Op tv lijkt het eigenlijk nooit alsof de zon er enorm fel schijnt. Dit is waarschijnlijk maar schijn?
Jee, een zonnebril zou wel handig zijn! Maar die mochten jullie niet meenemen denk ik?
En oordopjes zou ik ook meenemen voor 's nachts.
Ik snap ook wel dat er veel verveling is, maar het is toch ook leuk om wat te bezinnen op dat eiland Gual? Dingen te overdenken die gebeurd zijn, wat te schrijven, te mediteren enz. Dan is een dag toch al sneller om?
Iedereen die om het zomaar te zeggen "visueel gehandicapt was" mocht uiteraard zijn bril/contactlenzen meenemen, alhoewel het afgeraden werd om lenzen mee te nemen. Een zonnebril zou inderdaad makkelijk geweest zijn maar werd niet toegestaan. En ja bezinnen dat kan altijd, ik zelf ben niet zo'n "bezinner" maar meer een doener. Overdenken, nadenken, mediteren, schrijven en weet ik wat al niet meer, ik ben er denk ik te nuchter voor. Voor mij is dat niet weggelegd en eerlijk gezegd boeit het mij niet. Zonde van mijn tijd alhoewel ik die op Gual meer dan genoeg had. Ik denk ook dat een ieder op zijn eigen manier (b.v. op Gual) er invulling aangaf. Ik verveelde me in ieder geval te pletter. Maar goed dat zal ongetwijfeld een onderdeel van het spel zijn geweest in de categorie "testing moreel". En wat je ook doet met dat weinige wat er tot je beschikking staat, een dag op Gual duurde gewoon 12 lange uren. En de nacht was net zo lang en eentonig, ik sliep een redelijk deel (niet al te best) en de rest ben je gewoon wakker/doezelig, maar in ieder geval rust je wel wat en verbruik je weinig energie. Oke dat is iets waar je op dat moment mee moet leren leven.
Makkelijk gezegd het leven is ook daar niet altijd ff gemakkelijk, maar ik heb het overleefd.
Ik hoop dat mijn klein verhaaltje weer duidelijk geschapen heeft in jullie wereld vol van vragen. Ik zie de volgende vraag(en) wel weer komen.
Greetz Frans