Auteur Topic: Expeditie Robinson in de media  (gelezen 14277 keer)

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Expeditie Robinson in de media
« Gepost op: 5-09-2007, 20:51:32 »
Dit topic is voor alle mediaberichten die over Expeditie Robinson gaan  :)

Vind je een leuk artikel, plaats het dan hier of mail het naar megan@realitynet.org
« Laatst bewerkt op: 18-09-2007, 08:01:58 door Megan »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
Re: Expeditie Robinson in de media
« Reactie #1 Gepost op: 16-09-2007, 14:23:54 »
Het  eerste artikel staat er inmiddels, met dank aan Lukas :D ::ok::
« Laatst bewerkt op: 11-10-2007, 12:02:51 door Megan »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lukas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
« Reactie #2 Gepost op: 25-09-2007, 09:29:15 »
Hallo allemaal!
HIER vind je recente info over ER 2007, meer bepaald hoe het eraan zal toegaan dit jaar (héél anders!!!), en ook de link naar een interview met EP en Evy (waarvan je hieronder de uitgetypte tekst vindt).
::ok::

Wat is het verschil tussen Expeditie Robinson 2007 en andere jaren?

Evi: “Ja, zoals iedereen ondertussen al weet zijn er geen 16 kandidaten op een eiland maar 100 kandidaten. 100 vreemde mensen die elkaar moeten leren kennen. Dat is ook nog eens 100 keer meer voedsel wat er gezocht moet worden. 100 meer kans op conflicten en 100 meer kansen op een spannende expeditie.”

De kandidaten bereiden zich in het begin voor op de expeditie en leren vuur maken, maar eigenlijk hebben ze daar niks aan?

Ernst Paul: “Nee, sommige deelnemers kennen na acht seizoenen het programma net zo goed als de programmamakers. Ze weten van dag tot dag wat er staat te gebeuren. Dus dit jaar zijn ze volstrekt in het diepe gekomen. Ze dachten ‘A’ 16 man op Schiphol en dat werden er 100. En dan ook nog eens op dat eiland zonder presentator die zegt zus en zo. Alleen maar een eenzame man die zegt ik moet vier leiders kiezen. En zoek het verder maar uit. Echt een sociaal experiment.”

Het lijkt wel een beetje op ‘Lost’ het wordt ook erg politiek met die 100 man wat vinden jullie daarvan?

Evi: “Er moet absoluut gezocht worden naar democratie, want al snel zal blijken dat met 100 mensen gewoon samen leven zoals iedereen denkt dat het hoort niet gaat lukken. Er moet dus absoluut aan een soort van politiek gedaan worden.”

Ernst Paul: “Het is echt chaos. En de vraag is lukt het die mensen om binnen korte tijd orde te scheppen in die chaos want daar zal ook hun succes vanaf hangen. Want ze moeten samenwerken om eten te kunnen verzorgen voor 100 man of onderdak.”

Ernst Paul jij had het er over dat de bijbel van Robinson een beetje weggehaald is, wat bedoel je daarmee?

Ernst Paul: “Nou kijk we hebben een vast schema, 2 proeven en een eilandraad. Maar dit jaar bewust, om te kijken wat die 100 mensen met elkaar gaan doen en hoe ze zelf structuur gaan aanbrengen hebben we de touwtjes bewust laten vieren. Zodat die mensen ook echt in het diepe worden gegooid en het zelf maar uit moeten zoeken. En dat is nieuw en interessant.”

Evi: “Het is zo nieuw dat het voor de eerste keer is dat op televisie 100 man wordt gedropt op een onbewoond eiland. Dus het is echt wel een primeur en een sociaal experiment dat dit voor de eerste keer in de wereld tijdens Expeditie Robinson zou worden getoond.”

En wat onderscheidt die laatste 10 kandidaten van de rest?

Ernst Paul: “Die laatste tien moeten zeker fysiek sterk zijn om te kunnen overleven. En sociaal sterk zijn om in die groep te kunnen overleven. En dat sociaal sterk zijn wordt echt belangrijk in een groep van 100 man. Je moet je echt wel onderscheiden. Men moet het je uiteindelijk gunnen verder te komen in de expeditie.”

::bravo::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline dumpy

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 11-10-2007, 08:42:42 »
Goedemorgen allemaal. ik las in de krant vanmorgen het artikel van Nadja, en ik dacht gelijk terug aan mijn tijd in Oberon. Ik weet dat het voor de kandidaten enorm zwaar is, en ik wil ze dan ook veel succes wensen. ::bravo::
Het was zo herkenbaar dat Nadja vertelde dat je blij kunt zijn met de kleine dingen in het leven. Ja, en dat je op zo'n korte tijd een echte band krijgt met velen. Het zoeken naar eten, en het liggen in de natte regen, dit maakt je allemaal als je terugkomt een hele andere persoonlijkheid. Vele malen sterker...
Nogmaals succes kandidaten en dit pakken ze jullie niet meer af.

Liefs een oudkandidaat van Oberon ::bravo::

Offline heli

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #4 Gepost op: 16-10-2007, 15:54:00 »
@dumpy, bedankt voor je leuke reactie op het artikel over mij ::rofl::
Btw wat leuk dat mijn artikel hier op de site staat, ik kwam het toevallig net tegen.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 16-10-2007, 17:10:24 »
Klopt, ik heb dan wel geen "echte" PZC (Dumpy wel zo te merken, dus dat kan dan alleen Nicole zijn van "den overkant"), maar ik had het stukje wel op de internetsite van de PZC gelezen.

