Sorry pieter maar dit vind ik echt gelul. Als je zo graag op Karin had willen stemmen, had je een vent moeten zijn en dat ook gewoon doen. Het gaat er bij mij gewoon niet in, zeker niet na zo'n opmerking over mick een slaaf van melvin zijn.
Ik denk dat je altijd in je eigen kracht moet blijven geloven, en niet mensen eruit gaan stemmen omdat ze misschien een gevaar gaan vormen. Dan is het gewoon afgelopen met je, als je niet meer op jezef kan vertrouwen (waar het bij overleven wel op aan komt) Het maakt niet niet uit hoe je tegen het hele gebeuren aankijkt, als spelletje of als survivaltest.
Bovendien zou het voor mij alleen maar afdoen aan mijn eigen prestatie, zou er nou niet echt trots op zijn op eerst op een lepe manier de sterken eruit te wippen en vervolgens zwakkeren af te troeven.
Beste Brambo, je mag het absoluut gelul vinden, maar daar gaat het hier helemaal niet om. Jullie vragen mij waarom we op Melvin gestemd hebben en daar geef ik gewoon direct antwoord op, maar je bent natuurlijk vrij om je mening daar over te geven.
Persoonlijk vind ik het helemaal geen gelul om de volgende reden:
Het is heel mooi gedacht van je dat ik had moeten stemmen op de persoon die het 't minst verdient om verder te mogen gaan. Ik wilde daar zo lang mogelijk blijven en volgens mij zou dat de doelstelling moeten zijn van iedere "Titaan" die nog een keer mee doet. Zeker als je voor de tweede keer mee doet aan dat programma weet je inmiddels dondersgoed dat eerlijkheid bij Expeditie Robinson vrijwel nooit het langst duurt. Puur stemmen met wat je hart je ingeeft is natuurlijk heel mooi maar een beetje naïf. Het programma is zo ontworpen dat de productie zeker weet dat er complotten en ruzies in voor gaan komen, dat verklaart bij een groot publiek het succes van het programma immers. Grappig dat veel kijkers toch iedere keer weer verbaasd blijken te zijn dat niet iedereen 100% eerlijk (wat is dat eigenlijk) blijkt te stemmen. Ik had wel op Karin kunnen gaan stemmen, maar dat is voor mij heel gevaarlijk als de rest op Melvin stemt. Ik ben niet iemand die het dan maar van het toeval laat afhangen of ik er in mag blijven of niet. Sommigen vinden complotten smeden, afspraken maken, anderen bewust misleiden absoluut niet kunnen. Die mensen, die vaak de wereld willen verbeteren, moeten absoluut nooit mee gaan doen aan een programma als Expeditie Robinson.
Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er ieder jaar weer hordes mensen zich druk kunnen maken over dat soort zaken in Expeditie Robinson. Al die zaken maken het programma juist leuk, je kunt je heerlijk ergeren als kijker aan bepaalde deelnemers etc.
Kijken naar 17 deelnemers die volledig eerlijk, conform wat hun hart ze ingeeft, stemmen, het programma beleven en die hun eigen positie op het spel zetten om vooral alleen maar eerlijk te kunnen blijven lijkt me helemaal niets. Mocht het ooit zo ver komen dan ga ik John de Mol direct aanraden om het programma aan de "Evangelische Omroep" te verkopen waarbij de E.O-Jongerendag mooi gecombineerd kan gaan worden met de Fandag van Robinson. En in de serie nemen we dan een gitaar mee als persoonlijk item, dan kunnen we heel knus, liedjes meezingen rond het kampvuur en naar elkaar uitroepen dat het zo heerlijk gezellig is en dat we allemaal van elkaar houden. Bij de eilandraad gaan we dan ook weer allemaal zeggen dat we eigenlijk op helemaal niemand willen stemmen want iedereen is zo leuk....maarja, je moet toch op iemand stemmen en daarom lieve Truusje, daarom ben jij het maar geworden...snik!
Getverdegetver!
Alle bullshit op een stokje...geloven in je eigen kracht waar het volgens jou bij overleven op aan komt heeft niets met dit programma te maken. "Overleven" is een volledig ondergeschoven element van dit programma. Uiteindelijk kan ieder mens 2 maanden zonder voedsel. Meedoen met een TV programma waarbij helemaal niemand te vertrouwen is omdat je al hun streken als ex-deelnemer direct of indirect kent, is een hele andere manier van overleven. Daarbij moet je ook hard, sluw, dom, en weet ik wat meer kunnen zijn als dat op een bepaald moment nodig is.