Ik probeer zelf in dergelijke situaties de dingen ook altijd positief te bekijken, maar weet dat dat soms moeilijk kan zijn als iedereen om je heen negatief is. Met negatief denken maak je het zoveel zwaarder voor jezelf! Gelukkig is de instelling van Lydia ineens 180 graden omgedraaid, wel zo fijn, ook voor jou lijkt me!
Hopelijk ga je volgende week winnen van Lydia, al zou ik het ook wel grappig vinden als zij daar op dat andere eiland tussen al die zogenaamde 'bikkels' moet gaan zitten...
Ik had eigenlijk nog een vraag. Wist je voordat je vertrok wie er allemaal mee zouden gaan? En had je je een beeld van hun gevormd aan de hand van de oude afleveringen en klopte dat ook? Wat ik zelf leuk vind om te zien is dat sommige mensen door hun andere positie in de groep ineens heel anders overkomen. Sommige arrogant alsof ze van zichzelf al vinden dat ze de beste Robinson zijn doordat ze door het publiek als zodanig gezien werkden. Anderen die juist ineens heel erg op zichzelf worden. Denk je dat het wel of niet kunnen winnen van Expeditie Robinson ook voor een groot deel afhankelijk is van de mensen waarmee je op een eiland zit?
Leuk om te lezen dat je het positief ziet of waarneemt wat er allemaal gebeurt....
En om je vraag te beantwoorden....idd wisten we voor vertrek, in tegenstelling tot in 2003, nagenoeg wie er allemaal mee zouden gaan. Een week voor vertrek hebben we met merendeel ook nog een bijeenkomst gehad om de laatste dingen door te nemen en vragen te kunnen stellen aan de productie. Toen we dan uiteindelijk op Schiphol stonden wisten we werkelijk uit welke mensen de groep zou gaan bestaan. Je kent natuurlijk niet iedereen, daar ook ik pas vanaf eind 2002 iets van E.R. heb gezien. Zelfs in 2004 en 2005 heb ik maar delen gezien. Ik heb zeker geen afleveringen bekeken om een beeld te kunnen vormen van de mensen die mee zouden gaan. Ik laat in zulke gevallen liever alles open op me afkomen en kijk dan waar en op welke plek iemand bij mij overkomt. Zeker gezien de extreme situatie is dat van belang.....want niet iedereen is en blijft wie hij of zij normaal gesproken zou zijn in het dagelijkse leven!
Wel is het idd zo dat sommige zich zelf al helemaal in de finale zouden zien staan en daarmee een bepaalde houding bij zich hadden.....maar ook daar prik je wel doorheen....mits je er de moeite voor neemt!
En tot slot is het zeker zo dat de mensen waarmee je in het spel zit tot een bepaalde hoogte bepalen hoe ver iemand gaat komen. Je ziet nu dat aan de ene kant alles van een proef af hangt en aan de andere kant dat alles bepaald gaat worden door stem gedrag en waarop mensen dat baseren. Bepaalt gedrag kan je uiteindelijk de nek omdraaien....of je heel veel krediet opleveren. Ik blijf er nog steeds bij dat je het beste jezelf kunt blijven (ook al is dat voor sommige moeilijk). Want op een bepaalt moment stel iemand doet zich anders voor.....valt het masker...hoe dan ook!