Beste Sanderman, in mijn jaar was de inbreng van de productie nog veel hoger, er werd ons gezegd, dat we het kamp moesten gaan leegroven,plannetje van de produktie, wat betreft de dingen die ik zeg, wij zijn steeds omringd door één cameraman, één geluidsman en één reporter. De reporter geeft aan wat hij wil horen en formuleert vragen, die wij moeten beantwoorden, zodat zijn woorden terug komen in ons antwoord, net als bij de recherche (politie). Zo komt het over alsof wij het zo gezegd hebben. Elke kandidaat heeft een contract ondertekend, waar we akkoord gaan met allerlei voorwaarden, één daarvan is dat ze met de beelden en onze conversaties en intervieuws mogen knippen en plakken naar believen.
Nu nog effe over Ernestine en Ilona.
Er werd mij kenbaar gemaakt dat ik niet eerlijk ben !!!
Mag ik je attent maken dat er geen enkele afspraak gemaakt is tussen Ernestine en mijzelf,
zij vertelde in de camera dat wij een deal hadden, absoluur niet waar, wel hadden wij deze afspraak gemaakt in de Mangrove, indien we (Klaar,Ernestine,ik) uit de Mangrove zouden geraken wij elkaar zouden steunen, heb ik trouwens gedaan, heb Klaar haar hachje gered (Remember eilandraad exit Darline).
Trouwens 1ste aflevering ilona koos Ernestine, toen mocht Ernestine een kandidaat kiezen en wie koos ze,...........
MAXIME
Ze koos mij niet, toen werd het me duidelijk, ok, op jouw kan ik niet rekenen, geen probleem, ik red mezelf wel, toen we de proef verloren was het een makkie, byebye Ernestine.
Wat Ilona betreft !
Persoonlijk had ik het zwaar met deze keuze, Ilona was een goede kandidaat, maar meer dan eens heb ik haar duidelijk willen maken, dat ze zich meer moest betrekken in deze groep, ook al vond ze Lydia een dom gansje, zij zonderde zich voortdurend af met Maxime, tja,...
Toen verloren we proef nummer 2, voor mijn eigen kansen te vrijwaren, koos ik op Ilona te stemmen, gaf trouwens bij de eilandraad een volledige uitleg met uitgebreide excuses, toen ik mijn stembriefje toonde, maar ja wat dacht je, ze monteerden het zo, alsof ik zei dat Ilona de zwakste schakel is, tuurlijk is zij dat niet !
Ilona is een topper, maar ja toppers winnen meestal niet in Expeditie Robinson !!!!!!!!!!!
[