Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 15  (gelezen 2829 keer)

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 15
« Reactie #80 Gepost op: 23-01-2025, 01:17:52 »
Wat grappig,Starlight  ::rofl::  Ik googlede op krullen, leeftijd en lengte  ;D  Jou had ik wel bij Sanne Vogel bedacht  ::jaja::

Ik ging nooit naar concerten, maar naar cabaret en kleinkunst. Mijn eerste concert was samen met m'n dochter naar Eagle-Eye Cherry in Paradiso, ik zie ons nog staan meezingen met Save tonight  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

• Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
« Reactie #81 Gepost op: 25-01-2025, 16:45:24 »
In het kader van "beter laat dan nooit" ook nog even mijn antwoorden toegelicht. ;D

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2024?
Optreden in Teletubbie-outfit voor een publiek van 700 mensen.
Ja mensen, ik was onderdeel van de lerarenact bij de talentenjacht van school.
En we deden The Masked Singer.
Eerst I'll be there for you (Friends).
Daarna Stiekem van Goldband.
Ik was Tinky Winky.
Het was episch.

2. Wat is jouw forummoment van 2024?
De spelletjesweek.
Vorig jaar vergat ik dit te antwoorden, wat ik ook heb toegelicht toen na afloop van de quiz, dus nu móest ik het wel antwoorden.

3. Wat is jouw favoriete forumquizvraag?
Wat is jouw blonde moment van dit jaar?
Deze levert grappige verhalen op!

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
Alle seizoenen van Oogappels voor het eerst gekeken, wat een fantastische serie.
Oogappels is geweldig! Goeie acteurs, herkenbare situaties ook met m'n leerlingen, het personage Merel  ::bravo::

5. Welke celebrity is stiekem jouw dubbelganger?
Men heeft mij ooit vergeleken met Robert Pattinson, maar die zie ik zelf niet direct.
Ergens kan je wel gelijkenissen zien, het ligt eraan welke foto je selecteert.

6. Wat is jouw favoriete meme of social media post?
Tucán - Ustedcán.
Dit was een weggevertje. Hij hangt ook in m'n lokaal en m'n leerlingen zijn fan. ::jaja::

7. Welke sport heb je ooit geprobeerd en bleek echt niets voor jou te zijn?
Als we vroeger in de gymles gingen honkballen, sloeg ik nooit raak en mocht ik dan maar vrij doorlopen naar de eerste honk.
Elke. Keer. Weer.
Of ik sloeg zo zwak dat m'n slag niet gold.

8. Wat was het eerste concert waar je ooit heen ging, of als je nog nooit naar een concert geweest bent, waar je het eerst heen zou willen gaan?
Nick en Simon traden een keer op hier op de markt.

Mooi bruggetje naar de lerarenact van komende editie van de talentenjacht. ::regenboog::

9. Wat is jouw geheime talent?
Ik kan alle Bijbelboeken opnoemen van begin tot eind. Oké bijna dan, Nieuwe Testament is lastig.
Voor Starlight een weggevertje, voor de rest een twijfelgeval tussen ons twee. ::tandpastasmiley::

10. En tot slot, ter ere van deze jubileum-editie: hoeveel paar schoenen heb je?
8.
Voornamelijk schoenen die ik nog heb liggen, maar eigenlijk niet meer draag. Vaak heb ik één paar winterschoenen en één of twee paar zomerschoenen, that's it.

Bedankt Lucy voor de organisatie, deze quiz is elk jaar weer een hoogtepuntje!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2025, 09:34:30 »
Ach Hans, het kan altijd nog later!

Gefeliciteerd aan de winnaars!!  ::bravo:: Dank aan Lucy!!  ::bravo::
Oeps MV, sorry dat ik je van geen kanten ken!  :-[
En bij Jaccos had ik blijkbaar veel juist. Maar ik heb veel antwoorden ook wat gebaseerd op leeftijd en dat is bij jou dan nog redelijk uitgedraaid.
Voor de rest heb ik zo goed als niets opgezocht, te weinig tijd. Net zoals het posten van deze post, waar ik nu tussen de workshop van deze week door even tijd voor neem, anders wordt het december ofzo.

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2024?
Spring Awakening.
In september heb ik deze musical mogen spelen en het was een magisch gevoel. De laatste twee weken vóór de week van generale repetities en effectieve opvoeringen waren beide casts zo'n 8 à 9 uur elke dag samen voor repetities. Dat en het thema van de musical zorgde ervoor dat we erg close werden. Er ontstond nadien zelfs het idee om onze connectie door deze musical te vereeuwigen in een tattoo, waarbij we (wie wou) allemaal dezelfde tattoo laten zetten. Mijn eerste tattoo ever, nooit gedacht dat ik er überhaupt ooit een zou laten zetten, maar dit voelde zo speciaal en fijn... dus ja, dat.

