Je zegt het zelf al....
Nou, mischien dat het me ooit nog lukt een vraag te stellen die je wel zelf kunt/wilt/mag beantwoorden...
Deze dan maar: in zijn eigen topic vertelt Pieter over het feit dat je al ver voor de eilandraad (vrijwel direct na de eliminatieproef) moet aangeven op wie je gaat stemmen, zo ook bij de finale eilandraad. Dit i.v.m. dat ze weten wat er gaat gebeuren, en dat ze dan ook vast de interviews met jullie kunnen houden. Ik vind dit een hele rare situatie, omdat er natuurlijk in die tijd nog van alles zou kunnen gebeuren wat je stem kan beïnvloeden, denk ik zo. Heb jij daar ooit problemen mee gehad, dat je bijvoorbeeld je stem nog wilde veranderen op het laatst? (Niet dat je nu veel gestemd hebt, maar in 2003 dan, of bij de finale, waar je dan nog een vraag mag stellen aan een kandidaat, die er kennelijk eigenlijk niet toe doet omdat je je stem niet meer kunt veranderen, ongeacht het antwoord van de kandidaat op de vraag)?
Weet niet of jij dit weet, maar hoe zat het dan vorig jaar toen Douwe al z'n stemmen tegelijk uitbracht omdat hij zich in het nauw gedreven voelde, en degenen die na hem kwamen ervoor kozen om niet te gaan stemmen omdat het toch "geen zin" meer zou hebben (omdat ze zagen dat de hele urn al vol zat en alleen Douwe had nog maar gestemd)? Hadden zij dan ook niet al van tevoren aangegeven hoe ze zouden gaan stemmen? Ik weet nog dat ik dat heel oneerlijk vond, dat mensen hun stem nu konden sparen, alleen maar omdat Douwe eerst was geweest, als hij als laatste had gestemd dan waren er veel meer stemmen uitgebracht (en dus onnodig verbruikt!) in die ronde, althans zo kwam het over op tv. Ik weet wel dat jij daar helemaal niet bij was, maar misschien weet je uit ervaring hoe dit gelopen kan zijn?
Alvast bedankt weer voor je antwoord!