Ik, kamp blauw lid, vind het niet zo geweldig dat opgeven van Ingeborg, haar beslissing dit te doen (maar zoiets beslis je niet van de één op de ander dag) amper 1 dag nadat ons volledige kamp blauw naar huis werd gebonjourd en waar ik zo een drietal mensen van kan opnoemen (waaronder ik mezelf graag bijreken) die zeker hadden verder willen/kunnen komen.
Wat een onzin. Dus omdat er altijd anderen zijn die wel verder willen, mag niemand opgeven? Het is iedereens goed recht om te bepalen wanneer hij of zij naar huis wil, om wat voor reden dan ook. Je mag er van vinden wat je wilt, je mag het slap vinden, je mag het een moedig besluit vinden, maar ik zie geen reden om zo'n beslissing van één persoon te koppelen aan het lot van al die arme kandidaten die helaas door toedoen van Het Spel buiten de boot vielen. Dat heeft gewoon niks met elkaar te maken.
Op mij heeft Ingeborg in ieder geval wel een heel goede indruk gemaakt, al had ik ook liever gezien dat ze door was gegaan. Maar op een bepaalde manier had dit vertrek best een hoog "het is goed zo"-gehalte.