Ja, het heeft te maken met John de Mol, maar ook met al die 'sterren' die gingen voor het grote geld dat de Mol bood. De Mol dacht dat met geld alles te koop was, maar nu blijkt dat de kijker niet te koop is. Jack Spijkerman bijvoorbeeld, de 'gewone' man die alles met kritische blik bekeek, wordt hard afgestraft voor zijn keuze voor Talpa, net als Barend en van Dorp en anderen.
Verder boeit Talpa mij niet. Ik vind het net de Tros: ze proberen zich te profileren als familiezender, met programma's voor iedereen. Dat werkt niet. Ik blijf zelf vaak hangen bij zenders die meerdere programma's die ik leuk vind achter elkaar uitzenden. Bij Talpa zit er af en toe iets bij wat ik leuk vindt, maar als er daarna iets minder leuks is, blijf ik niet hangen.
Het enige wat ik de afgelopen 12 maanden echt heb gekeken zijn ER en Big Brother. Waarbij de dagelijkse uitzendingen van Big Brother zwaar tegenvielen (maar dat kan ook zijn omdat het nieuwe ervan af is, het wordt nooit meer zo goed als de eerste keer). Alleen de donderdagavond met Bridget en Ruud was wel leuk.