Ik ben geen (ex-)kandidaat ER, maar heb al drie TV-spelletjes achter de rug (en nog twee
in the running) en mijn indruk is dat dit je toch wel wat vooruit kan helpen bij dit soort programma's. Grijze muizen vallen tussen de mazen door, hoeveel hebben we er hier al niet zien
passeren dit jaar? Je zal er misschien niét door winnen, maar bv. Bruno heeft wel degelijk voordeel gehaald door zich zo te profileren voor de camera: hij zit er nog in, anders was ie naar verluidt al naar huis. Als je drie kandidaten hebt met alle kwaliteiten in huis om te winnen zal diegene die goed met de camera kan 'flirten' en zorgt voor leuke en/of pakkende beelden doorgaans de meeste kans hebben om een heel eind ver te komen omdat die beelden lekkere TV opleveren, en hoe beter het beeldmateriaal, hoe meer kijkcijfers, en dat blijft toch de Almachtige TVGod hé, die kijkcijfers! En als de winnaar dan met
televoting wordt gekozen...
Als 'camerageilheid' je enige eigenschap is val je imho zielig door (en naast) de mand.
Samenvattend: je krijgt zeker meer (naam)bekendheid, maar als je al geen winnaarskwaliteiten hebt worden je kansen om te winnen er nauwelijks door vergroot.
-just my opinion, correct me if I'm wrong-