Dan nu mijn finale
Bjorn: Te kort mee gedaan, maar dat was zijn eigen schuld
Ernestine: Te lang mee gedaan, hoort niet thuis in de expeditie
Ilona: Wat had ik die graag verder zien komen, maar ze schatte de verhoudingen verkeerd in
Jakobien: Maakte een cruciale fout door op Douwe te stemmen, waar ze Pieter naar huis had kunnen sturen (zou een totaal andere expeditie hebben opgeleverd)
Douwe: Ik ben er nog steeds niet achter wat hij hier nu deed
Maxime: Hoe dom kun je zijn, na een overdadige maaltijd volgt een slaapproef, een ervaren kijker weet dat
Melvin: Sociaal wellicht goed, maar kon mij niet overtuigen, deed ook te weinig om te scoren
Fleur: Heeft absoluut niet gebracht waar velen haar toe in staat achten
Pieter: Jennifer had gelijk, hij hoorde zich zelf te graag, had zijn mond moeten houden, dan was hij ver gekomen.
Veronique: Begon op Miniloc wat kleur te krijgen, maar wordt toch vooral herinnerd door haar totaal mislukte complot met Jakobien. Een hoogtepunt in deze expeditie
Mick: Zonder Mick was het op sommige momenten wel heel saai geweest, waarvoor hulde
Lydia: Zorgde net als Mick voor spanning, maar op zijn tijd ook ontspanning, met name voor de mannen
Karin: Probeerde haar niet opvallen techniek uit 2000 te herhalen en kwam daar ver mee.
Richard: Was niet de Richard van 2001, en werd aan het einde een zeurderig oud mannetje, die het wel heel moeilijk had met de overwinning van Ryan
Frank: Heeft het moeilijk gehad, maar bleef overeind in eerlijkheid en oprechtheid, fysiek had hij het moeilijker dan de vorige keer
Jennifer: werd naar het eind toe sympathieker en speelde het spel veel beter dan haar 2001-expeditiegenoten. Was in het middenstuk van de expeditie echter niet te genieten. Jammer, want dat beeld bleef hangen
Ryan: Een meer dan terechte winnar van deze titanenstrijd. Zelfs Gio, Judge en Zorro zullen dat moeten erkennen. Stak in het totaalpakket sociaal, conditioneel en qua survivalskills ver boven de rest uit. Als enige een topper op alle drie de vlakken. Dus de Titaan