Het was dan ook wel een héle domme actie van Mieke om zo te gaan zitten lullen. Daar wint ze sowieos al geen stemmen mee. En als je daar al zo lang zit als Frans kan ik me voorstellen dat je zo zal reageren. Alleen ja, dat mes was een beetje erg ja.
Wel prachtige televisie
Het ergste is nog, dit is precies wat de redactie van ER wilde zien toen ze besloten iemand naar dat eiland te sturen terwijl ze net allerlei lekkere dingen te eten hebben gekregen. Lekker nog wat zout in de wonden strooien.
Hoe zie jij dat Frans?
Na 19 dagen overleven op een hongerrantsoentje was bij mij zowel lichamelijk als psychisch het breekpunt bereikt. Het bezoek van Mieke en hetgeen zij vertelde kwam op het verkeerde moment, zowiezo omdat we net onze gevangen vissen zouden gaan bereiden en eten (onze dagmaaltijd), maar eerst moesten we al onze aandacht aan Mieke gaan geven en daar zat echt niemand op dat moment op te wachten. Vooral het uitgebreid verslag over wat ze op Rapang net hadden gegeten en gewonnen was zeker bij mij de bekende druppel. Ik had al aan gegeven dat het niet meer ging met me, maar helaas was er geen mogelijk om weg te komen van Gual. Het was echt een verkeerde inschatting van de productie en ook van Mieke om e.e.a. op deze manier mede te delen. De sfeer op Gual daalde met de seconde en werd ronduit een sfeer van verbijstering, woede en verdriet. Ik was er echt klaar mee en heb luid en duidelijk bewust de spelregels overtreden om weg te komen uit de expeditie. Dit was de enige manier om weg te komen, ik mocht simpelweg niet weg van de productie.
Mijns inziens is het bezoek van Mieke ook door de productie helemaal verkeerd ingeschat, begrijp me goed Mieke was enkel zeer enthousiast over wat ze had meegemaakt en ik neem het haar echt niet kwalijk. Ik heb niemand enig zeer gedaan of bedreigd ik heb enkel mijn parang gepakt om uit de expeditie te komen en niet om iemand te kwetsen. Ik ben ook weg gelopen van ons onderkomen om mijn kampgenoten niet te kwetsen.
Begrijp me goed, ik wil mezelf zeker niet schoon praten, ikzelf heb die keuze gemaakt om naar dit middel te grijpen. Dus niemand buiten mezelf is verantwoordelijk voor wat ik gedaan heb en ik hoef er ook niet trots op te zijn, maar de koek was gewoon op na 19 dagen. De batterij was leeg en er was geen oplaadmogelijkheid meer voor mij. End of story.
P.S. Ik lust geenens chocoladetaartjes.