Poeh poeh, dat was wel even schrikken.
Inderdaad wel heel gaaf dat kamp noord won!
Een paar dingetjes:
- Ik vond het heel vreemd dat kamp zuid al kon zien welk soort proef het ging worden en hier ook al voor kon oefenen. Gelukkig bleek bhet uiteindelijk niet uit te maken.
- De keuze van Rudi om alvast een lijstje voor de proef te maken vond ik ook vreemd: hij kiest een aantal vrouwen uit en zegt n.a.v. de reacties van een aantal mannen: laten we de vrouwen toch eens niet discrimineren/onderschatten. Wat doet hij vervolgens zelf als hij ziet dat het andere kamp sterke mannen inzet....... ik kon zijn keuze begrijpen, maar maak dan van tevoren geen opzet als je niet weet wat de proef precies inhoudt!
Leuke aflevering, ben weer benieuwd naar volgende week!
Hai Tannie, grappig dit, ik zei exact hetzelfde tijdens de uitzending!
Inderdaad bleek het gelukkig niet uit te maken dat zuid al wist welk soort proef ze moesten doen maar het gaat me ook meer om het principe, gewoon omdat het niet eerlijk is als 1 groep wel en 1 groep niet op de hoogte is en bovendien heeft kunnen oefenen. Want dat de locatie van zo'n bouwwerk nu eenmaal niet verborgen kan blijven snap ik best maar de produktie had ze uiteraard wel kunnen verbieden om te oefenen.
Anyway, tis inmiddels allemaal achterhaald en wat een fantastische aflevering was het weer, we vallen van de ene verbazing in de andere!
Ik vind het concept van deze afl echt geweldig hoewel er ook wat minpuntjes aan verbonden zijn zoals wie is wie nu eigenlijk maar ik denk dat we daar nu aan toe gaan komen en eigenlijk is er nog genoeg tijd dus niet echt een nadeel maar meer een kwestie van wennen. Wel een minpunt vind ik dat het met zo'n grote groep natuurlijk onmogelijk om alles wat er gezegd en gedaan wordt te filmen waardoor je soms ineens met dingen wordt geconfronteerd die wat vreemd overkomen en vragen oproepen omdat we de voorgeschiedenis niet mee hebben gekregen.
De ruzie tussen de 2 (haantjes ghehe) mannen van het blauwe kamp (ik ben beter als jij want jij brengt prei mee en ik palmhart...en dan ook nog : ja maar hij begon! ... LOL!) kwam bv zo uit de lucht vallen omdat we de ergernissen die er aan vooraf zijn gegaan niet hebben gezien, sterker nog, een van de tweede mannen kende ik niet eens! Ja, ik weet inmiddels dat ie Walter heet maar dat heb ik wel eerst op moeten zoeken.
Zo is het me ook nog steeds niet duidelijk waarom "Lou" er nu zo heilig van overtuigd was dat zij door Ingeborg zou zijn gekozen! Ik heb echt geen idee waar ze die zekerheid aan ontleende?
Dat is een van de weinige dingen die ik althans als nadeel beschouw maar die neem ik graag voor lief want verder niets dan lof, het grote voordeel van dit concept is immers dat het spannender is als ooit tevoren!