2. Wat is jouw forummoment van 2024?
Spellenweek
Ik vergeet het elk jaar in te vullen en heb vorig jaar gezegd dat je dat nooit bij mij moet linken omdat ik het los zie van het forum (als in bij forum denk ik echt aan dit virtuele ding waar ik nu op zit te typen). Maar deze keer dacht ik er dus wél aan om spellenweek te noemen. Sorry not sorry!

3. Wat is jouw favoriete forumquizvraag?
Wat is jouw geheime talent?
Gewoon, leuk.

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar? *
Barry op HBO
Over een huurmoordenaar die in LA iemand moet vermoorden en daar viavia bij een toneelvereniging terecht komt en in geïnteresseerd raakt. Er zat herkenbare humor en andere stukken in van wat er tijdens repetities gedaan wordt etc.

5. Welke celebrity is stiekem jouw dubbelganger?
Ryan Gosling
Tja het was te denken dat Ryan Gosling hier vaak geraden zou worden, door mijn openlijke fascinatie jegens die persoon. Dat ik mezelf er dan ook mee vergelijk is helemaal cringe, maar het kwam dus door die collega die deze tekening zag:

6. Wat is jouw favoriete meme of social media post?
Fiona is that a ghost behind you?
Deze vond ik hilarisch, maar met algoritmes enzo heb ik geen idee of anderen dit ook gezien hebben. Het begon met Fiona die een facetime sessie had met een waarzegster ofzo. Achter haar zit haar dochter, de zon schijnend op haar gezicht, waardoor ze er helemaal wit uit ziet op beeld. De waarzegster schrikt en gilt "Fiona, is that a ghost behind ya?!!" waarop Fiona zegt "No it's ma daughter." Het accent ligt er zo dik op ook. En dan laat ze haar "daught'r" zien terwijl de waarzegster nog gilt "Oh I was like wat the F**K IS THAT!", waarop de daught'r boos wordt en zegt dat de waarzegster rude is. Nouja. An sich vond ik het al grappig, maar toen maakte iemand een remix dance versie op Fiona is that a ghost behind ya. En iemand maakte daar dan weer een dansje op en mensen deden reenactments ervan etc etc. Ik zat in een diepe leuke rabbit hole. Hier kan je uitleg en het bewuste filmpje (en rabbit hole filmpjes) vinden.

7. Welke sport heb je ooit geprobeerd en bleek echt niets voor jou te zijn?
Een halve proefles voetbal
Ik moest en zou een sport of hooby hebben van mijn ouders toen ik kind was. Ik werd naar voetbal gesleept maar voelde me daar zó out of place en ongelukkig dat im'n moeder me gelukkig halverwege al terug naar huis bracht. Vervolgens heeft ze me ook naar ballet gebracht, maar ook daar werd ik ongelukkig (looking back waarschijnlijk omdat ik wist dat daar jongens naartoe gingen die wat anders waren maar daar zelf nog niet klaar voor was om te erkennen dat ik anders was). Uiteindelijk is het dan jazzdance geworden, waar ik dan na een jaar ofzo tijdens de les ben beginnen huilen om diezelfde reden die ik net tussen haakjes heb gezet en vervolgens nooit meer terug ben gegaan.

8. Wat was het eerste concert waar je ooit heen ging, of als je nog nooit naar een concert geweest bent, waar je het eerst heen zou willen gaan? **
Werchter Boetiek
Tja in België, dus vandaar dat velen hem juist hadden I guess.

9. Wat is jouw geheime talent?
Fluiten als een kuiken
Hans wist het, heb je mij dat ooit horen doen dan, of goed gegokt?

10. En tot slot, ter ere van deze jubileum-editie: hoeveel paar schoenen heb je?
12
Van buiten:
All stars in de kleuren zwart, roze en geel. En hoge Pride All Stars.
Hoge bruine schoenen van "pony hair" met sterren erop.
Deftige blauwe schoenen voor onder een kostuum.
Witte schoenen, zalmroze schoenen.
Wandelschoenen, hardloopschoenen.
Volledig zwarte schoenen voor als ik achter de schermen mee moet helpen en niet gezien mag worden.
Mijn sloffen.

Offline Lucy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
« Reactie #83 Gepost op: 31-01-2025, 12:55:48 »
Oh ja ik moet dit ook nog doen ::rofl::

Dus het kan nog later!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!