Inderdaad Tante Saar is terug! Ik zal wat vragen beantwoorden die ik net lees.
Of ik liever met 100 dan 9 had gezeten? Achteraf ik denk het zelf wel. Ik had meer aansluiting kunnen vinden wellicht, tussen 100 mensen zitten statistisch gezien meer mensen die mij niet vervelend vreemd, maar wellicht wel prettig gestoord hadden gevonden. En ik doe het gewoon beter in groter gezelschap. Aan de andere kant snap ik dat mensen daar zich ongelukkig voelde: ik wilde ook mijn rust en dat heb je op zich niet met 100 man op een strandje. En ik vind ze geen losers dat ze na een week opstapte. Er moeten toch mensen afvallen en wie weet waren er meer mensen die hadden wat ik destijds had. Alhoewel dat ook wel lag aan de weinige contacten die je onder 9 mensen kan opbouwen en de teveelheid aan rust voor iemand als ik. Om kort te gaan: ik heb echt geen benul wat 100 man op een eiland met een mens doet.
Of ik het weer kijk: was t niet van plan, ER was voor mij echt verleden tijd. Toen kreeg ik lucht van Sleeve en nu wil ik gewoon zien of ze het gaat halen. Ik ben helemaal voor haar en hoop dat ze de finale haalt. Ik vond haar een enig mens tijdens de rondes voor Panama. Lief en ook stoer. Sleeve for ER-president!
Of ik het nu leuker of stommer vind dan eerst: ik vind het chaotisch en onoverzichtelijk. Er gebeurt nu teveel en daarvan kan je te weinig laten zien. Van ons werd al zo weinig getoond vorig jaar. Ik zie geen proeven, jammer. Het eiland gaat idd naar de knoppen, dat had die meneer helemaal goed. Ik voorzie dat de groep die op dat eiland/strand blijft heel veel voorsprong heeft kwa ontwikkeling (hutten en bedden/vuur/andere bouwsels ed) tov van het opnieuw moeten starten op een ander strand/eiland. Ik ben benieuwd of voor het houden van de reeds gecultiveerde plek een strijd moet worden geleverd.
Overigens ben ik blij dat ze afgestapt zijn van dat leidersidee, Klaar en Robin, want dat vond ik namelijk zelf een afknapper in Panama. Zit je daar met iemand die het allemaal beter weet, je dat de hele tijd inwrijft en die duidelijk meer productionele informatie heeft dan jij. Het had mij niet gered daar als ze er niet waren geweest, maar door betweterige leiders kom je zelf nergens achter en ze hadden te veel vinger in de pap over het verloop van de expeditie. Dat is nu in elk geval verleden tijd.
Saar heeft gesproken.....tot snel weer.
Dikke kus aan een ieder forummer en een
aan Lukas in het bijzonder.