Leuk dat ook hier eens een Zeeuw aan mee doet!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline heli

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #6 Gepost op: 16-10-2007, 20:16:35 »
Thanks...vond het ook een zeer mooie ervaring ::rofl:: ::tandpastasmiley:: ::love::

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
Re: [Kandidaat] Tim (& Iraida)
« Reactie #7 Gepost op: 18-10-2007, 14:07:38 »
Tim aka rapper SHROOM heeft een nieuwe single, over zijn belevenissen op het eiland. ::jaja:: ::rofl::
Omdat Iets Anders Is” zal vanaf vandaag op de grote radiostations gedraaid worden, en HIER kan je'm downloaden!!!
::tandpastasmiley::

De veelbelovende rapper/producer “Shroom”, bekend van o.a. Negativ, Lange Frans, PartySquad etc. timmert al enige tijd aan de weg zonder daadwerkelijk in de schijnwerpers te staan. Om zijn horizon te verbreden heeft hij onlangs, samen met zijn vriendin (model) Iraida, aan de laatste editie van “Expeditie Robinson” meegedaan.

Shroom, voor zijn directe omgeving ook wel bekend als “Tim”, stond tijdens deze expeditie continue in de schijnwerpers. Door zijn sterke persoonlijkheid ontstonden er al spoedig enkele hachelijke situaties die zijn medebewoners niet snel zullen vergeten. Zo werd een andere deelnemer in het gezicht gespuugd nadat deze zijn vriendin zonder enige aanleiding had beledigd. Shroom zorgde voor een tweedeling van het kamp: Shroom & Iraida VS de overige deelnemers. Zijn optreden was het gesprek van de dag, vervolgens kwamen zijn veelbesproken acties ook nog eens aan bod in de Tv-show van Robert Jensen.

Omdat Shroom zo slecht nog niet is en graag nog wat langer van zijn vakantie wilde genieten, besloot hij de deelnemers van de expeditie te verwennen met een live optreden. Hiermee wist hij de harten van de overige kandidaten en de trouwe kijkers voor zich te winnen. Nadat hij het eiland veilig had verlaten is hij de studio ingedoken wat resulteerde in een rapnummer betreffende zijn ervaringen die hij meemaakte tijdens de expeditie.

Deze track is geproduceerd door Perry Mystique (bekend van o.a. Fire in the Hole en de internationale samenwerking met Arabisch superster Mohamed Hamaki), de andere helft van het Psychedelic Macks productie team. Op deze track refereert Shroom op een grappige manier naar zijn collega’s op het eiland. “Ik hoor veel mensen nog harder dan Bruno brullen”!! (verwijzend naar een ander veelbesproken persoon van Expeditie Robinson)

« Laatst bewerkt op: 18-10-2007, 14:10:10 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #8 Gepost op: 18-10-2007, 15:43:05 »
Ik kan hem niet zo goed verstaan ;D

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 18-10-2007, 16:03:29 »
OMG het is nog waar ook! Ik dacht eigenlijk dat je een grapje maakte toen ik het las Lukas.

Citaat
Dit sprak de overige kandidaten en de trouwe kijkers erg aan

Al sinds het eerste seizoen ben ik een supertrouwe kijker, maar aanspreken deed het mij absoluut niet. Ik blijf het een grote engerd vinden!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 18-10-2007, 17:16:44 »
Tim doet me denken aan Bjorn. :D

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 18-10-2007, 17:27:41 »
Tim doet me denken aan Bjorn. :D

Nee, mij niet, Bjorn was een eenling en kon niet overweg met vrouwen om het maar netjes te zeggen. Tim kwam op mij gewoon dom over. Je weet wel: 40: mijn schoenmaat.. zijn IQ. Zoiets....

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #12 Gepost op: 18-10-2007, 17:36:13 »
Ik las net dat Tim ook in Spuiten en slikken is geweest. Heeft iemand dat gezien?  ???
En Iraida heeft meegedaan aan het WK lingerie, las ik net op hyves... Er is nog een filmpje van te zien op youtube ook...  :o ::rofl:: ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 18-10-2007, 17:40:27 »
Nee, mij niet, Bjorn was een eenling en kon niet overweg met vrouwen om het maar netjes te zeggen. Tim kwam op mij gewoon dom over. Je weet wel: 40: mijn schoenmaat.. zijn IQ. Zoiets....

Qua uiterlijk een beetje.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 18-10-2007, 17:43:26 »
Tim aka rapper SHROOM heeft een nieuwe single, over zijn belevenissen op het eiland. ::jaja:: ::rofl::
Omdat Iets Anders Is” zal vanaf vandaag op de grote radiostations gedraaid worden, en HIER kan je'm downloaden!!!
::tandpastasmiley::

Ik vind het niet eens zo verkeerd. :P

Offline theemuts

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 19-10-2007, 08:44:55 »
shroom jat daar wel mooi het lettertype van nelly furtado zeg...
met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 19-10-2007, 15:11:54 »
shroom jat daar wel mooi het lettertype van nelly furtado zeg...

::rofl:: ::)

Offline cortex

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 21-10-2007, 20:43:49 »
Tim (&Iraida)...

Zucht... dus ook E.R. laat zich misbruiken om een beetje naamsbekendheid te krijgen...en dan zenden ze die RAP nog uit ook...  ::ohno::

Dat de productie zijn tijd steekt in mensen die wel echt voor het spel gaan!  ::niet-ok::
Contra torrentem

Offline theemuts

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 22-10-2007, 09:36:43 »
met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #19 Gepost op: 22-10-2007, 17:36:07 »
En zo zijn we weer een stuk wijzer over lettertypes  :D .. Vanaf nu graag weer alleen artikelen, filmpjes en of nieuws over Expeditie Robinson 100 bespreken in dit topic   :) ::ok::