Doe je nu niet precies hetzelfde waarvan je Mick beschuldigt? Weliswaar doe je dit niet achter zijn rug om, maar je pretendeert dat je precies weet wat hij doet en hoe hij in elkaar steekt en dat van 1 uurtje tv per week.
Ik pretendeer helemaal niks te weten.
Ik kijk net als jullie naar Robinson en ik zie wat jullie zien. En dat zijn gemonteerde, uit het verband getrokken beelden misschien door Talpa, maar dan moeten ze in de 1e plaats wel beelden hebben nietwaar? Nou, als ze Mick dan in beeld hebben die zelf hardop loopt te vertellen dat hij er alles voor doet om te winnen en daarvoor alles en iedereen opzij zet, dan weet ik genoeg. Ik heb zijn volledige naam wel eens gegoogeld (reden daarvoor komt zo wel) en dan zie je talloze hits waarin hij zichzelf in het nieuws zet. Bovendien: kijk maar naar dat gedoe met Ernestine en ook dat moment van zijn vorige expeditie dat hij het kamp wilde leegroven ben ik ook nog niet vergeten. Evenmin ook bij de samensmelting toen hij de anderen (Matthias met name) weer onder ogen kwam en later ook tijdens de tv uitzendingen waarbij je de deelnemers in hun huiselijke kring zag reageren. Hij was toen samen met Frank weet ik nog. Nota bene zegt hij ook in Ernestine's gezicht bij de vorige aflevering over haar gewicht en een zwakke knie enzo. Kortom: hoeveel voorbeelden moet je hebben dan?
Natuurlijk, waarheid is hard maar dan moet er nu ook niet gepiept worden over keiharde woorden aan zijn adres.
Nou even off topic Mick: dat van een uurtje tv in de week is heel makkelijk te verklaren hoor. Ik lijd aan een pittige ziekte waardoor ik 2x zo snel verouder dan gezonde mensen en niet zo oud zal worden. Ga ik verder niet op in, doet er ook niet helemaal toe. Maar dat betekent wel dat je in de maatschappij genoeg Mick types tegenkomt die hun mening en oordeel over anderen al klaar hebben zodra je ergens binnenkomt. Dat heb ik talloze malen meegemaakt bij bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken. Dusseh... ik herken zoiets binnen een paar tellen want als je iets leert met zoiets is het wel mensenkennis. Dat zijn van die kleine details die je bij mensen in het algemeen opmerkt. Daar heb ik geen uurtje tv per week voor nodig meer helaas. En dat bevestigt altijd wat ik door schade en schande al een tijdje wist. Je komt tegenwoordig niet meer vooruit op talent, inzet en kennis maar met hele andere eigenschappen. Want het is toch zo: we zien de emoties, ruzies, blijdschap etc. bij de deelnemers: dat is toch geen spel of wel soms? Na een tijdje op zo'n eiland is het een manier van leven geworden waarbij je eigen dagelijkse gewoonten en doen en laten vanzelf wel omhoog komen drijven. Dat is waar reality-tv om draait, geen spel, maar gewoon het echte leven met elkaar.
Nu, en voor het geval ik een reactie krijg dat ik gefrustreerd ben of zoiets:
Dankzij mijn trubbels heb ik het geluk gehad om voor mezelf te kunnen beginnen en zie ik gelukkig ook de mooie dingen (zoals bijvoorbeeld de tussenshotjes van de dieren op de eilanden). Ik heb het prima naar mijn zin hoor. Maar zoals Mick het zei: laten we hard tegen hard erop gaan tegen elkaar. Nou, bij deze dus.
Nogmaals, ik heb niks tegen Mick persoonlijk. Het gaat alleen om deze manier van doen waar ik tegen ageer. Nou, ik lees het verder wel als jullie deze discussie willen voortzetten. Er zijn nog 7 afleveringen te gaan dus nog genoeg voor later.
Fijne avond verder.
Edit: Quote gefixt - Test