Door de kokers van Sandra en Inge tijdelijk te stelen, zorgde de Mol dat er sowieso kandidaten in de cel zouden kunnen verdwijnen. Maar het enige dat hij/zij kon doen om er zeker van te zijn dat er ook iig 1 persoon was om te beslissen over het afkopen, was zijn/haar eigen koker niet te openen (of dat men zou doen alsof die niet geopend was)!
Natuurlijk moeten er idd kandi's zijn die hun koker niet hebben geopend om 't spel goed te kunnen laten verlopen. Maar door de zekerheid van Sandra's en Inge's koker in te bouwen, zou er ook al zekerheid zijn dat er kandi's waren die hun koker niet hadden geopend. Zoals ik al schreef, zouden die kokers niet geopend worden als er al genoeg andere kandi's hun kokers geopend hadden. Dus als alle andere kandi's hun kokers hadden geopend (wat in theorie natuurlijk mogelijk is) dan zouden die van Sandra en Inge dicht blijven en zouden zij kunnen beslissen over 't afkopen van de anderen.
Maar.....als Inge en Sandra nu stiekem hun eigen koker ook hebben geopend, dan zou idd de opdracht niet meer kunnen lukken omdat dan iedereen z'n koker geopend had. Dan zou 't idd beter zijn om de mol zelf niet zijn/haar koker te laten openen zodat er dan nog 1 iemand over is om de 'gevangenen' te kunnen vrijkopen.
Maar vooralsnog denk ik niet dat 't realistisch is om er vanuit te gaan dat iedereen (behalve de mol) zijn/haar koker zou openen... :-\
Wat mij nog even ontgaat is heo dat nou zit met die koker van Inge. Ze had haar koeker niet bij zich, maar er werd als ik het me goed herinner gevraagd of ze hem dan kwijt was. Nee, ze had hem gewoon niet bij zich. En dan vind ze hem gewoon in het gras (volgens mij was dat ook nog bij het zwembad). Ik vid dat gewoon heel vreemd. Ik bedoel, als je hem kwijt bent, dan zeg je dat toch gewoon?.
Michiel zei tegen haar dat hij haar koker niet had, dus met andere woorden niet van de mol gekregen had net zoals bij Sandra. Inge mompelde toen 'I know', waaruit ik zelf ook concludeerde dat ze 'm zelf vergeten was mee te nemen die morgen. Michiel zei daarna nog iets van 'dat betekend dat er 500 euro van de pot gaat en dat er iemand zich hier heel verdacht aan 't maken is' waarna hij de groep rond keek. :-\