Klopt Maartje, zoals ik hierboven al beschreven heb, hebben zowel Ryan als ik ontzettend genoten van dat prachtige eiland. Die grot was idd heel gaaf , heel typisch toch voor zo’n expeditie ? Wat een mooi verhaal hé voor als ik 90 ben !! Maar weg konden we echt niet. We keken tegen ongelooflijk steile rotswanden aan, zonder nuttige begroeiing, en ik kan je verzekeren dat we die optie niet eens echt besproken hebben, want je bent zo verzwakt dat je geen inspanningen levert die geen eten opleveren.
Maar wees gerust, het feestmaal mocht heel lang duren. Het was ook de eerste keer – sinds de samenstelling van de 2 teams- dat we überhaupt met de leden van het andere team mochten praten, want op de proeven mag dat dus echt niet ! Zodoende is er toen heel wat afgekletst en zijn er heel veel nieuwtjes uitgewisseld. Ik schat dat we toch een uur of 3 aan die tafel gezeten hebben vooraleer Lotte ons kwam vertellen dat er nog een proef kwam, maar daar schrok ik niet van, want ik wist gewoon dat er nog een proef zou volgen. En neen, er viel niks anders dan bier en een paar flessen Rosé-wijn te drinken, (je ziet mij daarvan drinken op een gegeven moment, die flessen waren groter dan de bierflesjes) Ryan heeft nl nog om water gevraagd, want die drinkt geen alcohol, maar de productie knikte vriendelijk van ‘neen’ hahaha, gelukkig hadden we in onze eigen drinkbussen nog water uiteraard, maar ik denk niet dat ik daar toen van gedronken heb, want ik vond dat water sowieso al vies smaken van in het begin, dus ik was ook wel blij met een ander smaakje, en als je een goed evenwicht zoekt tussen eten (een goeie basis in je maag) en drinken dan heb je normaliter geen probleem. Ja, Maxime had zich wel laten gaan met biertjes, maar ja, dat was een beetje zijn eigen keuze hé. Misschien heeft hij er toen niet direct aan gedacht dat er zeker nog een proef zou komen, terwijl Ryan en ik ons daar wel heel erg van bewust waren en daarom wellicht voorzichtiger geweest zijn met eten en drinken op dat moment.
LocoH, wat jouw vraag betreft, ik zou idd een hele uitleg kunnen geven over ER1, vooral met veel psychologische achtergrond, want de problemen zaten toen heel diep en heel erg verspreid dus het was een behoorlijk complex probleem, daarom dat de productie toen de gemakkelijkheidoplossing gekozen had om van mijn waarschuwing maar een complot te maken om uit te leggen waarom ik zoveel tegenstand had in de groep, want ze wisten er zich anders ook geen raad mee, hetgeen hun werkwijze niet goedpraat natuurlijk, want ik heb wel jaren met het hele gedoe geworsteld maar goed, daar hebben zij zich niks van aangetrokken uiteraard. Wat het grote verschil van mijn persoon met deze expeditie betreft : vergeet niet dat ik zelf ook 6 jaar ouder en toch wel wijzer ben geworden, maar vooral ook de mentaliteit van de andere kandidaten van de titanen nu, verschilt fundamenteel met die van ER1.