buil aan gevallen, maar ja, ze mochten er maar 6 kiezen en al leek het voor de kijker misschien niet zo, we hadden genoeg goeie mensen (ook zonder grote mond) die goed in het rode kamp hadden gepast. (Mezelf schaar ik daar ook tussen.
)